Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، وضعیت شیوع کروناویروس در استان فارس و کلانشهر شیراز را بحرانی توصیف و ضمن ابراز تاسف، اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۷ بیمار مبتلا به کرونا در این استان جان خود را از دست دادند.

سید روح‌الله حسینی سه‌شنبه ۵ مرداد به خبرنگاران در شیراز گفت: در طول بحران بیماری کووید ۱۹، در مجموع بیش از یک میلیون و ۱۸۴ هزار و ۶۷۶ مورد تست تشخیصی شامل تست مولکولی یا PCR و تست سریع در فارس انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه از کل تست‌ها یک میلیون و ۵۹ هزار و ۵۱۲ تست تشخیصی مولکولی منجر به شناسایی ۳۱۱ هزار و ۴ بیمار مثبت قطعی شده است، افزود: از ابتدای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۲۵ هزار و ۱۶۴ مورد تست سریع انجام و ۲۲ هزار و ۲۴۲ بیمار مثبت شناسایی شده است.

بستری ۴۵۶ بیمار جدید طی یک روز در فارس

حسینی مجموع بیماران مثبت شناسایی شده در فارس را ۳۳۳ هزار و ۲۴۶ نفر اعلام و اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۴۵۶ بیمار جدید مبتلا به کروناویروس در بیمارستان های استان بستری شدند و با این حساب مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند به ۲۷۴۳ نفر افزایش یافته است که از این تعداد، ۳۰۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از بهبودی ۲۹۴ هزار و ۲۸۵ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

این پزشک متخصص اضافه کرد: در حالی که بسیاری از شهروندان استان و مردم کشورمان در حال تدارک مراسم جشن به مناسبت اعیاد پیش رو هستند، ۲۷ خانوداه طی یک روز گذشته در فارس داغدار شدند و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به ۵۱۰۳ نفر رسیده است.

حسینی ادامه داد: هنوز یک هفته از اعلام خبر پنج هزار فوت در استان نمی گذرد و امروز نیز این رقم افزایش یافته است. مدافعان سلامت استان در بخش های بهداشتی و درمانی این روزها در حال تلاش با حداکثر توان و ظرفیت موجود هستند.

او اذعان کرد: هر روز تعدادی از بخش های معمولی بیمارستانی در حال تبدیل شدن به بخش کرونایی است و بیمارستان های پشتیبان در حال راه اندازی مجدد است و به نظر می رسد که اگر روند این چنین ادامه یابد، ظرفیت های موجود پاسخگوی بیماران نیازمند نباشد.

حسینی گفت: سطح پیشگیری باید به حد قابل قبول و بالایی برسد و کادر درمان با حمایت و کمک های مردم می توانند در برابر این آمارهای سنگین ایستادگی کنند. پس باید توجه داشته باشیم که هر تختی که از وضعیت غیرکرونایی به حالت کرونایی تبدیل می شود، خبر از محرومیت یک بیمار غیر کرونایی از دریافت خدمات درمانی می دهد و چه بسا که خدمت مورد نیاز او ضروری نباشد؛ ولی طولانی شدن دریافت خدمت برای او آسیب رسان است. بنابراین به سلامتی خود، خانواده و دیگران اهمیت داده و نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی به ویژه در این ایام حساس باشیم.

انتهای پیام
 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شیراز سید روح الله حسینی همه باهم علیه کرونا استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۲۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قارچ سمی ، خانواده ای را در شیراز راهی بیمارستان کرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رئیس اورژانس فارس گفت: ۵ نفر از اعضای یک خانواده که از کوه‌های اطراف شهر شیراز اقدام به جمع آوری قارچ و استفاده از آن کرده بودند، دچار مسمومیت شدند.
محمدجواد مرادیان افزود: این افراد برای اقدامات درمانی به بیمارستان حضرت علی اصغر  شیراز مراجعه کرده و تحت درمان قرار گرفته اند.
افراد مشکوک به مسمومیت با قارچ در شیراز می‌توانند به بیمارستان حضرت علی اصغر واقع در انتهای خیابان سمیه، روبروی هتل هما و در شهرستان‌ها به بیمارستان محل سکونت خود مراجعه کنند.

همه قارچ‌ها خوراکی نبوده و بعضی سمی و بسیار خطرناک هستند و باید از چیدن، خریدن و خوردن قارچ‌های روئیده شده در طبیعت، کوه و دشت پرهیز و تنها از قارچ‌های خوراکی پرورش یافته در کارخانه‌های معتبر استفاده کرد.

دیگر خبرها

  • رشد ۱۰۷ درصدی تناژ بارگیری محمولات در راه آهن فارس
  • صاعقه و بارش شدید تگرگ در شهرستان شیراز
  • رشد ۲ برابری تناژ بارگیری محمولات در راه‌آهن فارس
  • الکترونیکی شدن دور دوم انتخابات در حوزه شیراز و زرقان
  • روستا‌های حاشیه شیراز مظلوم‌ترین روستا‌های فارس هستند
  • رکورد تولید ماهانه صبا فولاد خلیج فارس شکسته شد
  • لبخند سه بیمار نیازمند به پیوند در شیراز
  • قارچ سمی ، خانواده ای را در شیراز راهی بیمارستان کرد
  • مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در شیراز
  • انتقال بیمار ۶۸ ساله با بالگرد به شیراز