Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@13:44:10 GMT

چرا مجمع بیمه حافظ به حد نصاب نمی‌رسد؟

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۲۴۴۷

خبرگزاری آریا - مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بیمه حافظ به حدنصاب نرسید و به این رترتیب تصمیم‌گیری درباره صورت‌های مالی شرکت به جلسه بعدی موکول شد. پیش از این هم مجمع عمومی فوق‌العاده این شرکت بیمه‌ای برای تصمیم‌گیری جهت افزایش سرمایه به دلیل عدم حضور بیش از 50 درصد سهامداران به شکست خورده بود و قرار شده که سهامداران 10 مرداد دوباره جمع شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاری آریا ، شرکت بیمه جافظ که مدیرعاملی آن را جلال سلطانی برعهده دارد، در تازه‌ترین دعوت‌نامه‌ صادر شده برای سهامداران با اشاره به تشکیل نشدن مجمع عمومی قبلی به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد سهامداران، دوباره از سهامداران خواسته تا 10 مرداد حاضر شوند تا تکلیف افزایش سرمایه شرکت روشن شود.
به گزارش دنیای بانک و بیمه در مجمع قبلی تنها اندکی بیش از 12 درصد سهامداران حضور داشتند. روز پنجشبه گذشته هم قرار بود که مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت برگزار شود که کمتر از 17 درصد سهامداران در این مجمع حاضر بودند و عملا هیچ تصمیم‌گیری صورت نگرفت تا این تصمیم‌گیری درباره گزارش عملکرد هیات مدیره و صورت‌های مالی و حساب سود و زیان شرکت به آینده موکول شود.
بیمه حافظ در خبری اعلام کرد: به اطلاع می رساند مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت بیمه حافظ پیرو آگهی مورخ 21 تیر 1400، راس ساعت 10 صبح روز پنج شنبه 31 تیر با حضور 16٫44 درصد صاحبان سهام برگزار شد. به استناد ماده 87 اصلاحیه قانون تجارت، حضور دارندگان حق رای به حدنصاب نرسید و مجمع رسمیت قانونی نیافت.
براین اساس برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه حافظ به نوبت دوم موکول شد. بدیهی است زمان و مکان برگزاری مجمع نوبت دوم طبق روال قانونی متعاقباً اعلام خواهد شد.
بیمه حافظ با سرمایه 122 میلیارد ریالی در پایان سال مالی 99 بالغ بر 307 میلیارد و 36 میلیون ریال زیان شناسایی کرده و جمع زیان انباشته این شرکت با رشدی 179 درصدی به رقم 478 میلیارد و 528 میلیون ریال رسیده است. به این ترتیب این شرکت بیمه‌ای فعال در مناطق آزاد ایران در پایان سال مالی گذشته به ازای هر سهم 2517 ریال زیان ساخته است.
هیات مدیره بیمه حافظ پیشنهاد داده تا سرمایه این شرکت از 112 میلیارد ریال فعلی افزایش یابد که میزان افزایش سرمایه پیشنهاد شده 378 میلیارد ریال از محل آورده نقدی سهامداران خواهد بود که هدف از این پیشنهاد اصلاح ساختار مالی و ارتقای رتبه توانگری مالی شرکت عنوان شده است. اگر سهامداران حاضر شوند تا مبلغ خواسته شده از سوی هیات مدیره را به شرکت تزریق کنند، سرمایه بیمه حافظ به 500 میلیارد ریال می‌رسد و پس از آن قرار است تا ظرف مدت 2 سال آینده سرمایه بیمه حافظ به 1500 میلیارد ریال بازهم از محل آورده نقدی سهامداران برسد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مجمع عمومی عادی سالیانه میلیارد ریال بیمه حافظ شرکت بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۲۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ هزارکرمانی در طرح زندگی با آیه ها حافظ ۳۰ آیه‌ منتخب قرآن شدند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سعید شهابی، ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه طرح زندگی با آیه‌ها با هدف ترویج زندگی با قرآن در ابتدای ماه مبارک رمضان شروع به کار کرده، افزود: با پایان مرحله اول این پویش و ارزیابی نهایی، باید تصدیق کرد که این طرح مورد استقبال کرمانی‌ها قرار گرفت.

وی، افزود: در ایام ماه مبارک رمضان که آزمون به صورت روزانه برگزار می‌شد، روزانه به طور میانگین بین ۵ تا ۶ هزار نفر در این آزمون‌ها شرکت می‌کردند که جمعاً در این طرح ۲۰۵ هزار پیامک از ۶۲ هزار شماره دریافت شد.

وی، تصریح کرد: یکی از اهداف طرح زندگی با آیه‌ها، حفظ آیه‌های منتخب قرآن توسط شرکت کنندگان بود، که قریب به ۱۵ هزار نفر موفق شدند ۳۰ آیه منتخب را حفظ نمایند.

حجت‌الاسلام شهابی، گفت: این پویش، طرحی سه ساله بوده و هدف بلند مدت آن این است که مخاطبین، ۱۵۰ تا ۲۰۰ آیه قرآنی که در فرآیندی پژوهشی توسط نخبگان انتخاب شده را مورد تدبر قرار داده و حفظ کنند و در نهایت این آیات به گفتمان عمومی در جامعه تبدیل شده و مردم با آن زندگی کنند.

وی، افزود: مراسم اختتامیه و قرعه کشی مرحله اول زندگی با آیه‌ها در روزهای آتی و با اطلاع‌رسانی از کانال ایتای طرح زندگی با آیه‌های کرمان برگزار خواهد شد و جوایز نفرات برتر این مرحله در همان مراسم اهدا می‌گردد.

کد خبر 6097424

دیگر خبرها

  • ۱۵ هزارکرمانی در طرح زندگی با آیه ها حافظ ۳۰ آیه‌ منتخب قرآن شدند
  • مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد
  • تصویب بودجه ۱۴۰۳ هلال احمر
  • برگزاری رویداد بین المللی ارائه فرصت های سرمایه گزاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران
  • بودجه ۱۴۰۳ هلال احمر تصویب شد
  • ماده واحده بودجه ۱۴۰۳ هلال‌احمر تصویب شد
  • جذب یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بیماران خاص و صعب العلاج
  • برخورداری ۶۲۵ زوج نابارور استان مرکزی از خدمات بیمه سلامت
  • بانک سرمایه افزایش سرمایه میدهد
  • «سیاوش عبدی» مشاور مدیرعامل، مدیر گروه روابط‌عمومی و حوزه مدیرعامل شد