Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: ۴۸۰ قطعه شعر به این کنگره ارسال که ۲۹۳ قطعه از ایران و ۱۸۷ مورد آن از اشعار شعرای خارجی است.

محمدحسین بلاغی عصر سه‌شنبه، پنجم مردادماه در اختتامیه‌ی نخستین کنگره‌ی بین المللی شعر ترکی غدیر، اظهار کرد: دو ماه قبل با تشکیل شورای سیاست‌گذاری اعم از حوزه‌ی هنری آذربایجان شرقی، بنیاد الغدیر، سازمان تبلیغات اسلامی، شهرداری کلانشهر تبریز و دیگر مجموعه های فرهنگی، این کنگره شروع و فراخوان آن اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص اهداف این کنگره بیان کرد: نمود فرهنگ تشیع و غدیر در میان اقوام ترک زبان و شناسایی و جمع‌آوری شعرای ترک زبان از اهداف برگزاری این کنگره است.

وی ادامه داد: سه نشست در طول این کنگره برگزار شد که در یک وبینار تجلی غدیر خم در ادبیات مختلف تحت بررسی قرار گرفت.

وی افزود: یک نقاشی فاخر توسط استاد امینی در دو روز گذشته در مسجد کبود اجرا و امروز رونمایی شد و همچنین عصر شعر در مقبرة الشعرا در مدفن استاد شهریار نیز برگزار شد.

بلاغی در پایان تاکید کرد: شعرای جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، آذربایجان، عراق، گرجستان، روسیه، آلمان و نخجوان در این کنگره شرکت کردند که از ۱۷ نفر آنها به عنوان نفرات برتر تجلیل می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جشنواره شعر غدیر استانی فرهنگی و هنری شعر غدير كنگره شعر ترکی غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۸۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان

امام جمعه سمنان و نماینده ولی فقیه در استان گفت: بهره‌گیری از زندگینامه شهدای بین‌المللی استان مانند شهید سید رضی موسوی چاشمی نیز ضرورت دارد تا برای کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان مدنظر باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی، امروز_ شنبه هشتم اردیبهشت_ در نشست شورای سیاستگذاری کنگره سه هزار شهید استان سمنان اظهار کرد: بهره‌گیری از زندگینامه شهدای بین‌المللی استان مانند شهید سیدرضی موسوی چاشمی نیز ضرورت دارد تا برای کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان مدنظر باشد.

وی افزود: در بحث برگزاری این کنگره، تولید آثار و محتوا، سریال و فیلم سینمایی ویژه شهدا باید از ظرفیت‌های موجود در شهرستان‌ها با یک دید وسیع استانی استفاده کرد.

امام جمعه سمنان و نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: فیلم سینمایی شهید محمود اخلاقی، شناسنامه جنگ استان سمنان نیز از دیگر موارد ارزشمندی است که جزو آثار و تولیدات کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید استان خواهد بود.

مطیعی با اشاره به اینکه جریان تیم فوتبال آزادی سمنان در کشور بی‌نظیر است، تصریح کرد: بیش از نیمی از اعضای تیم فوتبال آزادی به شهادت رسیدند، زندگی هرکدام از این شهدا جایگاه وسیعی دارد و در این سریال به آن پرداخته خواهد شد.

کد خبر 748452

دیگر خبرها

  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای درقم برگزارمی شود
  • کنایه وزیر خارجه اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین
  • مشکلات مالیاتی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی آذربایجان‌شرقی
  • آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است
  • وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان» در تبریز
  • تشریح جزئیات کنگره ۲۰۰۰ شهید کهگیلویه و بویراحمد از زبان فرمانده سپاه فتح