Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

 سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیش از ۱۲۰ ساختمان بلند مرتبه روی گسل‌ها فعال تهران ساخته شده است، گفت: شورای عالی مدیریت بحران کشور به دلیل عدم حضور رئیس جمهور تشکیل نشده که نشان دهنده بی توجهی و عدم درک شرایط بحران ناشی از سوانح محیطی و سایر مسائل مربوط به مدیریت بحران توسط دولت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت، عبدالجلال ایری، در تشریح نشست روز دوشنبه (4 مرداد ماه) کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، رضا کرمی محمدی. رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و مسئولان وزارت راه و شهرسازی خبر داد و گفت: نشست امروز کمیسیون در خصوص  بررسی گسترش پهنه فرونشست تهران و پایش فعالیت گسل‌های اطراف تهران بود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش رئیس سازمان  مدیریت بحران شهر تهران در خصوص وضعیت خانه‌های ناایمن پایتخت افزود: 17 هزار پلاک نا ایمن در شهر تهران روی محدوده گسل زلزله قرار داشته و همچنین بیش از 120 ساختمان بلند مرتبه روی گسل‌ها ساخته شده اند که نشان دهنده وضعیت بسیار خطرناک تهران در زمان وقوع زلزله است. متاسفانه مسئولان در نشست امروز هیچ راهکاری عملی برای مقابله با شرایط تهران ارائه نکردند.

نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز، گمیشان در مجلس با بیان اینکه علی رغم گذشت بیش از 2 سال از ابلاغ قانون جدید مدیریت بحران، هنوز این قانون اجرایی نشده است، اظهار کرد:  شورای عالی مدیریت بحران کشور به دلیل عدم حضور رئیس جمهور تشکیل نشده که نشان دهنده بی توجهی و عدم درک شرایط بحران ناشی از سوانح محیطی و سایر مسائل مربوط به مدیریت بحران توسط دولت است. از این رو مقرر شد جلسه دیگری برای بررسی بیشتر موضوع با مسئولان مربوطه برگزار شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مسئولان حاضر در جلسه همچنین در خصوص علل فرونشست‌های گسترده در تهران گزارش‌هایی ارائه کردند اما موضوعات به جمع بندی مناسب نرسید. لذا مقرر شد در این رابطه نیز جلسه دیگری برگزار شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: فرونشست تهران گسل های تهران کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی عبدالجلال ایری خانه های ناایمن مجلس شورای اسلامی مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۴۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار درباره فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان تهران

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در مورد فعالیت سامانه بارشی در استان بویژه ارتفاعات هشدار داد و گفت: کشاورزان تمهیدات لازم را در نگهداری از محصولات زراعی و باغی اتخاذ کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حامد یزدی‌مهر بعدازظهر امروز (چهارشنبه 12 اردیبهشت) از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های محلی خبر داد و اظهار کرد: طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی فعالیت این سامانه از فردا پنج‌شنبه 13 اردیبهشت‌ماه آغاز و تا پایان روز شنبه 15 اردیبهشت‌ماه پایان خواهد یافت.

وی افزود: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته ازسوی کارشناسان هواشناسی باید منتظر رگبار باران رعدوبرق، وزش باد شدید و در برخی نقاط، گردوخاک و احتمال وقوع تگرگ به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب در کل استان تهران به‌ویژه ارتفاعات باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران به همه مردم به‌ویژه ساکنین ارتفاعات توصیه کرد که بر اساس هشدار صادر شده و توصیه های مدیریت بحران به هنگام فعالیت سامانه بارشی از تردد غیرضروری در جاده‌ها پرهیز کنند و در حین تردد نیز احتیاط لازم را داشته باشند.

وی با تاکید بر استحکام بخشی به سازه‌های موقت، سبک و ناپایدار گفت: لازم است این اقدامات انجام شود چرا که در صورت عدم استحکام کافی شاهد حوادث ناگواری خواهیم بود.

یزدی مهر اجتناب از صعود به ارتفاعات و کار در مناطق مرتفع را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: کوهنوردان و افرادی که در ارتفاع کار می‌کنند هوشیار باشند و از صعود به ارتفاعات به طور جدی خودداری کنند.

وی پرهیز از اسکان در حاشیه رود‌ها و مسیل‌ها، قرار گرفتن در لبه پشت‌بام و مجاور سازه‌های موقت و ساختمان‌های نیمه‌کاره را از دیگر توصیه‌های لازم به شهروندان برشمرد و گفت: لازم است که دستگاه‌های امدادی نیز آمادگی خود را در این خصوص ارتقا دهند.

وی در خصوص احتمال بارش تگرگ نیز هشدار داد و تاکید کرد: کشاورزان عزیز در نگهداری از نهال‌ها، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی تمهیدات لازم را بیاندیشند.

ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در تمام دستگاه‌های اجرایی

یزدی‌مهر بر ضرورت خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و اطمینان از لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، نیز تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار درباره فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان تهران
  • راه‌اندازی ۱۶ هزار تخت بیمارستاتی در دولت سیزدهم
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا : ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شده‌اند
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • خبر جدید از لایحه حجاب/ رئیس کمیسیون قضایی مجلس: منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم
  • لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد
  • لایحه عفاف و حجاب بار دیگر به شورای نگهبان ارسال شد
  • خبر جدید درباره لایحه عفاف و حجاب از زبان رئیس کمیسیون ویژه