Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@03:11:25 GMT

بسته خبرهای کوتاه خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۷۲۴۹

بسته خبرهای کوتاه خراسان رضوی

خلیل‌آباد - مدیر جهادکشاورزی خلیل‌آباد، واقع در جنوب غرب خراسان رضوی گفت: ۸۷۵ تن جو یارانه‌دار به منظور حمایت از دامپروران دام سبک و کاهش اثرات خشکسالی از ابتدای امسال تاکنون در ۲ مرحله در این شهرستان توزیع شده است. محمود شبان روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام در چهارچوب اطلاعات ثبت شده دامهای سبک در سامانه جامع هویت‌گذاری برای دام سبک پلاک‌گذاری صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به ارائه مستقیم ۳۹۰ تن کنسانتره و نهاده خام یارانه‌دار به واحدهای دامداری خلیل‌آباد از بهمن ماه پارسال تاکنون نیز اشاره و بیان کرد: تاکنون ۶ هزار و ۲۰۵ راس دام سنگین و ۱۲۰ هزار و ۷۹۵ راس دام سبک در این شهرستان بیمه و هویت‌گذاری شده‌اند. 

مشهد- هزار و ۲۰۰ بسته معیشتی با حضور فرماندار و جمعی از مسوولان محلی، توسط قرارگاه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در شهرستان کاشمر توزیع شد. نماینده ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) روز سه شنبه در حاشیه توزیع این بسته ها به خبرنگار ایرنا گفت: این بسته ها با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ و در راستای کمک به نیازمندان و افراد آسیب پذیر و همچنین حمایت از محرومان توزیع شد که ارزش هر بسته آن ۲۵۰ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه در فاصله زمانی عید سعید قربان تا عید غدیر خم، هشت هزار وعده غذای گرم نیز با کمک گروه های جهادی همکار ستاد اجرایی فرمان حضرت امام تهیه و بین نیازمندان می‌شود، خاطرنشان کرد: همچنین سه سری جهیزیه بین زوج‌های جوان کم برخوردار کاشمر توزیع شد.

مشهد- شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلابی خراسان رضوی اعلام کرد: محدود کردن گزینه های پیشنهادی برای مسوولیت خطیر شهرداری مشهد مقدس به نیروهای بومی، حتی به پاس قدردانی از سرمایه اجتماعی پای کار ائتلاف، ممکن است به نفع ساختن آینده پایتخت معنوی کشور نباشد.

در بیانیه این شورا که روز سه شنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز خراسان رضوی نمابر شد، آمده است: نباید بررسی گزینه های ملی و غیربومی و خصوصا نامزدهایی که به نفع لیست کنار رفتند و پایبند به حفظ و تقویت هویت اسلامی شهر مشهد و توسعه متوازن و عدالتخواهانه آن هستند، نادیده گرفته شود.

این بیانیه با تبریک فرا رسیدن عید غدیر خم افزود: مطلع شدیم که اعضای محترم شورای ششم مشهد در فرآیند بررسی و انتخاب شهردار این کلانشهر و پایتخت معنوی ایران، که شهری بین المللی در جهان اسلام است، با کسب نظرات و پیشنهادهای مختلف، انتخاب خود را به گزینه های بومی بویژه خدمتگزاران در شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب استان محدود کرده اند.

این بیانیه ادامه می دهد: اعضای شورای مرکزی ائتلاف که با تلاشی شبانه روزی ماهها برای رسیدن به لیستی کارآمد و متناسب با نیاز آرمانشهر رضوی وقت گذاشته اند هیچ چشمداشتی برای کسب مسوولیت نداشته و خالصانه برای خدمت به مردم شریف مشهد مقدس انجام وظیفه کردند و بر این باورند که طرح گزینه هایی از اعضای شورای مرکزی برای مسوولیت شهرداری، با وجود شایستگی، نباید موجب شبهه مهندسی در ترکیب شورا برای کسب منافع شخصی و گروهی شود.

شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب، که در فرایند تصمیمات شورای شهر و منتخبان دوره ششم صرفا در جایگاه مشورت دهی کارشناسی عمل می کند، از اعضای شورای شهر درخواست کرده است که در انتخاب شهردار آینده بدون عجله و با وسعت نظری فراتر از گزینه های مطرح شده با آینده نگری و توجه به انتظارات مردم و مسوولان کشوری و بومی، براساس شاخص های قانونی موجود، انتخابی متناسب با شأن و جایگاه بین المللی مشهد را رقم بزنند تا هم فرایند تخصص محوری در مدیریت کلان شهر مشهد رعایت شود و هم امکان تحول به احسن الحال میسر گردد.

مشهد - مسوول بسیج سازندگی سپاه ناحیه مقاومت بسیج سلمان مشهد گفت: این ناحیه به مناسبت گرامیداشت دهه ولایت و امامت و عید سعید غدیر خم، هزار و ۳۲۱ سری سبد کمک معیشتی و جهیزیه را در حاشیه شهر مشهد توزیع کرد.

علی شجیعی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد هزار و ۳۰۰ سبد کمک معیشتی به ارزش میانگین هر کدام سه میلیون ریال شامل اقلام برنج، ماکارونی، حبوبات و روغن است.

وی با بیان اینکه ۲۱ سری جهیزیه نیز به ارزش هر کدام ۱۲۰ میلیون ریال توزیع شده است، افزود: همچنین گوشت ۶۵ راس گوسفند قربانی در عید سعید قربان بین نیازمندان توزیع شد.

تربت‌حیدریه- رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) تربت‌ حیدریه گفت: تاکنون در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین این شهرستان هزار و ۱۶۴ نفر یتیم زیر پوشش حمایتی چهار هزار و ۶۷۰ خیر نیکوکار قرار گرفته‌اند.

سیدسعید عبدالله‌زاده روز سه‌شنبه در آیین تجلیل از حامیان برجسته طرح ایران مهربان افزود: اکنون ۲۵۸ یتیم دیگر شهرستان در انتظار حمایت حامیان سخاوتمند قرار دارند.
امام جمعه تربت‌حیدریه نیز گفت: حمایت از یتیمان نباید در حمایت‌های مالی و معیشتی خلاصه شود، بلکه توجه به نیازهای فرهنگی و آینده تحصیلی آنان نیز باید مورد توجه باشد.
در پایان این مراسم از ۱۰ نفر حامی شاخص تربت‌حیدریه تجلیل شد.
شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب‌غربی مشهد قرار دارد.

مشهد- معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت جام پیش بینی کرد ۲۵ تن عسل در این شهرستان خراسان رضوی تولید شود.

باقر خدادادی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در صورت تحقق این امر، تولید عسل نسبت به پارسال حدود ۲۵ درصد کاهش خواهد داشت.

وی ادامه داد: بر اساس آمارگیری زنبورستان ها امسال ۷۵ بهره بردار و ۲۰ زنبوردار دارای شناسنامه در این منطقه فعالیت می کنند.

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت جام گفت: امسال سه هزار و ۱۵۰ کلنی زنبور عسل در این شهرستان وجود دارد و میانگین تولید در هر کلنی افزون بر هشت کیلوگرم عسل است.

بیش از ۶۵ درصد جمعیت شهرستان تربت جام به کشاورزی و دامپروری مشغول هستند.

مشهد- تندیس سردار شهید نورعلی شوشتری در میدان باغرود نیشابور با حضور تعدادی از همرزمان این شهید و جمعی از شهروندان در مراسمی رونمایی شد.

فرمانده تیپ زرهی ۲۱ امام رضا(ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مستقر در نیشابور در این‌ مراسم گفت: سردار شوشتری در ارتفاعات شمال غرب ایران در برابر گروه‌های مسلح تروریستی شجاعانه و مقتدرانه قد افراشت و در سیستان و بلوچستان خاضعانه با لب‌های خشکیده و چهره آفتاب سوخته برای کمک به هموطنان کمر همت بست.

سردار حسین سلیمانی افزود: به راستی شهید شوشتری نماد وحدت و سردار وحدت آفرینی بود که هیچگاه از یادها و خاطره‌ها فراموش نمی‌گردد.
وی اظهار داشت: سردار شوشتری در عملیات مرصاد که امروز سالگرد آن است نقش ارزنده ای داشت و در دوران پس از جنگ نیز در بحث خنثی کردن توطئه تفرقه افکنی دشمن بین شیعه و سنی نقش کلیدی ایفا کرد.
سردار جانباز آزاده وحید انجیدنی، همرزم قدیمی شهید شوشتری نیز گفت: شهید شوشتری هیچگاه در برابر مشکلات تسلیم‌ نشد و همین روحیه او برای همه دوستان و آشنایانش الهام‌بخش بود.
شهردار نیشابور نیز گفت: نیشابور۲ هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم کشور و انقلاب کرده که نسبت به جمعیتش از میانگین کشوری بالاتر است و این نشان از فرهنگ ایثار و شهادت در این شهر است.

علی نجفی افزود: با همکاری تیپ ۲۱ امام رضا (ع) و سرمایه گذاری شهرداری، مجسمه سردار وحدت شهید شوشتری توسط یکی از هنرمندان نیشابوری به ارتفاع ۶ متر و از جنس بتن ساخته شده و به صورت همزمان مجسمه ۳ تن دیگر از مفاخر نیشابور نیز در مسیر آرامگاه خیام به عطار رونمایی می شود که هدف از این اقدام ارج نهادن به مقام شهدای نیشابور و زنده نگه داشتن روحیه ایثار و شهادت بوده است.

سردار شهید نورعلی شوشتری، جانشین وقت فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، ۲۶ مهرماه ۱۳۸۸ بر اثر انفجاری تروریستی در منطقه پیشین شهرستان سرباز سیستان و بلوچستان به همراه سردار رجبعلی محمدزاده، فرمانده سپاه سیستان و بلوچستان و نیز بیش از ۴۰ تن از فرماندهان سپاه و سران طوایف اهل سنت و جمعی از مردم این استان به شهادت رسید.

مرکز شهرستان‌ ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها بسته خبری مشهد نیشابور تربت حیدریه خلیل آباد کاشمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بسته خبری مشهد نیشابور بسته خبری مشهد نیشابور تربت حیدریه خلیل آباد کاشمر خبرنگار ایرنا شهید شوشتری تربت حیدریه خراسان رضوی روز سه شنبه خلیل آباد توزیع شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۷۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغزندگی خیابان و بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان در مشهد شد

سرهنگ هادی امیدوار گفت: این تصادف صبح امروز در بزرگراه شهید میرزایی حدفاصل میدان امام حسین (ع) تا اول خیابان مسلم رخ داد.

وی افزود: در این حادثه خودرو پژو پارس از مسیر اصلی منحرف شد و پس از برخورد با آیلند میانی با پاکبان برخورد کرد.

رییس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: طبق بررسی اولیه، راننده، مقصر حادثه است اما علت دقیق حادثه در دست بررسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • تصادفات در مشهد یک کشته و ۴۳ مصدوم بر جای گذاشت
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۱۶ اردیبهشت
  • آبگرفتگی و سیلاب در ۴ شهرستان خراسان رضوی
  • سیل در 2 محور روستایی تربت جام
  • سیلاب در محور قدیم رباط سنگ -رباط سفید -مشهد
  • بارش‌های بهاری جاده‌های خراسان رضوی را فرا گرفت
  • بارشهای بهاری جاده های خراسان رضوی را فرا گرفت
  • لغزندگی خیابان و بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان در مشهد شد
  • پیش بینی آبگرفتگی و ایجاد سیلاب در خراسان رضوی
  • سالانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار سقط عمد در ایران انجام می‌شود