Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به وضعیت بحرانی شیوع کروناویروس در استان فارس، از فعال شدن ۳ بیمارستان پشتیبان با ظرفیت ۱۵۰ تخت به چرخه خدمات درمانی متبلایان به کرونا در شیراز خبر داد.

اورنگ ایلامی چهارشنبه ۶ مرداد با اشاره به اینکه در روز های اخیر تعداد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ نیازمند خدمات بستری در استان به شدت افزایش یافته است، به خبرنگاران گفت: از همه ظرفیت های ممکن برای افزایش تخت های بیمارستانی در استان استفاده و راهکارهای تقویت همکاری بیمارستان های غیردولتی نیز، مورد بررسی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اعلام این هشدار که ظرفیت بیمارستان های مرجع کروناویروس در شیراز و قطب های درمانی نیز تکمیل شده است، اظهار داشت: در حال حاضر، بیمارستان ها با همراهی و از خودگذشتگی تیم های درمانی و مدافعان سلامت، بیش از توان خود در حال ارایه خدمات درمانی به بیماران هستند.

ایلامی با بیان اینکه شیوع کرونای دلتا در موج‌ پنجم کرونا موجب افزایش بی سابقه بیماران نیازمند خدمات بستری در فارس شده است، افزود: در این راستا بیمارستان پشتیبان شماره یک و دو با ظرفیت بیش از ۱۱۰ تخت بیمارستانی در ورزشگاه شهید آیت اله دستغیب(ره) و بیمارستان پشتیبان شماره سه با ظرفیت بیش از ۴۰ تخت بیمارستانی در سالن ورزشی برج پژوهشی محمد رسول الله (ص) دانشگاه علوم پزشکی شیراز واقع در محوطه بیمارستان نمازی، راه اندازی شده است.

او با اشاره به اینکه مدافعان سلامت در مجموعه نیروهای مسلح و بیمارستان های زیرمجموعه دانشگاه در تامین نیروی انسانی بیمارستان های پشتیبان همکاری داشته اند، گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون با بستری بیش از هزار بیمار در بیمارستان پشتیبان، خدمات درمانی موردنیاز به بیماران کووید۱۹ ارایه شده است.

به گزارش ایسنا، طی روزهای اخیر افزایش موارد ابتلا، بستری و فوت در فرآیند همه گیری کروناویروس، استان فارس را در شرایط بسیار بحرانی قرار داده است به گونه‌ای که روز گذشته رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خواستار اعمال تعطیلی عمومی برای کمک به کنترل این بیماری شد.

مهرزاد لطفی، خواسته مهم مدافعان سلامت که طی روزهای اخیر برای ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی تلاش می‌کنند را اعمال و اجرای محدودیت‌های بیشتر و فراگیرتر و نظارت دقیق بر روند رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شده بود.

به گزارش ایسنا، آمار روزانه بستری مبتلایان به کرونا در استان فارس، روز پنجم مرداد از ۴۵۰ نفر عبور کرد و عدد فوت بیماران مبتلا به این بیماری خطرناک طی ۲۴ ساعت به ۲۷ نفر، یعنی بالاترین میزان طی ۴ ماه گذشته رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی همه باهم علیه کرونا کروناویروس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیمارستان پشتیبان بیمارستان پشتیبان خدمات درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۰۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان

به گزارش جام جم آنلاین،حمیدرضا بدیعی گفت: علاقمندان می‌توانند چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه تا ۱۳ با مراجعه به مرکز آموزشی درمانی آنکولوژی امیر به نشانی فرهنگ شهر، روبروی استخر کوثر، در طرح «اهدای خون؛ اهدای زندگی» که با همکاری سازمان انتقال خون اجرا می‌شود، مشارکت کنند.

او خطر خونریزی مغزی، خونریزی از بینی، دهان و لثه را از جمله مشکلاتی برشمرد که بیماران مبتلا به سرطان را در صورت دریافت نکردن پلاکت خون تهدید می‌کند.

مدیر بیمارستان آنکولوژی امیر، اضافه کرد: پلاکت‌ها در کنترل خونریزی و انعقاد طبیعی خون نقش حیاتی و اساسی دارند و در بیماران مبتلا به سرطان که تحت شیمی درمانی و پیوند مغز استخوان قرار می‌گیرند، بسیار ضروری است.

دیگر خبرها

  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است
  • شتاب یک پروژه بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • بنی گانتز مجروح شد/عمل جراحی در بیمارستانی در تل آویو
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت