Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-01@01:56:02 GMT

ایشی‌گورو در بین نامزدهای اولیه بوکر

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۴۵۰۹

ایشی‌گورو در بین نامزدهای اولیه بوکر

 به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از نیویورک‌تایمز نوشت: فهرست نامزدهای اولیه «بوکر» سال ۲۰۲۱ روز سه‌شنبه اعلام شد و نام «کازوئو ایشی‌گورو»، «ریچل کاسک» و «ریچارد پاورز» نیز در بین فهرست ۱۳ نفره این جایزه قرار گرفت.

انتشار اولین رمان ایشی‌گورو بعد از دریافت نوبل | داستان یک انسان شبیه‌سازی شده

«ایشی‌گورو» در سال ۱۹۸۹ برای کتاب «بازمانده روز» برنده جایزه بوکر شد و اکنون بار دیگر شانس کسب این جایزه ادبی ۵۰هزار پوندی با رمان «کلارا و خورشید» برای این نویسنده فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«کلارا و خورشید» که نخستین رمان این نویسنده از زمان کسب جایزه نوبل ادبیات محسوب می‌شود، داستان دختری ۱۴ ساله‌ و دوست مصنوعی‌اش‌ را روایت می‌کند که با آن اوقات تنهایی‌اش را سپری می‌کند.

«ایشی‌گورو» برای کسب این جایزه با نویسندگانی همچون «ریچارد پاورز» برای رمان «سردرگمی»  و «ریچل کاسک» برای کتاب «مکان دوم» به رقابت خواهد پرداخت.

جایزه بوکر هرساله به برترین رمانی که به زبان انگلیسی نوشته شده و در بریتانیا یا ایرلند منتشر شده باشد تعلق می‌گیرد. امسال چهار نفر از نامزدهای اولیه را نویسندگان آمریکایی تشکیل داده‌اند. همچنین تنوع ۱۳ اثر برگزیده در مضمون و ادبیات قابل توجه است.

بسیاری از نامزدهای این دوره از جایزه به موضوع نژاد پرداخته‌اند که از جمله آن‌ها به «قول» نوشته «دیمون گالگوت» و «مردان خوش‌اقبال» نوشته «نظیفه محمد» می‌توان اشاره کرد.

«آنوک ارودپگاسام» برای «سفری به شمال»، «نیتن هریس» برای «شیرینی آب»، «کارن جنینگس» برای «یک جزیره»، «ماری لاوسون»، «شهری به نام تسکین»، «پاتریشیا لاکوود» برای «کسی درباره این حرفی نمی‌زند»، «سونجیو ساهودا» برای «اتاق چینی»، «مگی شیپ‌استد» برای «دایره عظیم» و   «فرانسیس اسپافورد» برای «جاودانگی تابان» دیگر نویسندگان این فهرست به شمار می‌روند.

فهرشت شش‌نفره نامزدهای نهایی این جایزه چهاردهم سپتامبر معرفی خواهند شد و برنده نهایی جایزه ۵۰هزار پوندی نیز طی مراسمی در سوم نوامبر مشخص خواهد شد.

کد خبر 617157 برچسب‌ها جایزه ادبی بوکر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: جایزه ادبی بوکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۴۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جواد افهمی با یک رمان در محور مقاومت به نمایشگاه می‌آید

جواد افهمی از انتشار کتاب تازه خود با عنوان «دختران قبیله جنگ» برای عرضه در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد. - اخبار فرهنگی -

جواد افهمی نویسنده در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌  از انتشار رمان تازه خود با عنوان« دختران قبیله جنگ» برای عرضه در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت:  این رمان از سوی انتشارات خط مقدم منتشر خواهد شد.

وی ادامه داد: این رمان در موضوع محور مقاومت نوشته شده و به جنگ داخلی سوریه و ماجرای معترضان و  سلاح به دستان در سال‌های 2012 تا 2013 در سوریه می‌پردازد. در حقیقت دوره تاریخی قبل از حضور داعش و ابتدای شروع ناآرامی‌‌ها و شلوغی‌های سوریه.

افرایش 110 درصدی قیمت کتاب در آستانه نمایشگاه

 افهمی افزود: رمان برگرفته از یک رخداد واقعی است که برای روستائیانی در حوالی فوعه اتفاق افتاده است،‌ روایت گروگانگیری زنان یک روستای شیعه‌نشین است که در یک اتوبوس در حال حرکت به نقطه‌ای دیگر هستند.

وی ادامه داد: گفت‌وگوها و تحقیقات درباره این واقعه در سفری که در سال‌های گذشته به سوریه داشتم،‌ انجام شد و نتیجه این گفت‌وگوها و تحقیقات دو کتاب «بادهای سرکش هندوکش» و «دختران قبیله جنگ» شد. اولی پیشتر منتشر شد و دومی نیز در راه انتشار است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معرفی نامزدهای کسب جوایز بهترین‌های فوتبال فرانسه در سال ۲۰۲۴
  • جواد افهمی با یک رمان در محور مقاومت به نمایشگاه می‌آید
  • کدام نامزدهای دور دوم حوزه انتخابیه تهران سابقه‌ نمایندگی دارند؟+ جدول
  • چگونه سرنوشت یک نوجوان تغییر کرد/ پاهای هوتن شکیبا در بتن!
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • نویسنده اسیر فلسطینی برنده جایزه ادبی بوکر شد
  • جایزه بوکر عربی ۲۰۲۴ به اسیر فلسطینی رسید
  • اسیر فلسطینی صهیونیست‌ها برنده بوکر عربی ۲۰۲۴ شد
  • آغاز ضبط مستند تبلیغاتی و مناظره نامزدهای دور دوم انتخابات
  • «مگره و مردان محترم» در کتابفروشی‌ها دیده شدند