Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@10:12:55 GMT

وضعیت بازار سیمان بهتر می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۹۴۹۱

وضعیت بازار سیمان بهتر می‌شود

ایسنا/کردستان مدیرعامل سیمان کردستان با اشاره به رفع مشکل قطعی برق با تدابیر مسئولان از رفع شدن مشکل تامین نیاز بازار طی ۱۰ روز آینده خبر داد.

رضا نیک‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به قطعی مکرر برق طی چند هفته گذشته، اظهار کرد: با تدابیر اتخاذ شده از طرف صنعت سیمان، ظرف مدت ۱۰ روز آینده وضعیت تامین نیاز بازار سیمان به روال عادی باز می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امکان ذخیره‌سازی سیمان بیش از یک‌ هفته وجود ندارد و قطعی برق این واحد صنعتی موجب کاهش تولید سیمان و استفاده سودجویان از این فرصت و افزایش قیمت سیمان شد؛ صنعت سیمان همواره در راستای سیاست‌های دولت تمام تلاش خود را به کار گرفته  که دغدغه مردم را کاهش دهد.

مدیرعامل شرکت سیمان کردستان با تاکید بر اهمیت شفافیت در اطلاع‌رسانی در صنعت سیمان، عنوان کرد: علی رغم اینکه تمام صنایع کشور دارای یارانه هستند با این حال سیمان ارزان ترین کالا است چرا که سیمان با نرخ کیلویی ۶۰۰ تومان ارزان‌تر از هر کالایی به دست مردم می‌رسد. 

وی با اشاره به قیمت هشت هزار تومانی هر لیتر آب آشامیدنی بدون نیاز به فرآوری، بیان کرد: انتظار فروش سیمان با فناوری پیچیده و زمان‌بر به میزان هر کیلو ۶۰۰ تومان منطقی نیست؛ این در حالی است که برای راه‌اندازی کارخانه‌ سیمانی با حداقل ظرفیت تولید، نیاز به سرمایه‌گذاری بالغ بر سه هزار میلیارد تومان است و سیمان جزو صنایع سنگین و مادر محسوب می‌شود.

نیک‌پور ادامه داد: شرکت سیمان کردستان طی هفته جاری اقدام به تحویل سیمان از محل تعهدات و فروش‌های قبلی با نرخ‌های مصوب انجمن صنفی کرده است و روز چهارشنبه ششم مرداد ماه اقدام به عرضه ۳۰ هزار تن در بورس کالا خواهد کرد.

مدیرعامل کارخانه سیمان کردستان گفت: در یک ماه گذشته به عاملین و مصرف‌کنندکان خدماتی ارائه شده تا کد بورسی دریافت کنند؛ انتظار داریم که خریداران به دور از هرگونه هیجان و با همان قیمتی که در تابلو عرضه می‌شود نسبت به خریداری سیمان اقدام نمایند. 

وی با اشاره به همیاری مسئولان شهرستانی و استانی و مدیرعامل برق منطقه‌ای برای وصل مجدد برق که به تولید منجر شد، اظهار کرد: شرکت سیمان کردستان از امروز چهارشنبه (۶ مردادماه) جهت جبران کسری سیمان نسبت به عرضه سه برابری اقدام می‌کند و با حفظ برق مصرفی تولید محصول و عرضه هفتگی به صورت مستمر ادامه خواهد یافت.

نیک‌پور با اشاره به انتظار از مصرف کنندگان سیمان و تولیدکنندگان بتن برای ارائه قیمت منطقی و اطمینان از استمرار عرضه، عنوان کرد: انتظار داریم کلیه شرکت‌های سیمان در کشور در کمترین زمان ممکن نسبت به عرضه کلیه‌ محصولات خود در بازار بورس کالا اقدام کنند چرا که این اقدام باعث افزایش شفافیت قیمت این کالا، ایجاد بازار رقابتی و جلوگیری از واریز سود به جیب دلالان خواهد شد.

وی در پایان بیان کرد: با توجه به لزوم داشتن حساب صیاد توسط خریداران از هرگونه فرار مالیاتی توسط دلال‌ها و سودجویان جلوگیری خواهد شد و با ورود تمامی شرکت‌های سیمان تعادل صحیحی در عرضه و تقاضا صورت می‌گیرد و هیجان‌های ناشی از کمبود سیمان مدیریت خواهد شد و از افزایش بی‌رویه قیمت جلوگیری خواهد شد. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سيمان قطعی برق سیمان کردستان خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۹۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام قیمت انواع خودرو / عرضه همچنان ضعیف است

تین نیوز

رئیس پیشین اتحادیه دارندگان نمایشگاه ها و فروشندگان خودروی تهران ضمن تشریح قیمت روز انواع خودرو در بازار گفت: عرضه خودرو همچنان ضعیف است و آنچه درباره تقویت واردات گفته می شود هنوز اثر خود را در بازار نشان نداده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، سعید موتمنی، رئیس پیشین اتحادیه دارندگان نمایشگاه ها و فروشندگان خودروی تهران از تداوم رکود در بازار خودرو خبر داد و گفت: اوایل هفته جاری قیمت انواع خودرو در بازار تا دو درصد ریزش را هم تجربه کرد اما این کاهش قیمت تداوم نداشت و در اواسط هفته بار دیگر به قیمت های پیشین بازگشت. 

وی افزود: افت قیمتی که در اوایل هفته اتفاق افتاده بوده برآمده از کاهش قیمت ارز و ریزش آن از  رقم ۶۵ هزار تومان بود. 

موتمنی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۳ قیمت بیشتر خودروهای داخلی، مونتاژی و وارداتی در بازار نسبت به آخرین روزهای سال ۱۴۰۲، افزایش چهار تا پنج درصدی را تجربه کرده است. 

وی تصریح کرد: عرضه همچنان ضعیف است و آنچه درباره تقویت واردات گفته می شود هنوز اثر خود را در بازار نشان نداده است؛ اگر عرضه به اندازه کافی بود، وضعیت قیمت خودرو در بازار متفاوت از امروز بود. 

قیمت انواع خودرو 

رئیس پیشین اتحادیه دارندگان نمایشگاه ها و فروشندگان خودروی تهران در تشریح قیمت روز  انواع خودرو در بازار گفت: اکنون پژو پارس در کانال ۶۷۰ میلیون تومان قرار دارد و قیمت شماری دیگر از خودروها نیز به شرح زیر است: 

۲۰۷ اتوماتیک؛ یک میلیارد و ۸۰ میلیون

دنا؛ یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون 

سمند سورن؛ ۷۶۵ میلیون 

شاهین اتوماتیک؛ ۸۶۰ میلیون تومان و دنده ای ۷۶۰ میلیون تومان 

هایما؛ یک میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان 

تارا اتوماتیک؛ حدود ۹۸۰ میلیون تومان 

تارا دنده ای؛ ۷۲۰ میلیون تومان 

کوئیک دنده ای؛ ۴۴۰ میلیون تومان و کوئیک اتوماتیک ۵۳۷ میلیون تومان

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • اعلام قیمت انواع خودرو / عرضه همچنان ضعیف است
  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • متقاضیان جهش تحصیلی در کردستان از ۱۵ اردیبهشت نوبت گیری کنند
  • رصد و پایش بازار لاستیک خودرو در یاسوج
  • نیروگاه خورشیدی ویژه شرکت سیمان دشتستان احداث می‌شود
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • قهوه یا چای؟ همون همیشگی!
  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • حال مستأجران بهتر می شود؟!