Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ شهرستان ملکشاهی باوجود مناطق بکر گردشگری و برخورداری از طبیعت زیبا و چشم‌نواز، تاکنون به دلیل نبود زیرساخت‌های مناسب‌، در حوزه گردشگری توسعه چندانی نداشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم‌ از ایلام، شهرستان ملکشاهی از توابع استان ایلام از جاذبه‌های تاریخی بسیار بالایی مانند آبشار اَما ،تالاب سیاب درویش در روستای سیاب، دریاچه سد چم‌گردلان، تنگه ویژدرون، جنگل بیوره، آتشکده قینفر، نقش برجسته گل‌گل و همچنین جاذبه‌های مذهبی مانند امامزاده سید محمد عابد(ع) واقع در روستای گنبد بخش مرکزی و امام‌زاده سید محمد ابوچماقین(ع) واقع در روستای خوشادول شوهان برخوردار است، که در فصول مختلف سال  محل مناسبی برای مسافران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این شهرستان برخلاف داشتن جاذبه‌های گردشگری بالا به علت عدم مدیریت صحیح، نبود راه دسترسی مناسب به مناطق گردشگری و... مشکلات زیادی را برای گردشگران به وجود آورده است.

شادی مردم استان کردستان بعد از ثبت جهانی اورامان/ظرفیت‌های گردشگری نهفته‌ای که شکوفا شد+تصاویرتمامی فعالیت‌های گردشگری در شهرستان "سامان" تعطیل شدنیاز شیراز به تحول و نوآوری در صنعت گردشگری/ شیراز در حوزه گردشگری دچار عقب‌ماندگی و کم‌توجهی است

اهمیت صنعت گردشگری

امیدی از کارشناسان محیط‌زیست در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: امروزه صنعت گردشگری به دلیل اینکه موجبات آشنایی‌، فرهنگ‌ها، نژادها، اقوام، سرزمین و گویش‌ها با یکدیگر را فراهم می‌کند، بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به تأثیر این جاذبه‌ها در جذب گردشگر و توسعه اقتصادی منطقه افزود: شهرستان ملکشاهی با داشتن جاذبه‌های زیبای طبیعی، فرهنگی و اجتماعی ازجمله تنوع آب و هوایی، چشم‌اندازها و مناظر طبیعی از قبیل دشت، کوهستان، دره، کوچ عشایر، فرهنگ و آداب‌ورسوم خاص منطقه و...  برای گردشگران از جذابیت بالایی برخوردار بوده و همواره دارای قابلیت‌ها و پتانسیل‌های زیادی در حوزه  توریسم است که در صورت توجه مسئولان می‌توان شاهد رونق گردشگری و کسب درآمد در این دیار بود.

عدم توجه به حوزه گردشگری در ملکشاهی

 یدالله شهمیر در گفت وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: رایزنی‌هایی با بنیاد برکت برای ارائه تسهیلات انجام‌شده و پس از تخصیص بودجه اقدامات لازم جهت ایجاد مناطق تفریحی گردشگری در آبشار اما انجام می‌شود.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ملکشاهی افزود: سنگ‌نوشته گل‌گل نیز که به ثبت ملی رسیده و بازدیدکنندگانی از خارج کشور داشته است هم‌جهت مرمت و بازسازی نیازمند اعتبار است که متأسفانه تاکنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

این مسئول تصریح کرد: از دیگر مشکلات در حوزه گردشگری در ملکشاهی می‌توان به صعب‌العبور بودن راه‌های دسترسی به جاذبه‌های گردشگری اشاره کرد که در این زمینه نیز تاکنون اقدام چشم‌گیری از سوی مسئولان مربوطه صورت نگرفته است.

عدم بازسازی آبشار امان به علت کمبود اعتبار

عبدالمالک شنبه زاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: تاکنون اقداماتی از قبیل بازسازی و مرمت کوشک قینفر و نقش برجسته گل گل صورت گرفته و بازسازی آبشار اما نیز به علت کمبود اعتبار نیمه‌کاره مانده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بابیان اینکه تنگه ویژدرون نیز از دیگر مناطق گردشگری در ملکشاهی به شمار می‌رود که در فصول مختلف سال پذیرای تورهای گردشگری زیادی از داخل و خارج استان است.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به اینکه اولویت در استان ایلام با منابع نفت و گاز و کشاورزی است صنعت گردشگری علیرغم اهمیت بالا، پیشرفت چشمگیری در استان نداشته است.

بی‌گمان شهرستان ملکشاهی دارای گنجینه‌ای از مناطق تاریخی و بکر طبیعی است که می‌توان از ظرفیت خاص جاذبه‌های گردشگری آن برای جذب توریسم در صورت حمایت مسئولان شهرستانی و استانی استفاده کرد و به دنبال آن شاهد رونق این صنعت در منطقه بود که بی‌شک به کاهش آمار بیکاری و توسعه اقتصادی منجر می‌شود.

گزارش از مهسا نظری

انتهای پیام/180/س

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرستان ملکشاهی حوزه گردشگری صنعت گردشگری جاذبه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۰۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش مدیریت بحران از آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به بارندگی‌های صورت گرفته و هشدارهای لازم بسیاری از شهرستان‌های خراسان جنوبی از جمله نهبندان، سرایان، زیرکوه وبشرویه دچار سیل شده‌اند.

محمدعلی آخوندی، در گفت‌وگو با ایسنا گفت: با توجه به بارندگی‌های صورت گرفته و هشدارهای لازم در استان بسیاری از شهرستان‌ها دچار سیل شده‌اند و بارندگی در سرایان نیز جزو هشدارها بود که به صورت نقطه‌ایی و رگباری شدید خواهد بود که روان آب را به دنبال خود داشته است.

وی بیان کرد: در شهرستان سرایان منطقه‌ایی است کهع مستعد سیل خیزی است و زمانی که سیل می‌آید به مناطق شهری مانند سه قلعه، و بخش‌های مرکزی را نیز درگیر می‌کند و خارج از مناطق مسکونی در فردوس نیز درگیری‌هایی ایجاد می‌کند که اراضی کشاورزی و اگر در اطراف شهر کارخانجاتی باشد تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

آخوندی تصریح کرد: در سرایان خسارات به راه‌های روستایی، آبنماها و روکش راه‌ها بوده است که مورد ارزیاابی قرار خواهد گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: در فردوس، بشرویه خساراتی نیز بر اثر سیل وارد شده  است که در بشرویه 3 روستا دچار آبگرفتی شده است که 15 دستگاه ابنیه فنی دچار مشکل شدند، 10 واحد مسکونی دچار آبگرفتی و 12 رشته قنات و خسارت به مزارع و جاده‌ها بیشتر از باقی مناطق بوده است.

وی با بیان اینکه تا به الان با توجه به سیل‌های رخ داده در استان خسارات جانی گزارش نشده است، بیان کرد: در نهبندان حدود 30 روستا درگیر سیل شده‌اند که تا دیشب نیز هنوز سیل ادامه داشته است و خساراتی نیز در تمام ابعاد از جمله راه‌ها و اراضی کشاورزی، قنوات، استخرهای ذخیره آب و واحدهای مسکونی و زیرساخت شبکه انتقال آب روستایی و مزارع و شبکه‌های انتقال برق و... دچار خسارت شده‌اند.

آخوندی بیان کرد: در حال حاضر هیچ راهی در استان مسدود نیست اما تردد در برخی از محورها باید به صورت بسیار کنترل شده و محورهای آهنگران – زیرکوه و شهداد-نهبندان مقداری ناایمن هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند
  • نمایی از دریاچه طبیعی کیو خرم آباد + تصاویر
  • طبیعت چشم نواز ایلام در قاب مستند ایرانگرد
  • کشف و ضبط ۳۳ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در شهرستان کرخه
  • کشف ۳۳ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در کرخه
  • گزارش مدیریت بحران از آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی
  • (تصاویر) ترسناک‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان؛ از قلعه اجنه تا جنگل خودکشی!
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری