Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز با ابراز نگرانی از وضعیت آب روستایی، گفت: در زمینه آب شهری نیز در نقاط مختلف مشکلاتی داریم و در بازرسی‌ها در برخی مناطق غرب اهواز از جمله پردیس و ملاشیه، بوی تعفن آب مکررا توسط کارشناسان بهداشت گزارش شده است.

دکتر مهران احمدی‌بلوطکی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تاثیر تنش آبی بر آلودگی آب، اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون طغیان یا اپیدمی بیماری در پی تنش آبی در حوزه غرب اهواز نداشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مقاطعی در برخی از حوزه‌های روستایی مواردی از مراجعه با علائم بیماری هپاتیت A داشتیم اما تاکنون موارد تشخیص قطعی التور یا هپاتیت A نداشته‌ایم.

وی افزود: در فصل گرما بیشتر نگران بروز بیماری‌های روده‌ای، گوارشی و بیماری‌های پوستی هستیم.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: مکررا اعلام کرده‌ایم به جز کم آبی، بحث سلامت آب نیز برای  ما مهم است. هر چند وضعیت آب شهری نسبت به روستایی بهتر است اما همچنان نگرانی‌های ما در حوزه آب روستایی در میزان کلر باقیمانده، کدورت آب و آلودگی میکروبی جدی است.

احمدی‌بلوطکی افزود: در زمینه آب شهری نیز در نقاط مختلف مشکلاتی داریم و در بازرسی‌ها در برخی مناطق غرب اهواز از جمله پردیس و ملاشیه، بوی تعفن آب مکررا توسط کارشناسان بهداشت گزارش شده است. شهروندان نیز در این خصوص شکایت‌های زیادی داشته‌اند.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود شرکت آبفا با جدیت بیشتری در این خصوص به ویژه در مورد آب شهری و توجه به شکستگی‌های سیستم لوله‌کشی آبرسانی شهری اهواز یا انشعابات غیرمجاز ورود کند و این موارد را ساماندهی کند.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز با تاکید بر لزوم رعایت نکات بهداشتی به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های گوارشی، بیان کرد: در فصل گرما احتمال بروز بیماری‌های مختلف به ویژه بیماری‌های گوارشی در پی آلودگی آب مطرح است و در این فصل، در صورت رعایت نشدن نکات بهداشتی و نرسیدن آب سالم به دست شهروندان، احتمال بروز بیماری‌های گوارشی وجود دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی خوزستان آب شرب اهواز غرب اهواز آب شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۰۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ خانه بهداشت روستایی در تالش افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با هفته ملی سلامت با حضور مسؤولان تالش صبح پنجشنبه ۲ خانه بهداشت در روستاهای مسجد قاباقی چوبر و بره پشت و تنگاب افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

«ایرج مؤذن» فرماندار تالش به تشریح جزئیات این طرح‌ها اشاره کرد و افزود: این خانه‌های بهداشت به مساحت ۱۴۴ متر مربع با اعتبار هر خانه ۴۶ میلیارد ریال افتتاح شد تا به مردم و خانوارهای تحت پوشش این مناطق خدمات رسانی کند.

حضور پزشکان عمومی برای ویزیت رایگان در خانه‌های بهداشت

«سعید رستمی» مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش با بیان اینکه امکانات اولیه برای ارائه خدمات کنترل بهداشت و سلامت مادران باردار و امکانات لازم برای واکسیناسیون اطفال نیز در این خانه‌های بهداشت قرار دارد، گفت: یک روز در هفته پزشکان عمومی برای ویزیت رایگان اهالی روستا نیز در خانه بهداشت مستقر هستند.

کد خبر 6088304

دیگر خبرها

  • توسعه شهری و روستایی باید مبتنی بر سامانه‌های مدیریتی باشد
  • «پزشکی» دانشگاه آزاد اهواز به ترم مهرماه می‌رسد؟
  • اشتراک‌پذیری بیش از ۱۰ هزار مشترک جدید در مناطق شهری و روستایی ایلام
  • پیش بینی بارش‌های پراکنده و افزایش دما در خوزستان
  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • افتتاح ۲ خانه بهداشت روستایی در تالش
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • ۲ خانه بهداشت روستایی در تالش افتتاح شد
  • ثبت بیش از ۷۰ هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی