Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا مصطفی پوردهقان‌اردکان روز چهارشنبه در نشست کتابخانه‌های عمومی شهرستان  افزود: ایجاد کتابخانه بدون تربیت نسلی کتابخوان و علاقه‌مند به مطالعه ثمری نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: پیش از توسعه کمی و ساختمانی کتابخانه‌ها باید درزمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی و ایجاد جامعه‌ای فرهنگی و فرهنگ‌ساز تلاش کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوردهقان اردکان تصریح کرد: سوق‌دادن جامعه به‌سمت مطالعه کتاب‌های کوچک برای زمان‌های فراغت و ایجاد ایستگاه‌های کتاب در اماکن عمومی می‌تواند در افزایش سرانه مطالعه و علاقه‌مندکردن شهروندان به کتابخوابی مؤثر واقع شود.

فرماندار اردکان با اشاره به اثرگذاری فضای مجازی گفت: در شرایطی که تزریق انواع اخبار مثبت و منفی از این بستر صورت می‌گیرد؛ می‌توان در جهت ترویج کتابخوانی نیز از این فضا استفاده کرد.

وی در تشریح این موضوع ادامه داد: کتاب‌هایی با موضوع حل مشکلات به‌ویژه آموزش مهارت‌های زندگی با توجه به مسائل اجتماعی مبتلابه شهرستان می‌تواند در ترویج کتابخوانی و مراجعه به کتاب مؤثر واقع شود.

هم اکنون ۱۴ باب کتابخانه عمومی با بیش از ۱۵۰ هزار نسخه کتاب در اردکان فعال است.

 شهرستان ۱۱۸ هزار نفری اردکان که مرکز آن در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد، متشکل از شهرهای عقدا، خرانق،  احمدآباد و اردکان است.

برچسب‌ها یزد اردکان کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد اردکان کتاب یزد اردکان کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۸۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد

رئیس شورای اسلامی شهرستان سامان با اشاره به لزوم اجرای شبکه فاضلاب روستایی حاشیه زاینده‌رود گفت: ورود فاضلاب به این رودخانه می‌تواند تهدیدی برای سلامت عمومی مصرف‌کنندگان آب از این حوزه باشد و اجرای شبکه فاضلاب این روستاها باید هرچه سریع‌تر صورت بگیرد.

غلامرضا چهلگردی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: با وجود چهارهزار جوان دارای مجوز فعالیت از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، تکمیل ساختمان فرهنگسرای شهرستان سامان ضروری و نیازمند اعتبار لازم است.

وی با اشاره به لزوم اختصاص اعتبار برای تکمیل ساختمان اداره ثبت احوال شهرستان سامان، گفت: ساخت ساختمان اداری ثبت احوال حدود پنج سال پیش شروع شده و سه سال است که کاملاً تعطیل شده است، همچنین تکمیل ساختمان بخشداری زاینده رود، احداث بیمارستان محلی شهرستان سامان و ساماندهی مسیل اصلی شهر سامان و ایمن‌سازی آن نیازمند تخصیص اعتبار مناسب است‌.

رئیس شورای شهرستان سامان ادامه داد: جاده سامان به تیران به عنوان یکی از محورهای اصلی ورودی استان و تکمیل جاده سامان به قراقوش با توجه شرایط خاص این جاده، باید در اولویت کاری قرار داده شود.

چهلگردی با اشاره به لزوم اجرای شبکه فاضلاب روستایی حاشیه زاینده‌رود، افزود: ورود فاضلاب به این رودخانه می‌تواند تهدیدی برای سلامت عمومی مصرف‌کنندگان آب از این حوزه باشد و اجرای شبکه فاضلاب این روستاها باید هرچه سریع‌تر صورت بگیرد.

کد خبر 749212

دیگر خبرها

  • رونمایی از کتاب «دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟»
  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • دبیرکل کتابخانه‌ها:عدد دقیقی از سرانه مطالعه در کشور نداریم!
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • عصر شعر شیراز در کتابخانه رئیسی اردکانی برگزار می‌شود