Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-04-28@13:47:04 GMT

مدیران مقصر خوزستان پای میز محاکمه

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۹۱۱۷

مدیران مقصر خوزستان پای میز محاکمه

«نماینده»/ حسن شجاعی/ رئیس کمیسیون اصل ۹۰: رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیر خود به‌صراحت فرمودند که اگر طرح‌ها و برنامه‌های قبلی درباره استان خوزستان اجرا می‌شد، این مشکلات در جغرافیای این استان به وجود نمی‌آمد و مردم عزیز خوزستان دچار مشکل نمی‌شدند. طرح‌های متعددی وجود داشته که مطابق با زمان‌بندی‌های خود باید جلو می‌رفته که اجرا نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمونه این برنامه‌ها، طرح ۵۵۰ هزار هکتاری بود که پس از سفر استانی رهبر عزیز انقلاب به خوزستان، بنا بود از اسفند ۷۵ اجرا شود. در طول این۲۵ سال این طرح فقط ۴۰ درصد پیش رفته است. مثال دیگر فاضلاب شهر اهواز است که با عنایت شخص رهبر انقلاب از صندوق توسعه ملی بودجه مناسبی دریافت کرد، اما متأسفانه چند سالی است که این طرح به دلیل قصور و تقصیر برخی مسئولان دستگاه‌های اجرایی - هم در سطح استانی و هم در سطح ملی -  بر زمین مانده است. از این قبیل طرح‌ها می‌توان مثال‌های زیادی زد که اگر بموقع اجرا می‌شد دچار مشکلات فعلی در خوزستان نبودیم. 

متأسفانه بی‌توجهی به کیفیت انجام کار در برخی از مسئولان تبدیل به یک رویه نادرست شده است، برخی از افراد مسئولیت‌هایی را در کشور می‌پذیرند و خسارت‌هایی از خود به جا می‌گذارند و زمانی هم که دوره مسئولیتشان به پایان می‌رسد، در حاشیه امن قرار می‌گیرند. یکی از برنامه‌های اصلی ما در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس این است که به ترک فعل‌های مسئولان رسیدگی کنیم  تا تن‌پروری کاری و بی‌توجهی به مسئولیت سنگین موظفی تبدیل به یک رویه برای مدیران کشور نشود. در موضوع خوزستان شکایت‌هایی به کمیسیون اصل نود واصل شده است. برخی از این شکایات هم متعلق به نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی است. پیرو این شکایات پرونده‌ای در کمیسیون اصل نود تشکیل و جلسات متعددی برگزار و مشکلات مردم در خوزستان بررسی شده است. جدا از این شکایات، به دلیل اهمال‌های صورت‌گرفته، مدتی است در کمیسیون اصل نود تحقیقاتی را آغاز کرده‌ایم. پس از رسیدگی بیشتر نتیجه دقیق تحقیقات خود را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد، اما قدر مسلم این است که اگر به مقصران مشخصی برسیم هم اطلاع‌رسانی عمومی خواهد شد و هم از طریق مراجع ذی‌صلاح قضایی پیگیری صورت خواهد گرفت. خوزستان پاره‌ تن ایران و رنج مردم عزیز و وفادار خوزستان، رنج ماست. اولویت فعلی تسکین و حل مشکل توسط دستگاه‌های اجرایی است اما به‌زودی مسئولان مربوطه به ‎کمیسیون اصل نود احضار خواهند شد و با مقصران برخورد خواهیم کرد.

منبع: نماینده

کلیدواژه: حسن شجاعی خوزستان رئیس کمیسیون اصل 90 کمیسیون اصل نود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۹۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرا‌های کنسرت «سیروان خسروی» در اهواز تکرار نمی‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

تیرماه سال ۱۴۰۱ بود که حواشی و اتفاقات عجیب در مقابل سینما هلال اهواز، باعث شد که کنسرت سیروان خسروی با جنحال‌های فراوان لغو شود و از آن روز تاکنون، به جز چند اجرای جسته و گریخته، روند برگزاری کنسرت در این استان با اختلال مواجه شده بود و حتی مدیرکل ارشاد در این استان تغییر کرد. 

اما شب گذشته پس از حدود دو سال بار دیگر روند برگزاری کنسرت در این استان به ادعای فعالین موسیقی در خوزستان از سر گرفته شده است و قرار است هر ماه دو خواننده در اهواز و شهر‌های اطراف روی صحنه بروند. 

مجید رضوی شب گذشته نخستین کنسرت دور جدید اجرا‌های زنده در این شهر را روی صحنه برد و با استقبال جالب توجه مردم اهواز رو به رو شد.

این خواننده با اجرای بیش از ۲۰ قطعه در این کنسرت، شب ویژه‌ای را برای دوستدارانش ساخت و در اواسط کنسرت رو به حاضرین در سالن گفت: «اهواز و خوزستان جزو بهترین مردمان ایران هستند که در فضای فرهنگ و هنر کارنامه ایدرخشان دارند. امیدوارم با همکاری مسئولین، سالن‌های در خور شأن این مردم برای کنسرت ساخته شود.»

حمزه صحرایی تهیه کننده کنسرت مجید رضوی در اهواز درباره آغاز مجدد روند برگزاری کنسرت در این استان معتقد است: «برگزاری کنسرت در خوزستان پس از اتفاقات کنسرت سیروان خسروی که من تهیه کننده آن اجرا هم بودم، به مشکلاتی خورد که با تدبیر مدیران فرهنگی استان بالاخره تصمیم بر این شد که بار دیگر شاهد برگزاری کنسرت در استان باشیم. تلاش و همدلی مدیران فرهنگی استان و فعالین و تهیه کننده‌های موسیقی باعث شده که ما با اطمینان در این حوزه فعالیت‌هایمان را از سر بگیریم و قطعا دیگر ماجرا‌های کنسرت «سیروان خسروی» تکرار نخواهد شد.»

صحرایی افزود: «برنامه‌ریزی‌های فراوانی برای برگزاری کنسرت در خوزستان صورت گرفته که به زودی اطلاع رسانی خواهد شد و بی‌شک استان خوزستان که دارای پیشینه‌ای فرهنگی و هنری در همه این سال‌ها بوده، برای ادامه روند کاری در سال پیشرو، کارنامه‌ای پربار را با همکاری مدیران ارشاد در استان تجربه خواهد کرد.»

در هفته‌های آینده خوانندگانی از جمله معین زد، سهراب پاکزاد، حامیم و... در این استان روی صحنه خواهند رفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • ماجرا‌های کنسرت «سیروان خسروی» در اهواز تکرار نمی‌شود
  • وعده یک تهیه‌کننده برای از سرگیری کنسرت‌ها در خوزستان
  • فولاد جلوی جنجال بزرگ در خوزستان را گرفت (عکس)
  • معاونان و مدیران فرهنگی سفیران دانشگاه در معرفی دستاورد‌ها هستند
  • ماجراهای کنسرت «سیروان خسروی» در اهواز تکرار نمی‌شود
  • قاسم‌پور: مدیران آگاه و سالم باشند کار فوتبال خوب پیش می‌رود
  • تقدیر مسئولان استان خوزستان از مرد سال ورزش ایران / فیلم
  • لزوم پیوست رسانه‌ای پروژه‌ها در شهر/ محتوای رسانه‌ها باید مورد سنجش قرار گیرد
  • «پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم