Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سعید حسینی» با اشاره به اینکه رژیم لاغری کتوژنیک با سلامت بدن هم‌خوانی ندارد، تأکید کرد: این رژیم با ایجاد عدم تعادل در نیاز‌های بدن عوارض جبران‌ناپذیری برای افراد به همراه خواهد داشت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، «سعید حسینی» متخصص تغذیه و رژیم درمانی در برنامه «طبیب» در خصوص اینکه برخی ادعا می‌کنند با رژیم کتوژنیک یا رژیم چربی، لاغر شدیم، گفت: مهم این است که جواب دادن را در چه چیزی ببینیم، اگر دنبال این باشیم که فقط وزن‌مان کم شود خیلی کار‌ها را می‌توان برای وزن کم کردن انجام داد از جمله نخوردن، ولی اینکه این لاغری به سلامت کمک می‌کند یا نه مهم است، چون ما در اینجا قصد اطلاع‌رسانی در زمینه سلامت داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین در خصوص اینکه اساسا رژیم کتوژنیک چیست و منشأ پیدایش آن از کجاست نیز توضیح داد: دارو‌های ضد صرع بسیار بسیار سنگین است، حالا اگر بچه‌ای صرع دارد علی‌رغم اینکه این دارو‌ها دارو‌های سنگینی است می‌گویند این دارو‌ها را به او بدهید و اگر دیدید جواب نمی‌دهد رژیم کتوژنیک یعنی رژیم چربی به او بدهید، یعنی در حقیقت سوختی که سلول‌های مغزی برای ایجاد صرع می‌خواهد را قطع کن تا این حلقه قطع شده و تشنج کم شود.


این پزشک متخصص در ادامه تصریح کرد: شاید این داستان هم از اینجا باب شد که یکی از این سلبریتی‌های آمریکایی از این روش برای لاغری خودش استفاده کرد و نکته جالب این بود که در صحبت‌هایش مرتب تأکید کرد کسی این رژیم را دنبال نکند و اگر می‌خواهد دنبال کند بیش از یک ماه نشود و حتما در این زمینه با پزشکش هم مشورت کند.


سعیدی همچنین عنوان کرد: من همین جا هم در مطب داشتم که کارگردان‌هایی مراجعه کردند که می‌خواهیم در یک بازه زمانی کوتاه یک بازیگر معروفی را برای یک فیلم یا خیلی لاغر یا خیلی چاق کنیم و توصیه من هم این است که این کار شدنی است، اما دیگر شما مسؤل سلامت او هستید نه من، چون من نمی‌توانم کاری خلاف سلامت افراد انجام دهم.


وی با اشاره به اینکه سؤال برخی این است که حالا اگر بخواهیم برای یک ماه وزن کم کنیم می‌توانیم سراغ این رژیم برویم، اظهار کرد: خوب ما برای وزن کم کردن همه کار عجیب و غریب می‌کنیم و همین تفکر وزن کم کردن یک ترمز است و کمک می‌کند تا سراغ هر خوراکی نرویم، اما همه بحث ما این است آیا این روش‌ها با سلامت ما همخوانی دارد یا نه، اگر ندارد چرا انجام دهیم.


این متخصص رژیم درمانی در ادامه بیان کرد: نکته دیگر این است که آیا می‌توانم آن را ادامه دهم؟ شما از همان‌هایی که در فضای مجازی نسخه می‌دهند هم بپرسید، می‌گویند این کار را نکن، پس توجه داشته باشید که اگر این روش به کاهش وزن کمک کند قطعا کاهش سلامت را هم در پی خواهد داشت، برای همین است که این رژیم‌ها اصلا توصیه و انتخاب اول نیست، همینطور که ما گاهی پیشنهاد جراحی برای لاغری می‌دهیم، اما آن اجبار است.


سعیدی همچنین یادآور شد: عموما هم این رژیم‌ها در سنین جوانی مورد استفاده قرار می‌گیرند یعنی سنینی که خیلی قدر سلامت بدن را نمی‌دانیم، سیستم بدن را تغییر دادن در حقیقت بازخوردش در آینده مشخص خواهد شد که چه آسیب‌های جبران‌ناپذیری به بدن زده است، افرادی که این رژیم‌ها را دنبال می‌کنند قطعا دچار عوارض بعدی آن خواهند شد، چون سیستم غالب بدن کربوهیدرات است و بدن برای آن پشتیبان دارد، اما شما با این کار بدن را از این پشتیبان محروم می‌کنید.
وی با اشاره به اینکه توصیه همه پزشکان این است که در رژیم‌ها باید همه نیاز‌های منطقی بدن را تأمین کنید و از همه گروه‌های غذایی در رژیم خود بگنجانید، گفت: در رژیم معمولی سهم چربی باید محدود به ۲۵ تا ۳۰ درصد انرژی روزانه شود، حالا چطور شما در این رژیم ۵۵ تا ۶۰ درصد نیاز خود از کربوهیدرات را آن قدر پائین می‌آورید و چربی را جایگزین آن می‌کنید، این عدم تعادل چه عوارضی برای بدن خواهد داشت؟ اگر کسی مشکل قلبی و عروقی داشته باشد پزشک می‌گوید چربی حیوانی را کم کن، آن‌وقت ما در این رژیم با سرعت به قلب و عروق و کبد خود آسیب می‌زنیم.


این متخصص تغذیه با طرح این سؤال که چرا همه به سادگی در زمینه رژیم اظهارنظر می‌کنند، تصریح کرد:، چون عوارض آن دیر ظاهر می‌شود، رژیم‌های غلط و عجیب و غریب حتما عوارض خود را دارد، اما ممکن است این آسیب‌ها در کوتاه‌مدت خود را نشان ندهد، عارضه آنجاست که شما اگر قرار است در ۸۰ سالگی دچار بیماری قلبی شوید در ۴۰ سالگی مشکل قلبی پیدا می‌کنید، اینکه با بدن بازی می‌کنید کار بسیار اشتباهی است، ضمن اینکه خود افراد اذعان دارند که با این رژیم به ایست وزنی می‌افتند و از یک جایی به بعد دیگر لاغر نمی‌شوند.


سعیدی در پایان نیز به اپلیکیشن‌های رژیم درمانی و لاغری در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: اپلیکیشن‌هایی در فضای مجازی هستند که رژیم می‌دهند، اما مهم این است که چه کسانی پشت آن‌ها هستند و آیا اصلا تخصصی در این حوزه دارند یا خیر، لذا خیلی نمی‌توان به آن‌ها اطمینان کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رژیم کتوژنیک سلامت رژیم طبیب رژیم کتوژنیک رژیم ها دارو ها وزن کم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۴۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارپایه خوانی شهادت امام صادق (ع) در ده زیار

همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) آیین چهارپایه خوانی به همراه پخت آش نذری در روستای ده زیار کرمان برگزار شد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079706 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • رژیم غذایی گیاهی برای افراد سیگاری مفید است
  • لورکوزن با رکوردشکنی تاریخی، جاودانه شد!
  • مصرف خودسرانه این آمپول خطرات جبران ناپذیری دارد!
  • ماما؛ نخستین همراه لحظه‌های شوق‌انگیز زیستن
  • کار بسیار دشوار منچسترسیتی برای تصاحب رکورد تاریخی چلسی
  • چهارپایه خوانی شهادت امام صادق (ع) در ده زیار
  • رجز خوانی رژیم صهیونیستی در آستانه نشست قاهره
  • «وعده صادق» افسانه شکست ناپذیری اسرائیل را در هم شکست
  • شکست‌ناپذیری در ۴۷ بازی متوالی؛ خیز لورکوزن برای شکستن رکورد تاریخی بنفیکا
  • پرسپولیس در ورزشگاه آزادی حریف سپاهان نیست!