Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@16:38:03 GMT

خداحافظی کیمیا علیزاده با المپیک توکیو

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۵۰۸۶۹

خداحافظی کیمیا علیزاده با المپیک توکیو

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز: در دیدار رده‌بندی وزن ۵۷- کیلوگرم زنان المپیک ۲۰۲۰ توکیو، کیمیا علیزاده نماینده ایرانی پناهجویان به مصاف هاتیج کبرا ایلگون ترکیه‌ای رفت و با شکست ۸ بر ۶ در کسب مدال ناکام ماند.

کیمیا علیزاده در حالی در این دوره به‌عنوان یک پناهجو شرکت کرد و مدال نگرفت که دوره قبلی با پرچم ایران به مقام سوم رسیده بود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیروزی و شکست دو ایرانی

او صبح امروز و در دور نخست رقابت‌های تکواندوی بازی‌های المپیک به مصاف ناهید کیانی نماینده ایران رفت و پیروز شد.

ساعت ۵.۳۰ دقیقه صبح امروز سوم مرداد ماه،ناهید کیانی از ایران در وزن ۵۷- کیلوگرم به مصاف کیمیا علیزاده از تیم پناهندگان المپیک رفت اما در نهایت کیمیا علیزاده با نتیجه ۱۸ بر ۹ کیانی را شکست داد.

در ابتدا اختلاف تنها دو امتیاز بود و حتی به یک اختلاف نیز رسید، اما در ادامه بازی عملکرد بهتر علیزاده و اخطارهای کیانی باعث شد نتیجه به سود علیزاده رقم بخورد.

نکته جالب این مسابقه این بود که دو تکواندوکار ایرانی به مصاف هم رفته بودند. دو فردی که یکی با پرچم پناهندگان مسابقات توکیو شرکت کرده و دیگری با پرچم ایران. به عبارتی دو تکواندوکار ایرانی به مصاف هم رفتند که نتیجه به نفع کیمیا علیزاده تمام شد.

آنگونه که ایسنا گزارش داده پس از پایان مبارزه، کیمیا علیزاده به سراغ مهرو کمرانی مربی سابق خود و مربی ناهید کیانی رفت و او را در آغوش گرفت. دو ورزشکار پس از مسابقه هیچ‌کدام حاضر به گفت‌وگو با رسانه‌ها نشدند.

پیش از این هم بسیاری می‌گفتند ناهید کیانی شانس چندانی برای پیروزی در این دیدار ندارد. زیرا او شرایط چندان خوبی در رنکینگ جهانی ندارد و به همین دلیل در میان همه نفرات حاضر در این وزن در رده آخر قرار گرفته است.

ناهید کیانی پیش از این برنده مدال طلای بازی‌های کشورهای اسلامی و مدال برنز بازی‌های آسیایی بوده است و تنها زنی است که توانسته سهمیه بازی‌های المپیک را کسب کند.

تنها مدال‌آور زن ایرانی در المپیک

اما کیمیا علیزاده در مسابقات ریو ۲۰۱۶ برنده مدال برنز شد. او تنها مدال تاریخ ورزش زنان ایران را کسب کرده است اما امسال از تیم پناهجویان در این مسابقات شرکت کرده بود.

 

 

منبع: فردا

کلیدواژه: کیمیا علیزاده کیمیا علیزاده و همسرش کیمیا علیزاده المپیک کیمیا علیزاده المپیک 2020 کیمیا علیزاده ناهید کیانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۰۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظی کاپیتان ایران از روسیه با خاطره خوش

به گزارش "ورزش سه"، در آخرین بازی از مرحله پلی‌اوت سوپرلیگ والیبال روسیه، تیم اورال اوفا در حضور میلاد عبادی‌پور کاپیتان تیم ملی والیبال ایران توانست با نتیجه سه بر صفر مقابل نیژنی نووگورود پیروز شود.

اورال اوفا در این دیدار آسان و آخر خود ست‌های بازی را به ترتیب با نتایج 25 بر 20، 25 بر 20 و 25 بر 20 پیروز شد تا بالاخره لیگ این فصل روسیه را با رتبه سیزدهمی به پایان برساند. این پیروزی برد چهاردهم اورال اوفا در این فصل بود.

میلاد عبادی‌پور نیز آخرین بازی خود را برای این تیم انجام داد. عبادی‌پور در کنار اوروش کواچوویچ بهترین‌های اورال اوفا در فصل فاجعه‌بار این تیم بودند. میلاد احتمالا از سال آینده راهی تیم چستخووا لهستان خواهد شد تا پس از دو سال دوری از این لیگ دوباره در پلاس لیگای لهستان به میدان برود. سرمربیگری چستخووا بر عهده ایگور کولاکوچوویچ سرمربی سابق تیم ملی والیبال ایران است.

دیگر خبرها

  • خداحافظی کاپیتان ایران از روسیه با خاطره خوش
  • احتمال حضور ۵ کشتی‌گیر خوزستانی در مسابقات المپیک
  • همه چیز برای کاپیتان ایران مشخص است؛ خداحافظی در پایان فصل
  • استاندار: امیدوارم خوزستان در المپیک صاحب مدال شوند
  • میرزازاده: مسئولان به آرامش کشتی در المپیک کمک کنند
  • ۲ مدال با ارزش نقره و برنز، رهاورد اسکواش‌بازان کشورمان از مسابقات قطر جونیور
  • 2 مدال نقره و برنز، حاصل تلاش اسکواش‌بازان کشورمان
  • کشتی فرنگی در چه اوزانی در المپیک شانس مدال دارد؟
  • ملاک اصلی جام تختی انتخاب تیم ملی امید است/ شانس کسب ۲ مدال طلا در المپیک
  • کشتی فرنگی ایران برای دومین بار در تاریخ با سهمیه کامل در المپیک