Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر کامران کردی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با شروع همه گیری کووید ۱۹ در جهان از ابتدای سال ۱۳۹۹ آزمایشگاه مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در جهت تشخیص مولکولی این بیماری به روش پی سی آر با ظرفیت ۱۰۰ تست روزانه راه‌اندازی و شروع به فعالیت کرد.

وی افزود: با توجه به شیوع گسترده کرونا در کشور بویژه مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر تجهیزات لازم جهت انجام بیش‌از ۱۰ برابر یعنی یک‌هزار تست در روز برای آزمایشگاه فراهم شده و در کنار وجود کارشناس و نیروهای توانمند آزمایشگاهی، آماده ارائه خدمات تشخیصی به شهروندان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: نمونه گیری گسترده باعث شناسایی افراد مثبت با علائم، بدون علائم و قرنطینه شدن آنها می‌شود که این مساله از مهمترین راه‌های قطع کردن زنجیره انتقال این ویروس در بین مردم است.

وی بیان کرد: این تجهیزات شامل ٢ دستگاه استخراج نوکلئیک اسید و یک دستگاه ماشین ریل تایم پی سی آر است که با اعتباری افزون‌بر ٢٠ میلیارد ریال خریداری شده است.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان ویروس کرونا ایرانشهر بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان ویروس کرونا ایرانشهر سیستان و بلوچستان ویروس کرونا ایرانشهر بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۱۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت پزشک طرحی در جاسک تکذیب شد

به گزارش صدای ایران از ایرنا،دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان شامگاه چهارشنبه با اتنتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: انتشار خبر فوت این پزشک در جاسک موجب ایجاد شایعه‌ها و نگرانی‌هایی بین رسانه‌های رسمی و غیررسمی، مردم و جامعه پزشکی شده است.

دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این اطلاعیه ضمن تسلیت به خانواده این پزشک و جامعه پزشکی توضیح داد: مرحومه دکتر زهرا ملکی قربانی پزشک طرحی در تاریخ ۳۰ دی ماه ۱۴۰۲ به دلیل مشکلات رفت و آمد و به درخواست خود، از بیمارستان جاسک به بیمارستان پارسیان منتقل و در آن‌جا مشغول به کار شد.

آخرین شیفت وی در بیمارستان پارسیان، ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ بود و بعد از آن به تهران و نزد خانواده خود سفر کرده و فوت در تهران اتفاق افتاده است.

این اطلاعیه‌ی افزاید: هیچ گزارشی از درگیری و ضرب و جرح توسط بیمار یا همراهان بیمار در هیچ یک از دو محل خدمت ایشان (جاسک و پارسیان) وجود ندارد. همچنین از زمان آغاز بکار این پزشک در استان هیچ مشکل کاری یا نارضایتی و شکایت یا درخواستی برای رفع مشکل از طرف نامبرده به دانشگاه منتقل نشده است و به همین دلیل فوت وی نمی‌تواند هیچ گونه ارتباطی با محل خدمت وی داشته باشد.

دانشگاه علوم پزشکی از رسانه‌ها و سایر افراد خواست اخبار را از منابع موثق و معتبر دریافت و از انتشار اخبار کذب و شایعات خودداری کنند.

طی روز‌های گذشته خبر فوت این پزشک طرحی جوان تحت عنوان مرگ خودخواسته در جاسک منتشر شده بود.

دیگر خبرها

  • چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون دستیاری پزشکی/افزایش ۱۲درصدی ظرفیت برای امسال
  • رونمایی از دستگاه میکروب‌شناسی در نمایشگاه علوم آزمایشگاهی
  • رونمایی از دستگاه میکروب شناسی در کنگره علوم آزمایشگاهی
  • تأثیر باور‌های فراشناختی بر میزان سازگاری فردی و اجتماعی
  • فوت پزشک طرحی در جاسک تکذیب شد
  • تاثیر باور‌های فراشناختی بر میزان سازگاری فردی و اجتماعی
  • زنگ خطر جمعیت در کاشان به صدا درآمد
  • سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی در کشور انجام می شود
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟