Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، ویدا توحدی با اعلام این خبر افزود: «صنایع‌دستی و هنرهای سنتی برحسب ماهیت ذاتی و کارکردهای عملی خود، ظرفیت بسیار بالایی در خصوص افزایش اشتغال، درآمدزایی و حتی ارزآوری دارند.»

مدیرکل دفتر آموزش و ترویج صنایع دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: «با توجه به سابقه تاریخی، همواره در بستر جوامع، از طریق تعامل با مردم، زیستی پیوسته داشته‌اند و به همین علت انجمن‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد در مسیر تحقق اهداف خُرد و کلان سیاستگذاران و صنعتگران مربوطه دارای اهمیت و ارزشی غیرقابل کتمان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او اضافه کرد: «به همین دلیل، معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور همواره در صدد تمهید شرایط لازم به‌منظور تحقق این امر، به صورتی تخصصی در رابطه با صنایع‌دستی و هنرهای سنتی بوده است تا بتواند از آن طریق موجبات بالندگی بخش خصوصی را فراهم کند.»

توحدی اضافه کرد: «بنابراین تشکیل جامعه تخصصی فعالان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی با هدف کمک به ارتقای جایگاه صنایع‌دستی با استناد به بند (چ) ماده (۴) قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع‌دستی مصوب بهمن ماه ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی، در دستور کار این معاونت قرار گرفت.»

مدیرکل دفتر آموزش و ترویج صنایع دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اضافه کرد: جامعه تخصصی فعالان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی به‌عنوان مجموعه‌ای غیردولتی و نمایانگر توانمندی‌های بخش خصوصی، متشکل از بهترین افراد دارای سوابق مورد تأیید، ضمن تعامل با بخش‌های دولتی مرتبط در ایجاد زیرساخت‌ها، زمینه‌سازی و همکاری و مشورت در زمینۀ سیاستگذاری، در تمام استان‌های کشور در حال تأسیس و راه‌اندازی است.


توحدی کاربرد این جامعه تخصصی، ایجاد بستر تعامل و تبادل تجربیات، کمک به ایجاد بستر اشتغال و کارآفرینی، زمینه‌سازی برای کاهش محرومیت و بهبود معیشت ساکنان مناطق محروم از طریق توسعۀ کسب و کارهای مبتنی بر صنایع دستی و هنرهای سنتی، تسهیل ورود بخش خصوصی مرتبط در همکاری‌های مورد نیاز بخش دولتی، تقویت صنایع‌دستی خلاق و بومی هر منطقه با تکیه بر فرهنگ اصیل آن و بسط آموزش‌های تخصصی و کاربردی با محوریت نیاز داخلی و امکانات فروش خارجی است.

وی در ادامه گفت: امید است از طریق تشکیل این جامعه تخصصی در اقصی نقاط کشور، بیش از پیش شاهد رشد و توسعه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی ایران باشیم. تاکنون امور مربوط به راه‌اندازی جامعه تخصصی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در ۳۱ استان با نظارت معاونت صنایع‌دستی در حال پیگیری، اجرا و در مرحله پایانی است و به زودی انتخابات ملی آن برگزار خواهد شد.

مدیرکل دفتر آموزش و ترویج صنایع دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، یادآور شد: «تهیه و تدوین اساسنامه پیشنهادی با تأیید دفتر حقوقی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، تعیین اعضای هیئت‌مدیره، تمهیدات لازم برای برگزاری جلسات مرتبط با حضور نماینده معاونت صنایع‌دستی، تلاش به‌منظور اطلاع‌رسانی و معرفی اعضای مرتبط، واجد شرایط و دارای حُسن شهرت، از جمله اقدامات انجام شده است.»

کد خبر 5267248 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش ویروس کرونا واکسن کرونا هلال احمر جمهوری اسلامی ایران سازمان زندان ها قوه قضاییه واکسیناسیون خوزستان گردشگری محسن حاجی میرزایی سازمان هواشناسی طرح ترافیک صنایع دستی و هنرهای سنتی گردشگری و صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی فعالان صنایع دستی جامعه تخصصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۹۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه‌های راهبردی برای دو زنجیره مهم مازندران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران از شناسایی ظرفیت‌های متعدد در زنجیره‌های مرکبات، کیوی و گردشگری و صنایع‌دستی با ارائه برنامه‌های راهبردی مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، حسن خیریان‌پور_ شامگاه _شنبه هشتم اردیبهشت _ در مراسم آغاز به کار ایران اکسپو ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران، با اشاره به حضور مازندران در نمایشگاه اسپور ۲۰۲۴ به منظور شناساندن زنجیره‌های ارزش راهبردی این استان به همراه ۳۰ استان کشور اظهار کرد: در وضعیت موجود دو زنجیره ارزش مرکبات و کیوی و زنجیره ارزش گردشگری و صنایع دستی برای استان مازندران تعریف شده است.

وی افزود: به جهت ظرفیت‌هایی که استان مازندران دارد ۱۰ زنجیره دیگر نیز تهیه شده و با تاکید استاندار مازندران در برنامه‌های زنجیره ارزش راهبردی قرار می‌گیرد.

معاون استاندار مازندران با تاکید بر اینکه در حوزه مرکبات و کیوی مازندران بالغ بر دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن مرغوب‌ترین نوع مرکبات کشور و بالغ بر ۲۲۰ تن کیوی در این استان تولید می‌شود، گفت: در این استان زنجیره این محصولات به صورت کامل فعالیت دارند و از مرحله تأمین نهال، نهال اصلاح شده و دقیق و نیز در مراحل بعدی در زمینه تولید و شناسنامه‌دار کردن باغ‌ها، سردخانه‌ها و سورتینگ‌ها مازندران ظرفیت‌های مناسبی در بخش کیوی و مرکبات دارد.

خیریان‌پور با اشاره به اینکه وجود پایانه‌های صادراتی برای تأمین مصرف نیاز داخلی و صادرات محور کردن ظرفیت مهمی در استان به شمار می‌روند، یادآور شد: توجه به صنایع تبدیلی فرآوری و برندسازی از موارد دیگری است که موجب می‌شود تولید و فروش این محصولات از حالت خام فروشی محصول را خارج کند و با ارزش افزوده بیشتری به بازار ارائه شود.

وی با اشاره به امر گردشگری و صنایع دستی در مازندران از وجود ظرفیت متعدد عنوان و مطرح کرد: گردشگری سلامت، طبیعت گردی، پرنده‌نگری و گردشگری دریایی در کنار ظرفیت‌های تولید انواع صنایع دستی از ظرفیت‌های مهمی در این استان هستند که می‌توانند در حوزه اقتصادی مورد توجه قرار گیرند.

کد خبر 748545

دیگر خبرها

  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای وابسته در زابل
  • اجرای برنامه‌های راهبردی برای دو زنجیره مهم مازندران
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • برگزاری ۴۳ دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان
  • فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور