Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، وزارت بهداشت روسیه اعلام کرد: آزمایش مشترک دو واکسن کروناویروس آسترازنکا و اسپوتنیک لایت مورد تایید قرار گرفته است.

این وزارتخانه متذکر شد: آزمایش ساده، دو سو کور، دو فازی برای تعیین ایمنی و ایمنی زایی ترکیبی از AZD ۱۲۲۲ و rAd ۲۶-S در برنامه تقویت اولیه ناهمگن اجرا می‌شود تا از بروز عفونت کروناویروس در بزرگسالان پیشگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این بررسی ۱۵۰ داوطلب شرکت خواهند کرد و قرار است آزمایشات در دوم مارس ۲۰۲۲ تکمیل شود.

اسپوتنیک لایت، نسخه تک جزئی واکسن کروناویروس روسی موسوم به اسپوتنیک وی است که توسط صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (RDIF) و موسسه گامالیا ساخته شده است. گفته شده که واکسن اسپوتنیک لایت در جلوگیری از بروز بیماری کووید-۱۹، ۷۹.۴ درصد اثربخشی دارد که اثربخشی آن از برخی واکسن‌های دو دُز دیگر بالاتر است.

به گزارش ایسنا، همچنین واکسن آسترازنکا تولید محققان دانشگاه آکسفورد و شرکت داروسازی آسترازنکاست. این واکسن پس از تزریق دُز نخست ۷۶ درصد در پیشگیری از بیماری کووید-۱۹ و پس از تزریق دُز دوم ۸۱.۳ درصد موثر است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: وزارت بهداشت روسیه واکسن آسترازنکا اسپوتنیک لایت اسپوتنیک لایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۴۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۶۵ درصد اعتبارات شرکت‌های دولتی از محل نفت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، نمایندگان مجلس در جریان بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق در مورد جدول ۱۱ و پیوست ۳ در خصوص شرکت‌های دولتی با ۱۴۴ رأی موافق، ۷ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۵ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.   حمیدرضا حاجی بابایی در توضیح جدول شماره ۱۱ گفت: این جدول در خصوص شرکت‌های دولتی است، برخلاف آنچه گفته می‌شود حدود دو سوم بودجه به شرکت‌های دولتی اختصاص داده شده که بررسی نمی‌شوند. اعتبارات شرکت‌های دولتی با بودجه عمومی جدول شماره ۱۴ تقریبا برابر است، فقط یک مقدار شرکت‌های دولتی کم است، حدود ۶۵ درصد اعتبارات شرکت‌های دولتی از محل تأمین نفت است، در خصوص نفت اقدامات خوبی در کمیسیون انرژی انجام شده و به نتایج مثبتی دست یافته‌ایم، همگی را بررسی کرده و بر همین اساس شرکت‌های دولتی که بودجه آن در جدول شماره ۱۴ مشخص شده اگر از آن سرپیچی شود باید پاسخگو باشند، این یک گام بلند برای نظارت بر شرکت‌های دولتی است که در بودجه امسال برداشته شده است.

دیگر خبرها

  • اعتراف سازنده «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • اعتراف تولیدکننده واکسن آسترازنکا به عوارض نادر و لخته خون
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • تامین ۶۵ درصد اعتبارات شرکت‌های دولتی از محل نفت
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
  • اعتراف «آسترازنکا» برای اولین‌بار درباره عوارض جانبی خطرناک واکسن خود