Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-05@23:14:09 GMT

با عوارض جانبی مصرف زردچوبه آشنا شوید

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۳۶۸۱

با عوارض جانبی مصرف زردچوبه آشنا شوید

آفتاب‌‌نیوز :

زردچوبه یکی از گیاهان پر خواصی است که از زمان باستان به دلیل خواص دارویی و شفابخشی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. ترکیبات فعال در این ادویه که کِرکیومین نام دارد یک آنتی اکسیدان قوی است که خاصیت ضدالتهابی دارد.

یافته‌های محققان نشان داده است زردچوبه باعث تسکین درد مفاصل شده و زخم‌های داخلی را التیام می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متخصصان می‌گویند نباید بیشتر از یک قاشق چای خوری زردچوبه در روز مصرف کرد، زیرا زیاده روی در مصرف آن می‌تواند منجر به بروز مشکلاتی در سلامتی شود.

در این مطلب به رایج‌ترین عوارض جانبی مصرف زردچوبه می‌پردازیم:

۱- ناراحتی معده: زردچوبه باعث گرمی بدن شده و در عین حال می‌تواند باعث بروز التهاب در معده شود. این موضوع در نهایت به دردهای شکمی و گرفتگی عضلات منجر می‌شود.

۲- افزایش خطر سنگ کلیه: زردچوبه دارای ترکیباتی به نام اوکسالات است که می‌تواند خطر ابتلا به سنگ کلیه را در فرد افزایش دهد. در حقیقت اوکسالات با ترکیب با کلسیم، باعث تشکیل اوکسالات کلسیم غیرمحلول در بدن می‌شود. تشکیل این ترکیب نخستین گام در بروز سنگ کلیه است.

۳- حالت تهوع و اسهال: کِرکیومین موجود در زردچوبه می‌تواند در دستگاه گوارش ایجاد اختلال و مشکل کرده و باعث بروز حالت تهوع و اسهال در فرد شود.

۴- بروز آلرژی: برخی ترکیبات موجود در زردچوبه می‌تواند باعث بروز آلرژی در افراد و علائمی همچون جوش و مشکلات تنفسی در آن‌ها شود. آلرژی در این افراد می‌تواند شامل آلرژی پوستی و گوارشی باشد.

۵- کمبود آهن: تحقیقات دانشمندان نشان داده است زیاده روی در مصرف زردچوبه باعث اختلال در روند جذب آهن می‌شود. از همین رو، افرادی که از کمبود آهن و کم خونی رنج می‌برند نباید در مصرف این ادویه زیاده روی کنند.

اگرچه زیاده روی در مصرف زردچوبه می‌تواند برای بدن عوارض جانبی داشته باشد، اما این ادویه دارای خواص بی شماری است. از این رو، مصرف متعارف و کم آن می‌تواند باعث بهبود سلامتی عمومی بدن شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: آفتاب

کلیدواژه: زردچوبه سلامت مصرف زردچوبه زیاده روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۳۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت الکلی پزشکان

وزیر بهداشت در واکنش به مسمومیت الکلی جمعی از پزشکان در شیراز گفت: انتظارمان این است وقتی دانشمندان و عالمانی داریم که خودشان عوارض را می‌بینند خودشان به آن عوامل استناد کنند، به آن عمل هم کنند.

به گزارش مشرق، بهرام عین‌الهی درباره مسمومیت الکلی اخیر برای جمعی از پزشکان در شیراز گفت: در علم پزشکی مصرف ۲ دو چیز را همه عالمان پزشکی انکار می‌کنند و من هم جدا از مسائل شرعی صحبت می‌کنم. امروزه می‌گویند بسیاری از بیماری‌ها ناشی از مصرف سیگار است و می‌گویند تقریبا تمام اعضای بدن می‌تواند از مصرف سیگار دچار عارضه شود و متاسفانه می‌بینیم بعضی‌ها سیگار می‌کشند و بعضی‌ها خودشان ممکن است جزو پزشکان باشند، الکل هم همین طور است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: الکل هم جدا از مسائل شرعی از نظر پزشکی یکی از عواملی است که بسیاری از بیماری ها را ایجاد می‌کند، به خصوص می‌تواند در کبد عوارض بسیار زیادی داشته باشد. در رشته خود ما که چشم پزشکی هستیم؛ الکل‌هایی که استاندارد نیستند و ناخالص هستند موجب کوری می‌شوند که به آن الکل متانول می‌گویند در واقع الکل چوب این کار را انجام می دهد.

وی با بیان این که ما انتظارمان این است وقتی دانشمندان و عالمانی داریم که خودشان عوارض را می‌بینند خودشان به آن عوامل استناد کنند، عنوان کرد: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است. بنابراین نه تنها در مورد جامعه پزشکی بلکه درباره مردم هم استفاده از الکل می‌تواند عوارض بسیار زیادی ایجاد کند، عمر افراد را کوتاه می‌کند و می‌تواند بیماری‌هایی را در درازمدت داشته باشد، به خصوص بیماری کبدی را می‌تواند به وجود بیاورد که آینده بدی را رقم بزند.

عین‌الهی با اشاره به این‌که وزارت بهداشت وظیفه‌اش این است که اطلاع‌رسانی کند، گفت: وزارت بهداشت می‌تواند بگوید این عوارض وجود دارد، ولی حالا اگر کسی سیگار می‌کشد ما عوارضش را می‌گوییم، انتخاب خودش است، الکل هم همین است و ما حتما می‌گوییم مردم عزیزمان استفاده نکنند برای این‌که عوارض درازمدتی دارد.

دیگر خبرها

  • «آموزش، کنترل آسم را بهبود می‌دهد»؛ شعار راهبردی روز جهانی آسم در سال ۲۰۲۴
  • کاهش آلرژی بهاری با مصرف این مواد غذایی
  • کاهش آلفرژی بهاری با مصرف این مواد غذایی
  • وارفارین چیست و چه کاربردی دارد؟ + عوارض، استفاده در دوران بارداری و منع مصرف
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت الکلی پزشکان
  • سمت راست سرتان درد می‌کند؟ این چند روش را امتحان کنید
  • مصرف بیش از حد ویتامین D این عوارض را دارد
  • عوارض مصرف بیش از حد ویتامین D
  • عوارض مصرف زیاد پنیر
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد