Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به شاخص بودن مکتب اخلاقی اصفهان گفت: شکل‌گیری دبیرخانه دائمی این رویداد معنوی در جوار تخت پولاد اصفهان که آرامستان جمع کثیری از فحول علمای اخلاقی و ربانی است، در تاسی به مکتب گران سنگ پیشینیان، پایه‌گذار نظرگاه‌های نو در حوزه اخلاق خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدعباس صالحی، شامگاه روز سه‌شنبه _ پنجم مردادماه_ در پیامی به "کنگره ملی مکتب اخلاقی اصفهان"، که توسط حجت الاسلام والمسلمین رمضانعلی معتمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان قرائت شد، اظهار کرد: علم‌الاخلاق در میان دانش‌های عقلی و نقلی دارای جایگاه ممتازی است؛ چنانکه تا به امروز نیز این تسلسل دانشی امتداد یافته است، حقیقت آن است که "اخلاق "، تراز و میزان انسان بوده و هر دانش و موقعیت بدون اتکا به فضیلت اخلاق، زوال‌پذیر و ناپایدار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حوزه بزرگ علمیه اصفهان که ریشه در تاریخ هزارساله دارد، در ادوار مختلف، در پرورش و بسط نظام اخلاقی و جلوه‌های متعالی آن سهمی تأثیر گذار داشته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این پیام آورده است: عالمان وارسته از اصول اخلاقی به‌عنوان میزانی برای سنجش اعمال یاد کرده و سعادتمندی انسان را در کسب فضائل اخلاقی جست‌وجو می‌کنند و در این زمینه تأملات عقلی و نقلی گسترده‌ای را داشته‌اند و در این میان یکی از حلقه‌های شاخص، "مکتب اخلاقی اصفهان" است.

صالحی افزود: میراث مکتوب ارزشمندی که از بزرگانی همچون ابن مسکویه و ابن‌سینا در دوره اقامت اصفهان تا عصر درخشان این حوزه در دوران صفوی تا قاجاری را در بردارد، در دوره معاصر نیز، اصفهان این سلسله را تداوم داده است، از ظهور شخصیت‌های پُرافتخاری همچون آقا رحیم ارباب و میرزاعلی آقا شیرازی تا زعیم حوزه اصفهان آیت‌الله‌العظمی مظاهری و استاد برجسته اخلاق آیت‌الله ناصری که در تداوم و تکامل مکتب اخلاقی اصفهان، منشأ برکات چشمگیری بوده و هستند.

وی تصریح کرد: این نعمت بزرگ الهی را شاکریم و مفتخریم که اصفهان به عنوان سپهر هماره درخشان ستارگان ربانی، پرچمدار احیا مکتب اخلاقی خود است و با برپایی کنگره‌ای ملی، فرصتی برای پرداختن به آفاق و ساحت‌های نورانی آن را فراهم آورده است، بی‌تردید این حرکت آغازین، می‌تواند مبنایی درست برای استمرار راه نورانی اندیشمندان سَلَف باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شکل‌گیری دبیرخانه دائمی این رویداد معنوی در جوار تخت پولاد اصفهان که آرامستان جمع کثیری از فحول علمای اخلاقی و ربانی است، در تاسی به مکتب گران سنگ پیشینیان، پایه‌گذار نظرگاه‌های نو در حوزه اخلاق خواهد بود.

صالحی با اشاره به ایام عید غدیر، تاکید کرد: رجاء واثق دارم که نفس زکیه امام عارفان حضرت علی بن ابی طالب علیه السلام، پشتوانه‌ای گران سنگ برای خلق آثار معنوی و معرفتی جدید خواهد بود.

کنگره ملی مکتب اخلاقی اصفهان، شامگاه سه‌شنبه با حضور آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه در استان با پیام آیت‌الله حسین مظاهری رئیس حوزه علمیه اصفهان و پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مدرسه علمیه امام صادق (ع) اصفهان برگزار شد.

این کنگره یک‌روزه با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، حوزه علمیه، دانشگاه اصفهان، شهرداری اصفهان، خانه حکمت و مؤسسه فرهنگی معراج اندیشه سپاهان برگزار شد.

کد خبر 510270

منبع: ایمنا

کلیدواژه: وزیر ارشاد حوزه علمیه اصفهان حوزه علمیه رئیس حوزه علمیه اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مکتب اخلاقی اصفهان آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۷۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی ارشاد لرستان، «سید غلامرضا نعمت‌پور» با حکم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، به‌عنوان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دورود معرفی شد.

در بخشی از حکم اعظم روانشاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برای این انتصاب جدید، آمده است: نظر به تجارب ارزشمند جنابعالی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های دینی، فرهنگی، هنری و رسانه‌ای، به‌عنوان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دورود منصوب می‌شوید.

«نعمت‌پور» دارای مدرک کارشناسی‌ارشد تهیه‌کنندگی مستند از دانشگاه صداوسیما تهران، عضو انجمن فیلم کوتاه خانه سینما و انجمن سینمای جوان خرم‌آباد و عضو انجمن عکاسان ایران است و مشارکت‌درساخت بیش از سی فیلم کوتاه به‌عنوان تصویربردار، صدابردار، تدوینگر و... در کارنامه او قرار دارد.

دریافت سیمرغ بلورین جشنواره بین‌المللی فجر و کسب چندین جایزه ملی و بین‌المللی دیگر در کارنامه این هنرمند جوان و انقلابی وجود دارد.

ازجمله سوابق وی می‌توان معاون امور هنری، سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلاممی لرستان کارشناس امور سینمایی اداره کل، معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرم‌آباد، مسئول روابط‌عمومی و واحد فیلم و عکس حوزه هنری لرستان به مدت ۴ سال، مسئول واحد فیلم بسیج هنرمندان اشاره کرد.

کد خبر 6093836

دیگر خبرها

  • مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر
  • روایت خسروپناه از سجایای اخلاقی محمدرضا سنگری
  • ترویج آموزه‌های اخلاقی در اولویت فرهنگیان باشد
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد
  • انتصاب عاطفه خادمی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • انتخاب عاطفه خادمی به عنوان دبیر جدید شورای فرهنگ عمومی کشور
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد