Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@03:17:26 GMT

استاندار:بیمه کشت پاییزی در خوزستان باید فراگیر شود

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۷۳۹۷

استاندار:بیمه کشت پاییزی در خوزستان باید فراگیر شود

به گزارش ایرنا قاسم سلیمانی دشتکی سه‌شنبه درنشست شورای کشاورزی با محوریت تنش آبی در سرسرای اداری استانداری خوزستان افزود:کشاورزان و دامداران باید با اقناع سازی نسبت به بیمه محصولات پاییزی خود در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ اقدام کنند و در این ارتباط مجمع صنفی کشاورزان استان با همراهی صندوق بیمه محصولات کشاورزی می‌توانند نسبت به ترغیب بیشتر کشاورزان به بیمه نقش آفرینی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت:همه کشاورزان و بهره برداران باید به این باور برسند که استان با کمبود منابع آبی و خشکسالی شدید رو به رو است از این رو باید به سمت بیمه حرکت کنیم تا بتوانیم از طریق صندوق بیمه کشاورزی از بخش تولید حمایت بیشتری کنیم..
مسعود اسدی رییس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان نیز وضعیت کشاورزی استان در سال جاری را با توجه به خشکسالی و تنش آبی بسیارخطرناک و با ریسک بالا توصیف کرد و افزود:رهاسازی آب ، کشاورزان استان را به این باور رسانده که آب کافی در استان وجود دارد واین باور و نگاه بسیار خطرناک و مساله ساز خواهد بود.
وی با بیان اینکه کشاورزان استان از خشکسالی و تنش آبی و محدودیت کشت تابستانه بسیار متضرر شده اند و هم اکنون هم در فشار زیادی قرار دارند از توجه و عزم دولت به پرداخت خسارت به آسیب دیدگان (کشاورزان و دامداران) استان قدردانی کرد.
در این نشست پیشنهاد اسدی برای برگزاری آیین نمادین پرداخت (نقدی) تکمیلی خسارات سیلاب ۱۳۹۸ و پرداخت خسارت ناشی از تنش آبی و خشکسالی امسال با حضور ۳۰ نفر از کشاورزان و دامداران استان در روز شنبه هفته آینده مصوب شد.
در نشست شورای کشاورزی با محوریت تنش آبی محمد آلاله رییس کارگروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان گزارشی از روند پرداخت ۸۰۰میلیارد ریالی غرامت به کشاورزان آسیب دیده از خشکسالی از محل صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان ارائه کرد.
وی گفت:توسعه بیمه محصولات کشاورزی در استان یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای امنیت غذایی کشور است چراکه خوزستان نقش نخست را در تامین محصولات اساسی کشور از جمله گندم ، کلزا و چغندرقند و شکر دارد.
آلاله به ضرورت بیمه محصولات دیم در سال زراعی آینده و اراضی آبی که در انتهای حوضه (پایین دست)که معمولا با شوری و کمی آب رو به رو هستند را مورد تاکید قرار دارد و گفت: بیمه محصولات کشاورزی استان در سال آینده زراعی و ترغیب کشاورزان برای بیمه محصول خود به یک عزم همگانی نیاز دارد.

نیاز ۴۰۰میلیون متر مکعبی برای شروع کشت پاییزه در خوزستان
استاندار خوزستان گفت: برای شروع کشت پاییزه در خوزستان در گام نخست به ۴۰۰میلیون متر مکعب آب نیاز داریم.
سلیمانی دشتکی خواستار تشکیل کار گروهی متشکل از جهادکشاورزی ، سازمان آب و برق خوزستان و مجمع صنفی کشاورزان استان برای مدیریت بهتر آب برای کشت پاییزه در خوزستان شد.
طبق روال سال‌های گذشته حدود ۸۰۰هزار هکتار از اراضی خوزستان زیرکشت پاییزه می‌رود که مهمترین کشت های پاییزه گندم، کلزا و چغندر قند هستند.
استاندار خوزستان خواستار تقویت تشکل های کشاورزی با هدف عبور از بحران خشکسالی و استفاده مطلوب از منابع آب در استان در کشت پاییزه شد.
وی گفت: اقناع سازی کشاورزان و دامداران از سوی مجمع صنفی کشاورزان و دیگر تشکل های کشاورزی نتیجه مطلوب‌تری دارد و تنش های اجتماعی کمتری به دنبال خواهد داشت.
سلیمانی دشتکی تاکید کرد ما نباید خود را مقابل خواسته ها و مطالبات  کشاورزان و دامداران قرار دهیم هرچند دولت مستقر و دولت آینده توجه ویژه ای به خوزستان داشته و دارند.
استاندارخوزستان در این نشست خواستار حضور رسمی تشکل های کشاورزی و نمایندگان کشاورزان  در شورای کشاورزی استان شد و گفت: بدون حضور این تشکل های به نتایج مطلوب نخواهیم رسید و مصوبات شورا روی زمین خواهد ماند.

استاندار خوزستان با اشاره به پیگیری مسایل و مشکلات مربوط به تنش آبی و خشکسالی از سوی رییس جمهوری منتخب گفت:آیت الله رییسی با تخصیص اعتبارات اخیر از سوی دولت موافق بوده و از سفر معاون اول رییس جمهوری نیز به خوزستان برای بررسی مشکلات مربوط به تنش آبی استقبال کرد.   
    

برچسب‌ها کشاورزی خشکسالی خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشاورزی خشکسالی خوزستان کشاورزی خشکسالی خوزستان بیمه محصولات کشاورزی کشاورزان و دامداران کشاورزان استان صنفی کشاورزان کشاورزی استان کشت پاییزه تنش آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۷۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قول وزیر نیرو برای رها کردن بخش دیگری از حق آبه قزوین از سد طالقان

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین با انتشار پیامی در ویراستی ضمن تقدیر از اهتمام وزیر محترم نیرو نوشت:

از دستور امروز جناب آقای محرابیان وزیر پر تلاش نیرو در اجابت مطالبه استان برای رهاسازی حقابه کشاورزی #دشت_قزوین از سد طالقان ممنونم.

در پی دیدار امروز استاندار قزوین با وزیر نیرو، با دستور وزیر نیرو به زودی بخشی از حق آبه کشاورزی استان از سد طالقان رها سازی خواهد شد. 

 

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • پرداخت غرامت به کشاورزان بیمه شده خوزستانی
  • قول وزیر نیرو برای رها کردن بخش دیگری از حق آبه قزوین از سد طالقان
  • تخریب کامل ۱۲۰ ساختمان در حادثه آتش سوزی شفت
  • بارندگی شدید خسارت جدی به کشاورزی خوزستان وارد کرده است
  • خسارت ۵۰ درصدی بارندگی به گندمزار‌های خوزستان
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت
  • طوفان ۲۰۰ هزار تن گندم این استان را از بین برد !
  • خسارت بارندگی به گندمزارهای آماده برداشت در خوزستان
  • خسارات سنگین طوفان به ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زارهای خوزستان
  • خسارت سنگین باران به کشاورزان خوزستان/ چقدر گندم از بین رفت؟