Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان یک مدرس عکاسی گفت: با توجه به نقش مهم عکاس آیینی باید مراقب باشیم در این اشاعه فرهنگی با ثبت لحظاتی که ریشه در خرافه و باورهای نادرست دارد، تبلیغ ضد فرهنگ‌ها نکنیم.

حبیب نجفی دهکردی در گفت و گو با ایسنا، افزود: با توجه به اینکه عکس‌های اولیه تاریخ عکاسی جز عکاسی مستند اجتماعی است، عکاسی آیینی ایران ریشه در زمان ناصرالدین شاه دارد و عکس‌هایی از آداب و رسوم و آیین‌های ایران ثبت شده ‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مدرس عکاسی با اشاره به این‌ نکته که یک عکاس آیینی علاوه بر داشتن دانش عکاسی، باید مطالعه و درک عمیقی از فرهنگ و آیین منطقه‌ای که در آن عکاسی می‌کند داشته باشد، اظهار کرد: عکاس آیینی اشاعه دهنده آیین‌ها و فرهنگ جامعه است و لحظاتی را ثبت می‌کند که ماندگار می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به نقش مهم عکاس آیینی باید مراقب باشیم در این اشاعه فرهنگی با ثبت لحظاتی که ریشه در خرافه و باورهای نادرست دارد، تبلیغ ضد فرهنگ‌ها نکنیم.

نجفی دهکردی اظهار کرد: در عکاسی مستند اگر زمان مناسبی در مکان مناسبی باشید و کمی هم شانس چاشنی کار عکاس شود نور محیط می تواند بسیار موثر باشد اما معمولا ما امکان و یا فرصت نورپردازی را در عکاسی آیینی نداریم؛ پس برای مدیریت ثبت لحظات بهتر است از قبل نورسنجی کنیم.

وی بیان کرد: عکاسان حرفه‌ای با دانش و تحقیقی که دارند در مورد مکان، زمان، شرایط جوی و ... با پیش‌بینی و آگاهی زاویه استقرار و مکان و فضا را انتخاب می‌کنند و منتظر ثبت و یا شکار لحظه ناب می‌شوند. گاهی هم دیده شده دوستان عکاس یک قاب را از قبل در محیط بسته‌اند و منتظر حضور سوژه مناسب می‌شوند و تا آن عکسی که مد نظرشان هست نگیرند، جابه جا نمی‌شوند.

نجفی دهکردی با اشاره به حماسه بزرگ عاشورا به عنوان یکی از آیین‌های مهم ایران اسلامی که بیش از هزار سال در مناطق مختلف ایران برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: طی دو سال گذشته تغییرات شگرفی در نحوه برگزاری این مراسم ناشی از شیوع کرونا رخ داده است؛ اما با پذیرش شرایط کرونایی می‌توانیم آیین‌های محرم در دوران کرونا را ثبت کنیم. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری عکاس آیینی آیین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۹۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد نجومی به وحید شمسایی برای تبلیغ برنج / رقم آنقدر بالا بود قلقلکم داد (فیلم)

 

منبع: صداوسیما

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: روایت جالب وحید شمسایی از روز پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی (فیلم) ببینید| پیروزی پر گل تیم ملی فوتسال مقابل ویتنام ببینید | شمسایی: ژاپن در حد فوتسال ایران نیست، ولی از نظر ساختار ۱۰۰۰ سال از ما جلوتر است

دیگر خبرها

  • عکاس خبرگزاری مهر آذربایجان‌شرقی برگزیده جشنواره ملی عکاسی سنندج
  • تقدیر از عکاس خوزستانی‌ در مسابقه عکس روز سنندج
  • مسابقه عکاسی با موضوع آب در ایران برگزار می‌شود
  • همکاری هنرمندان ایران و فرانسه برای مسابقه عکاسی درباره آب
  • عکاسی فیلم هیچ‌گاه نمی‌میرد/ سینما و تئاتر هنر فردی نیست
  • ماندن در سینما اهمیت دارد/ عکاسی فیلم هیچ‌گاه نمی‌میرد
  • پیشنهاد نجومی به وحید شمسایی برای تبلیغ برنج / رقم آنقدر بالا بود قلقلکم داد (فیلم)
  • پیشنهاد اغواکننده به اسطوره فوتسال ایران برای تبلیغ برنج!
  • پیشنهاد اغواکننده به سرمربی تیم ملی ایران برای تبلیغ برنج!
  • تصاویر واقعی است؛ خبری از کپسول آتش نشانی نیست!+ عکس