Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@22:42:39 GMT

افزایش عمر مفید ساختمان به ۱۰۰ سال

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۶۶۰۳

‍‍‍‍‍‍

معاون مهندسی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع گفت: باید با استفاده از روش‌های نوین صنعتی عمر مفید ساختمان را از ۲۵ به ۱۰۰ سال افزایش دهیم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،   "علی‌اکبر سلیمانی" با حضور در برنامه "گفتگوی ۱۸:۳۰" شبکه خبر، درباره صنعتی‌سازی ساختمان گفت: تحقیقات نشان می‌دهد با ساخت و ساز‌های سنتی به‌طور متوسط در ۱۰ سال گذشته نتوانسته‌ایم بیش از ۳۰۰ هزار واحد بسازیم و شاید در بهترین وضعیت ۴۵۰ هزار واحد در سال توانستیم بسازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون مهندسی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع با بیان اینکه در صنعتی‌سازی ساختمان باید به سه نکته توجه کرد، گفت: یکی اینکه ساختمان سازی قابل تکرار باشد، دوم اینکه کمترین دخالت دست در این نوع ساخت و ساز وجود داشته باشد و سوم اینکه پیش ساختگی حداکثری داشته باشد یعنی بیشترین میزان ساخت و ساز در کارخانه انجام شده باشد و در محل فقط نصب شود و از همه مهمتر اینکه از فناوری‌های نوین بیشترین بهره را برده باشند.

وی با بیان اینکه مشکلات عمده ما اکنون در ساخت و ساز دو موضوع است، گفت: دوام ساختمان‌های ما پایین است و به همین علت نیاز به ساخت و ساز زیاد شده است و دوم اینکه تعداد ساخت و ساز ما کم است بنابراین باید به دنبال روش‌هایی برویم که این تعداد را افزایش دهیم.
افزایش عمر مفید ساختمان از ۲۵ به ۱۰۰ سال

سلیمانی با اشاره به اینکه باید عمر مفید ساختمان را از ۲۵ به ۱۰۰ سال افزایش دهیم، گفت: با استفاده از روش‌های صنعتی و سازه‌های پیش ساخته فلزی کمتر از ۶ ماه مسکن آماده سکونت می‌شود.

وی درباره علت ورود وزارت دفاع به عرصه ساختمان سازی گفت: براساس ماده ۴ قانون تشکیل وزارت دفاع، متولی تأمین زمین، احداث ساختمان و تأسیسات ساختمان نیرو‌های مسلح است.

وی افزود: همچنین یک توافقنامه یکصد هزار واحدی هم با وزارت راه و شهرسازی برای تأمین مسکن کارکنان وزارت دفاع امضا کرده‌ایم.

هدف وزارت دفاع انبوه سازی نیست

معاون مهندسی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع با بیان اینکه هدف وزارت دفاع انبوه سازی نیست، گفت: به دنبال فرهنگ سازی و استفاده از تکنولوژی جدید در امر ساخت و ساز هستیم.

وی افزود: در حیطه ۲۰۰ کیلومتری تهران به کمک تأمین مسکن کشور خواهیم رفت.

به گفته سلیمانی در طول ۲ هفته اسکلت و انشعابات ساختمان در کارخانه تولید و مونتاژ می‌شود.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: روی خط خبر ، گفتگوی 18 و 30 ، ساختمان سازی ، وزارت دفاع

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: روی خط خبر گفتگوی 18 و 30 ساختمان سازی وزارت دفاع عمر مفید ساختمان وزارت دفاع ساخت و ساز ۱۰۰ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۶۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: حمله تروریستی پهپادی بر فراز «بلگورود» خنثی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: پهپاد اوکراین بر فراز منطقه بلگورود منهدم شد.

وزارت دفاع روسیه در این بیانیه اضافه کرد: تلاش کی یف برای انجام یک حمله تروریستی پهپادی بر فراز منطقه بلگورود و کورسک خنثی شد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه آمده است: پهپادی که کی یف با آن قصد حمله به منطقه بلگورود و کورسک را داشت، منهدم شد؛ تلفات جانی و خسارتی هم به بار نیامد.

وزارت دفاع روسیه پیشتر هم اعلام کرده بود که سامانه پدافند هوایی مسکو، چند پهپاد ارتش کی‌یف را در منطقه بلگورود سرنگون کرد.

ضدحملاتی که کی‌ یف ماه‌ ها درباره آن تبلیغ کرده و غربی‌ ها به شدت به آن دل بسته‌ بودند، از اوایل ژوئن پیش شروع شد؛ اما ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که این ضدحملات راه به جایی نبرده و علاوه بر این، تلفات زیادی را هم روی دست رژیم کی‌ یف گذاشت.

کد خبر 6093479

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی ۱۶ هزار تخت بیمارستاتی در دولت سیزدهم
  • روش‌های نوین ساختمان سازی در سال جدید
  • روسیه: حمله تروریستی پهپادی بر فراز «بلگورود» خنثی شد
  • آسمان‌خراش‌ها؛ قاتل یا ناجی شهرها؟
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • اعلام آمادگی وزارت دفاع برای همکاری با زیمباوه
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • آغاز ساخت ستاد فرماندهی آتش نشانی ۱۲۵ در بندرعباس
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه