Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰، ۱۲هزار و ۶۴۳ داوطلب باهم از امروز در استان همدان رقابت می‌کنند.

سید مهدی مسبوق در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی‌ارشد سال ۱۴۰۰ در صبح روزهای چهارشنبه ششم، پنجشنبه هفتم و جمعه هشتم مرداد ۱۴۰۰ همزمان با سراسر کشور در استان همدان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این آزمون ۶۴۶۰ نفر زن و ۶۱۷۴ نفر مرد شرکت کرده‌اند، اظهار کرد: این داوطلبان در شش گروه آموزشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و دامپزشکی در ۱۳۳ کد رشته امتحانی در سطح استان و در شهرهای همدان، ملایر و نهاوند به رقابت می‌پردازند.

مسبوق با اشاره به اینکه ۹۱۳۵ داوطلب در شهر همدان با یکدیگر رقابت می‌کنند، تصریح کرد: چهار حوزه امتحانی دانشگاه بوعلی‌سینا، دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد اسلامی و آموزش و پرورش در شهر همدان میزبان شرکت‌کنندگان کنکور ارشد هستند.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در همدان بیان کرد: باجه رفع نقص کارت شرکت در آزمون برای رفع نقایص احتمالی مشخصات داوطلبان از صبح روز دوشنبه چهارم مرداد تا صبح روز جمعه هشتم مرداد ۱۴۰۰ در محل‌های مندرج در کارت آزمون فعال است.

وی ساعت شروع فرایند آزمون را  هشت صبح اعلام کرد و افزود: داوطلبان باید حداقل نیم ساعت قبل از شروع آزمون در حوزه امتحانی مربوطه خود حضور داشته باشند و حضور خود را به دقایق پایانی موکول نکنند.

مسبوق تصریح کرد: داوطلبان در هنگام ورود به آزمون، پرینت کارت ورود به جلسه و شناسنامه عکس‌دار یا کارت ملی معتبر به همراه داشته و از آوردن هرگونه وسایل اضافی از جمله تلفن همراه، ماشین حساب، کیف، کتاب، یادداشت، جزوه و ...خوداری کنند.

وی ضمن تأکید بر بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، افزود: همراه داشتن ماسک سه لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون ضروری است.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه بوعلی‌سینا، یادآور شد: تمامی حوزه‌های امتحانی قبل و بعد از جلسات آزمون به‌طور کامل ضدعفونی و گندزدایی می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کنکور سراسری كارشناسي ارشد استانی علمی و آموزشی آزمون کنکور 1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۰۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رقابت داوطلبان نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در رشته علوم تجربی

پُرتعدادترین گروه آزمایشی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳، یعنی گروه آزمایشی علوم تجربی با حضور ۵۰۱ هزار و ۸۱۰ داوطلب صبح امروز (جمعه) سر جلسه آزمون حاضر شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دقایقی پیش و رأس ساعت ۸ صبح روز جمعه، هفتم اردیبهشت فرایند برگزاری آزمون سراسری نوبت اول ۱۴۰۳ در رشته علوم تجربی آغاز شد.

در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۷۲۹ هزار و ۶۵۶ نفر یعنی ۶۳ درصد زن و ۴۲۲ هزار و ۸۶۲ نفر یعنی ۳۷ درصد مرد هستند؛ همچنین امسال آزمون دانشجومعلم همزمان با نوبت اول کنکور برگزار می‌شود که در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجومعلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند و از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ برای پذیرش دانشجوی دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه پیام نور، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی از دیروز _پنجشنبه، ششم اردیبهشت_ برای داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی آغاز شد.

داوطلبان گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی نیز عصر پنجشنبه در این رقابت شرکت کردند و صبح امروز _جمعه، هفتم اردیبهشت_ نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ با رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار می‌شود و این نوبت از آزمون پایان می‌یابد.

گروه آزمایشی علوم تجربی

در گروه آزمایشی علوم تجربی در مجموع ۵۰۱ هزار و ۸۱۰ نفر شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۳۳۵ هزار و ۵۰۸ نفر زن و ۱۶۶ هزار و ۳۰۲ نفر مرد هستند؛ یعنی ۶۷ درصد داوطلبان را زنان و ۳۳ درصد داوطلبان را مردان تشکیل می‌دهند.

کد خبر 748020

دیگر خبرها

  • فرصت تغییر محل آزمون پایان ترم برای پیام‌نوری‌ها
  • مرحله اول کنکور در مازندران در سلامت کامل برگزار شد
  • آغاز ماراتن کنکور داوطلبان رشته علوم تجربی در قم
  • آغاز رقابت داوطلبان نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در رشته علوم تجربی
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد
  • روز دوم نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ با رقابت گروه‌ تجربی
  • بازدید فرماندار از روند برگزاری کنکور سراسری در حوزه های امتحانی شهرستان سرباز
  • رقابت داوطلبان خوزستانی گروه‌های علوم ریاضی، زبان و هنر در مرحله اول کنکور
  • پایان روز اول کنکور/ دفترچه سئولات ۴ گروه آزمایشی منتشر شد
  • کنکوری‌ها از خان اول گذشتند! / رقابت نیم میلیون نفر داوطلب در روز نخست +فیلم