Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@15:18:11 GMT

فراخوان مقاله برای سمپوزیوم یکصد سال گردشگری ایران

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۲۷۰۳

فراخوان مقاله برای سمپوزیوم یکصد سال گردشگری ایران

علاقه‌مندان برای شرکت در بخش مقاله‌های سمپوزیوم ملی یکصد سال گردشگری ایران فرصت دارند از بیستم تیرماه تا بیستم شهریورماه امسال آثار خود را ارسال کنند.

به گزارش ایسنا، این سمپوزیوم در قالب کارگروه‌های تخصصی با سخنرانی کارشناسان درباره سیر تاریخی سفر، گردشگری، مهمان‌نوازی و حمل و نقل در قرن ۱۴ دنبال شد و محورهای آن در قالب بررسی سیر تاریخی تحولات و توسعه ملی یکصد سال گذشته در رابطه با سفر و حمل و نقل، اقامت و مهمان‌نوازی، پذیرایی غذا و نوشیدنی، جابه‌جایی مقاصد گردشگری، خدمات مسافرتی و گردشگری مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاقه‌مندان از جمله دانشجویان، استادان، پژوهشگران و فعالان عرصه گردشگری می‌توانند آخرین یافته‌های علمی، پژوهشی کاربردی و مروری خود را در قالب مقاله و منطبق با محورها و دستورالعمل‌های ارائه مقاله و بر اساس شرایط ارسال آن به دبیرخانه این سمپوزیوم ارسال کنند.

در این سمپوزیوم مقاله به دو زبان فارسی و انگلیسی مورد پذیرش قرار می‌گیرد و چکیده و متن مقاله یک‌جا دریافت می‌شود. همچنین تنها مقالات با کیفیت علمی بالا پس از داوری برای ارائه انتخاب می‌شود. حداکثر تعداد صفحات مقاله کامل ۱۸ صفحه است. فرستنده مقاله به عنوان مسؤول مکاتبات مقاله است و ارسال مقاله از طریق ایمیل و ثبت در سایت امکان‌پذیر است.

آثار ارسالی به دبیرخانه در تاریخ ۳۰ شهریورماه داوری می‌شود. تاریخ برگزاری این سمپوزیوم بیست و هفتم و بیست و هشتم مهرماه است.

نخستین سمپوزیوم یکصد سال گردشگری ایران با تشکیل ۱۳ کارگروه تخصصی به همت شورای هماهنگی سازمان‌های غیردولتی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، پارک علوم و فناوری‌های فرهنگی، کمیته ملی ایکوم، جامعه گردشگری الکترونیکی ایران و با حمایت و همکاری دانشگاه تهران، دانشگاه اصفهان، پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، وزارت راه و شهرسازی، بنیاد گردشگری پروفسور جعفری، کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران، ستاد گردشگری شهرداری تهران و تشکل‌های تخصصی و صنفی گردشگری از روز ۲۷ مهرماه به مدت سه روز برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سمپوزیوم یکصد سال گردشگری مقاله یکصد سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۲۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال ۲۴۰ اثر به جشنواره طوفان القوافی

به گزارش خبرگزاری مهر، بیش از ۱۵۰ شاعر از ۱۷ کشور عربی و اسلامی در این جشنواره شرکت کرده‌اند که بیش از ۲۴۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر طوفان القوافی ارسال شد که اغلب این آثار در موضوعات تعیین شده و در قالب‌های شعری عمودی، تفعیله و هایکو بود.

مراسم پایانی جشنواره طوفان القوافی در بصره برگزار می‌شود و برگزیدگان جشنواره مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

در میان این شاعران اسامی نام آشنایی همچون بدریه البدری از عمان، مرتضی التمیمی از عراق، اشرف شبانه از مصر، هیلانه عطاالله از سوریه و مطران العیاشی از عربستان سعودی و مرتضی آل کثیر از ایران به چشم می‌خورد.

بیشترین شرکت کنندگان به ترتیب از سوریه با ۳۷ اثر، ایران و عراق با ۲۵ اثر، لبنان با ۱۷ اثر هستند، کشورهای یمن، مصر و تونس دیگر کشورهایی هستند که مشارکت خوبی در این جشنواره داشته‌اند.

هیات داوران شامل اساتید ثامر الوندی از عراق، عمار جماعی از تونس، راتب سکر از سوریه، حسن حمید از فلسطین، عباس حزباوی از ایران، عباس فتونی از لبنان و عقیل اللواتی از عمان به دبیری استاد ثلمر الوندی به صحت سنجی و داوری خواهند پرداخت.

قرار است از ۶ برگزیده جشنواره در دو بخش شعر فصیح و شعبی در تاریخ ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت (مصادف با ۸ و ۹ می) در شهر بصره عراق تقدیر شوند.

نخستین جشنواره بین‌المللی شعر عربی با عنوان طوفان القوافی با همکاری مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری و مرکز فرهنگی اسلامی جنوب عراق برگزار می‌شود.

کد خبر 6088868 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • ارسال ۲۴۰ اثر به جشنواره طوفان القوافی
  • وابستگی عاطفی کاربران به دستیارهای هوش مصنوعی
  • (تصاویر) یکصد و نهمین سالگرد نسل کشی ارامنه در تهران
  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • فراخوان ارسال آثار «عملیات تنبیهی وعده صادق» به جشنواره پژواک اعلام شد
  • ببینید | فراخوان ارسال آثار عملیات تنبیهی وعده صادق به جشنواره پژواک اعلام شد
  • یکصد و نهمین سالگرد نسل‌کشی ارامنه
  • فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد
  • فراخوان ششمین جشنواره دو سالانه بین المللی «کارتون کتاب»
  • ۴ تکنیک برای اینکه دیگران را راحت‌تر ببخشید