Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائتلاف «فتح» به رهبری «هادی العامری» با صدور بیانیه‌ای به توافق اخیر بغداد ـ واشنگتن درخصوص خروج نیرو‌های رزمی آمریکایی از خاک عراق واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از سومریه نیوز، توافق میان ایالات متحده آمریکا و عراق درخصوص خروج نیرو‌های رزمی آمریکایی از این کشور با واکنش ائتلاف «فتح» به رهبری «هادی العامری» مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس این گزارش، ائتلاف «فتح» در بیانیه خود ضمن استقبال از خروج نیرو‌های رزمی آمریکا از خاک عراق، اعلام کرد: خروج نظامیان آمریکا از خاک عراق یک اقدام مثبت تلقی می‌شود. ما از خروج نظامیان آمریکایی از خاک عراق تا پایان سال جاری استقبال می‌کنیم.

ائتلاف مذکور در بیانیه خود آورده است: خروج آمریکایی‌ها از خاک عراق حاکمیت ملی این کشور را تضمین می‌کند. امیدواریم مسئولان عراقی اجرای توافقات حاصل شده با آمریکایی‌ها را پیگیری کنند.

پیش از این، «نصر الشمری» معاون دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی «نجباء» عراق گفته بود: ما به آمریکایی‌ها اعتمادی نداریم و با هیچ گونه حضور نیروهایشان در خاک عراق موافق نیستیم. آمریکایی‌ها باید به طور کامل خاک عراق را ترک کنند. کسانی که بر حضور آمریکا در عراق اصرار دارند، می‌خواهند با حمایت خارجی حد و اندازه خود را بزرگ جلوه دهند.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق روز دوشنبه و در پایان دیدار خود در کاخ سفید، بیانیه مشترکی صادر کردند. در این بیانیه آمده است: واشنگتن و بغداد توافق کردند که تا انتهای سال ۲۰۲۱ حضور نیرو‌های نظامی آمریکا در عراق پایان یابد.

سران آمریکا و عراق اعلام کردند: دولت عراق بر تعهد خود برای محافظت از نیرو‌های ائتلاف بین‌المللی که مشغول مشاوره و آموزش در این کشور هستند، تاکید دارد. هیأت‌های دو طرف تصمیم گرفتند که روابط امنیتی به‌صورت کامل به نقش آموزشی، مستشاری، حمایتی و اطلاعاتی تبدیل شود. تا تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ دیگر هیچ نیروی آمریکایی با نقش رزمی در عراق نخواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ائتلاف فتح خروج نظامیان آمریکایی توافق بغداد واشنگتن آمریکایی ها خاک عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۴۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ

«انصارالله» در واکنش به خروج ناو هواپیمابر آمریکایی پس از چهار ماه استقرار در دریای سرخ، کاهش دفعات حملات ارتش یمن به کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، محمدعلی الحوثی، یکی از اعضای شورای عالی سیاسی یمن و از رهبران «انصارالله» در پلتفرم «ایکس» در واکنش به اعلام نیروی دریایی آمریکا مبنی بر خروج ناو هواپیمابر «آیزنهاور» و یک ناوشکن از دریای سرخ گفت: اگر آمریکا مدعی کاهش عملیات نیروهای مسلح یمن برای حفظ وجهه خود، عقب‌نشینی از نظامی‌سازی دریا و رساندن پیامی به شرکت‌های بیمه است برخلاف آنچه در ابتدا مطرح کرده بود، این یک خودفریبی مثبت است.

وی افزود: اگر آمریکا در عملیات‌ها کاهش واقعی مشاهده می‌کند، باید کشتی‌های خود و کشتی‌های اسرائیل تحت الحمایه‌اش را دوباره به حرکت درآورد تا یک صید خوشمزه برای نیروهای ما باشد.

اوایل روز جمعه نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که ناو هواپیمابر یو اس اس دوایت دی آیزنهاور و ناوشکن یو اس اس گریولی پس از حدود چهار ماه حضور در دریای سرخ از کانال سوئز به سمت شرق مدیترانه عبور کرده‌اند.

موضع انصارالله یک روز پس از آن اعلام شد که ارتش یکن یک کشتی صهیونیستی به نام MSC داروین را در خلیج عدن با موشک‌های دریایی و پهپادها هدف قرار داد و با موشک‌های بالستیک و بالدار به اهدافی در منطقه ایلات در جنوب اراضی اشغالی حمله کرد.

عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله روز پنجشنبه اعلام کرد: نیروهای ارتش ۱۰۲ کشتی مرتبط با اسرائیل را در دریاهای  سرخ و عرب، خلیج عدن و اقیانوس هند در طول ۲۰۲ روز تجاوز به غزه هدف قرار دادند که گویی هر ۲ روز یک کشتی را در حمایت از جناح‌های فلسطینی در نوار غزه هدف قرار گرفته‌اند.

در اواسط ماه مارس، انصارالله اعلام کرد که دامنه حملات خود را در دریای سرخ و عرب و خلیج عدن، علیه کشتی‌های مرتبط با اسرائیل یا عازم بنادر آن و کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی گسترش داده که شامل اقیانوس هند نیز می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • دهم اردیبهشت، سالروز آغاز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • از انتفاضه در دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی استقبال می‌کنیم
  • تحلیلگر آمریکایی: دانشجویان معترض آمریکایی نیرو‌های نیابتی ایران هستند!
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • خشونت نظامیان آمریکایی در مقابل دانشجویان + عکس و فیلم
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ