Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از پل‌دختر، حجت‌الاسلام حسن رضایی روز سه‌شنبه در مراسم جشن امامت و ولایت در مسجد امیرالمومنین(ع) شهر پل‌دختر با اشاره به آیات قرآن اظهار کرد: آن‌چه در غدیر خم اتفاق افتاد ،برای تکمیل رسالت پیامبر و خواست خداوند متعال بود و پیامبر باید دستور نهایی را در حجه الوداع بامعرفی امیرالمومنین (ع) اجرا می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به جایگاه غدیرخم اشاره کرد و افزود:جریان غدیر خم با تکمیل رسالت پیامبر(ص) گره خورده و عید غدیر بزرگ‌ترین و مهم‌ترین عید مسلمانان است.

امام جمعه معمولان گفت: مومنان و مسلمانان باید در عید غدیر به عنوان عید الله اکبربا پوشیدن جامه نو و پختن غذای خوب جشن بگیرند، روی گشاده داشته و در هر شرایطی سعی کنند مومنان را اطعام دهند که طعام دادن یک مومن در این روز برابر با اطعام تمام انبیا است.

وی بر گرامی‌داشت جشن عید غدیرخم تاکید کرد و افزود: اگر جایگاه غدیر از سوی مسلمانان آن‌گونه که شایسته است، بزرگ و گرامی داشته و تکریم می شد و نسبت به آن حساسیت بیشتری بود، قضیه عاشورا اتفاق نمی‌افتاد.

رضایی یادآور شد: اسلام برگرفته از مکتب اهل بیت (ع)و غدیر خم رقم خورد و این عید معمولی نیست و نباید ساده از کنار آن گذشت.

وی به سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور اشاره کرد و افزود: نماز جمعه بزرگ‌ترین و مهم‌ترین دستاورد نظام جمهوری اسلامی است که نه تنها یک آیه بلکه سوره ای در قرآن به نام آن آمده و این نشانه اهمیت این نهاد و جایگاه است.

امام جمعه معمولان گفت:جمعه روز اجتماع مسلمانان است و از بعد اعتقادی حضرت علی(ع) بهشت را برای کسانی که در نماز جمعه شرکت می‌کنند تضمین کرده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۹۰۰ پایگاه نماز جمعه در کشور وجود دارد ،افزود: بر اساس روایات هرکس  سه جمعه متوالی نماز جمعه را بدون عذر شرعی ترک کند، منافق است. 

رضایی یادآور شد: نماز جمعه پل ارتباطی بین مردم و مسئولان در راستای بیان مطالبات مردم و قرارگاه امن در هر شهر برای مومنان است که باید قدر این نعمت را بدانیم .

وی به بعد سیاسی نماز جمعه اشاره کرد و افزود: در نمازجمعه بینش عمیق و آگاهی سیاسی به نمازگزاران ومخاطبان القا می‌شود. 

رضایی به سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد اشاره کرد و افزود:منافقان منفورترین مردم و گروهی لجوج وفریب خورده هستند که در خفت و خواری هیچ پایگاه وجایگاهی در دنیا ندارند و در حین ضلالت تنها علیه نظام و انقلاب ما فعالیت رسانه‌ای می‌کنند.

امام جمعه معمولان گفت: این انقلاب و نظام نتیجه رشادت دلاورمردان ایران اسلامی و به برکت خون شهداست و منافقان کسانی بودند که در دوران دفاع مقدس وقتی بهترین جوانان ما به دست صدام قتل عام و پرپر شدند،آنها به صدام پناه بردند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه معمولان عید غدیر جشن امامت و ولایت مهم ترین دستاورد نظام جمهوری اسلامی پایگاه نماز جمعه نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۲۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زشت است جمعیتی در یک صنف مقدس(پزشکان) با عادی انگاری، دسته جمعی مجلس گناه برپا کنند | باید با عاملان عادی انگاری مجالس گناه قاطعانه برخورد شود

به گزارش همشهری آنلان به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تاکید بر اینکه شرب خمر از گناهان بزرگ بوده و باید از آن دوری کرد، اظهار داشت: این زشت است جمعیتی در یک صنف مقدس با عادی انگاری، دسته جمعی مجلس گناه برپا کنید، و در این خصوص باید برخورد شود.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با برشمردن عواقب دینی و شرعی شرب و خمر افزود: در جامعه اسلامی شراب خواری حرام بوده و فرمان خداوند بر این است که در خصوص این مجالس باید تذکر و جلوگیری شود.

حسینی با بیان اینکه کسانی که با خداوند مخالفت می‌کنند کیفری سخت در انتظار آن‌ها بوده و رعایت تقوی و دوری از گناه ضرورت دارد، ابراز کرد: وجود امام ضرورتی برای جامعه بوده و اگر امام نباشد نظام تکوین و تشریع از بین خواهد رفت و بدون شک بر زندگی اثر دارد.

وی خاطرنشان کرد: وجود امام برای نظام آفرینش حجت بوده و در کنار قران وجود امام برای هدایت و رفع مسائل لازم و ضروری است.

حسینی با اشاره به اینکه امام جعفر صادق (ع)انقلاب بزرگی در مذهب ایجاد و اساتید زیادی برای ترویج دین تربیت کردند، با برشمردن خصوصیات امام ابراز داشت: خداست که تاج امامت را بر سر شخص می‌گذارد چرا که امام از خطاها مبرا و مافوق تصورات انسان‌ها است.

وی خصلت دیگر امامان را علم لدنی عنوان کرد و گفت: علم امام متصل به علم الهی است و همه عالم زیر نظر اوست و باید به حجت خداوند ایمان داشته باشیم.

حسینی با تبریک روز ماما و روز جهانی هلال احمر بیان کرد: امدادگران در لحظات سخت در کنار مردم هستند و از زحمات آنها تقدیر و تشکر می‌کنم.

کد خبر 849051 برچسب‌ها ائمه جمعه - امام جمعه خبر ویژه پزشکی

دیگر خبرها

  • الزام سامان دادن یک نظام فراگیر اسلامی برای کنار زدن نظام سلطه
  • ماجرای متن حاج صادق آهنگران در نماز جمعه و پیامی که امام خمینی (ره) به او داد؟
  • جنجال شعرخوانی علم الهدی درباره منیژه از تریبون نماز جمعه /مشاوران شما بیت هایی بهتر از شاهنامه را می توانستند پیدا کنند
  • بزرگترین مولفه در توسعه سیستان‌و بلوچستان بحث امنیت است
  • نبود سیل بند و ورود سیلاب به داخل شهرک توحید سبزوار
  • اعتراضات دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی نشان از افول و نابودی زودهنگام این رژیم دارد
  • امام جمعه خرم آباد : مانتوی بدون دکمه و پیراهن‌ کوتاه در بازار دیده می‌شود 
  • زشت است جمعیتی در یک صنف مقدس(پزشکان) با عادی انگاری، دسته جمعی مجلس گناه برپا کنند | باید با عاملان عادی انگاری مجالس گناه قاطعانه برخورد شود
  • برگزاری میز خدمت در مصلی نماز جمعه شهرکرد
  • اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در فارس