Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجری پروژه احداث خط لوله ۲۶ اینچ بندرعباس- مهرآران با اشاره به ساخت این خط لوله با ظرفیت انتقال روزانه ۳۰۰ هزار بشکه فرآورده، گفت: لوله گذاری گستره یک خط لوله بندرعباس-سیرجان-رفسنجان همزمان با عید سعید قربان آغاز شده است.

‌به گزارش ایسنا، علی خانی پور با بیان اینکه  پروژه احداث خط لوله بندرعباس- مهرآران با هدف انتقال روزانه ۳۰۰ هزار بشکه فرآورده های نفتی شامل بنزین، نفت سفید و گازوئیل از پالایشگاه ستاره خلیج فارس به مرکز انتقال نفت مهرآران در دستور کار این شرکت قرار گرفته است، تصریح کرد: به‌منظور استفاده از حداکثر توان داخلی کشور، کل لوله‌های این پروژه توسط شرکت‌های داخلی ساخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه پروژه احداث خط لوله بندرعباس-مهرآران به صورت EPC اجرا می شود، افزود: لوله های مورد نیاز این پروژه  ۲۴۹ کیلومتر است که ۵۲ کیلومترتوسط یکی از شرکت های لوله سازی ساخته و به سایت حمل شده است.

خانی پور در خصوص تامین بقیه اقلام اساسی نظیر کابل فیبر نوری وشیرآلات بین راهی نیز گفت: باتوجه به نهایی سازی بررسی شرکتهای سازنده، به زودی سفارش گذاری این تجهیزات انجام خواهد شد.

وی  درخصوص تجهیزات حفاظت کاتدی گفت: طراحی سیستم حفاظت کاتدی به پایان رسیده و در هفته های آینده تجهیزات حفاظت کاتدی را سفارش گذاری خواهیم کرد.

به گرارش ایسنا، طرح احداث خط لوله بندرعباس- سیرجان- رفسنجان با هدف انتقال تولیدات پالایشگاه ستاره خلیج فارس به مرکز کشور در حال اجرا است که  به چهار پروژه تقسیم شده است.

این پروژه ها شامل گستره یک با عنوان پروژه احداث خط لوله انتقال فرآورده های نفتی بندرعباس- مهرآران، گستره دو با عنوان طرح احداث خط لوله مهرآران-رفسنجان به همراه انشعاب خط لوله سیرجان و پروژه احداث تلمبه خانه ها و پایانه های خط لوله بندرعباس- سیرجان-رفسنجان و همچنین پروژه احداث خطوط انتقال برق و پست های فشارقوی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خط لوله انتقال نفت پروژه احداث خط لوله خط لوله بندرعباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۴۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه آب ۲۸ روستای سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان متصل شد

 علیرضا قاسمی  بیان کرد: مجتمع آبرسانی بندینی در جنوب استان مشتمل بر ۲۸ روستا در شهرستان‌های زرآباد و کنارک است که طول خط انتقال اصلی و فرعی این مجتمع به بیش از ۱۱۰ کیلومتر می‌رسد و این خط انتقال آب را از منطقه جهلو زرآباد تا روستای ساحلی تنگ در کنارک منتقل می‌کند.

وی ادامه داد: بارندگی‌های اواخر فروردین ماه سال جاری منجر به وقوع سیلاب، طغیان و تغییر مسیر رودخانه‌های محلی شد که در پی این اتفاق خط انتقال در پنج نقطه دچار حادثه و آب بردگی شد. 

قاسمی افزود: پس از فروکش سیلاب ضمن ارزیابی مسیر‌های اصلاح خط، نسبت به تهیه لوله اقدام شد و با استقرار تیم اجرایی طی مدت زمان کمتر از ۱۰ روزعملیات لوله گذاری به طول بیش از سه کیلومتر صورت گرفت. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با بیان اینکه، پیش بینی می‌شود طی ۲۴ ساعت آینده کلیه روستا‌های مسیر به مرحله آبگیری برسند، افزود: در مدت قطع آب در شبکه‌های روستایی با استقرار ۱۳ دستگاه تانکر، آبرسانی سیار به اهالی منطقه انجام می‌گرفت.

 در پی وقوع سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان تدمین آب شرب ۲۹۵ روستا و ۶ شهر استان دچار اختلال شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ۳۳۰۰ کیلومتر پروژه ریلی در حال ساخت در کشور داریم
  • اجرای هزار میلیارد تومان پروژه در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت
  • ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران و صنعتگران کشور آغاز شد
  • شبکه آب ۲۸ روستای سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان متصل شد
  • پایداری تولید در نفت و گاز مارون با تکمیل ۲۲ پروژه در ۱۴۰۲
  • پایداری تولید در نفت و گاز مارون با تکمیل ۲۲ پروژه در سال ۱۴۰۲
  • شاخص بهره مندی روستا‌های کردستان از راه‌ آسفالته به ۷۵ درصد رسید
  • احداث ۲۶ پروژه روبنایی در سایت‌های مسکن ملی سیستان وبلوچستان
  • مزایا و معایب استفاده از لوله مانیسمان و لوله اسپیرال به عنوان لوله گازی چیست ؟
  • آغاز اجرای خط انتقال ۱۰ اینچی گاز در هشترود