Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@11:39:21 GMT

راه‌اندازی کاروان‌های شادی پیمایی غدیر در شیراز

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۵۱۰۰۵

راه‌اندازی کاروان‌های شادی پیمایی غدیر در شیراز

حجت الاسلام رحیم‌صفری گرایی گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی این دهه مبارک و فرا رسیدن عید بزرگ غدیر خم، کاروان شادی پیمایی غدیر به همت مرکز افق بقعه متبرکه سید نظام‌الدین محمود(ع) مشهور به شاهداعی الی الله شیراز و با همکاری هیات دانش آموزی انصار المهدی(عج)، پایگاه های مقاومت بسیج امام حسین(ع) و امیرالمومنین(ع) راه اندازی شد که پنجم مرداد آغاز این حرکت بود و تا هفتم مرداد ماه به اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی در شهر شیراز خواهد پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براسا مطلب دریافتی، وی افزود: با شیوع ویروس منحوس کرونا از یک و نیم سال گذشته و محدودیت در برگزاری مراسم های فرهنگی، مذهبی و تجمعات یکی از ابتکارات و ایده‌های تبلیغ و ترویج شعائر اهل بیت علیهم السلام به ویژه در دهه ولایت و امامت راه اندازی و حرکت کاروان‌های شادی پیمایی در سطح شهر ها بوده است و امسال نیز در سومین حرم اهل بیت علیهم السلام شاهد فعالیت این کاروان در سه محور مختلف شهری خواهیم بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف فارس با بیان اینکه حرکت این کاروان از ساعت ۲۰:۳۰ آغاز می شود؛ گفت: مسیر حرکت کاروان شادی پیمایی غدیر در روز پنجم مرداد از بلوار رازی و سپس به سمت دروازه قرآن، میدان آزادی، بلوار شهید چمران، معالی آباد و فرهنگ شهر انجام شد و چهارشنبه ششم مرداد ماه نیز به سمت خیابان شاهداعی الی الله، کوی زهرا و پل کابلی میدان ولیعصر حرکت خواهد کرد.

صفری ادامه داد: در روز هفتم مرداد مسیر کاروان غدیر به سمت فرودگاه شهید دستغیب شیراز، آرامگاه سعدی و حافظیه خواهد بود و برنامه های این کاروان در روز عید غدیر خم از ساعت ۱۸ آغاز خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف فارس هدف از اجرای این برنامه را تبلیغ فرهنگ غدیر و تعمیق باورهای نوجوانان و جوانان دانست و ابراز کرد: پخش مولودی، اجرای گروه سرود، نورافشانی و توزیع یک هزار بسته بهداشتی و تبرکی میان مردم از جمله برنامه های کاروان شادی پیمایی غدیر در سطح شهر شیراز است.

مسجد نصیرالملک و مولودی خوانی 

مدیر داخلی مسجد تاریخی نصیرالملک شیراز درباره مولودی خوانی در این بنای تاریخی گفت: جشن بزرگ عید غدیر خم از چهارشنبه ششم مرداد همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء و با رعایت پروتکل های بهداشتی در حیاط مسجد نصیرالملک شیراز برگزار می شود.

حجت الاسلام مجتبی خوشرنگ افزود: استفاده از ظرفیت مولودی خوانان، مداحان و شعرای آیینی در این برنامه از جمله ویژگی های متمایز این مراسم جشن خواهد بود به نحوی که مداحان اهل بیت حاج سید عباس انجوی، حاج حسن شیرازی و کربلایی سید مصطفی زارع به اجرای مولودی خواهند پرداخت.

خوشرنگ همچنین ابراز کرد: با حضور گروه امین ولایت شاهد اجرای چند قطعه تواشیح در مدح مولا امیرالمونین(ع) خواهیم بود.

مدیر داخلی مسجد تاریخی نصیرالملک شیراز گفت: حضور شاعران آیینی در این مراسم جشن و سرور یکی دیگر از ویژگی های این برنامه است و شاعر آیینی کربلایی حجت زارع نیز اشعار خود را در این مراسم قرائت می کند.

برچسب‌ها شادی خیابانی سازمان اوقاف و امور خیریه عید سعید غدیرخم شیراز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شادی خیابانی سازمان اوقاف و امور خیریه عید سعید غدیرخم شادی خیابانی سازمان اوقاف و امور خیریه عید سعید غدیرخم شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۱۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود

دکتر مهدی مصری امروز جمعه (هفتم اردیبهشت ماه) در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم که همزمان با هفته سلامت برگزار شد گفت: دولت سیزدهم توجه جدی به ارتقای شاخص‌های سلامت دارد و در استان قم ۳۰ پایگاه سلامت جدید راه اندازی می‌کنیم تا بتوانیم در توسعه شبکه بهداشت موثر باشیم.

وی بیان داشت: اجرای طرح سلامت خانواده مورد تاکید دولت است که این طرح توسط سازمان بهداشت جهانی نیز به تایید رسید و به نام جمهوری اسلامی ایران تثبیت شد و برنامه ریزی داریم که در یک سال آینده تمامی استان را تحت پوشش قرار دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ابراز داشت: در این دولت برای پنج دهک پایین در راستای خدمات رسانی درمانی رایگان تلاش می‌کنند و ما در استان قم خدمات درمان سرطان را در حال پیشروی داریم.

دکتر مصری به نوسازی تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی اشاره کرد و گفت: در استان قم شاهد خرید تجهیزات پزشکی به روز هستیم و برنامه ریزی داریم که بتوانیم با این نوسازی خدمات را بهینه کنیم.

وی گفت: خدمات ویژه مثل طرح دندانپزشکی در مرکز الهادی را در حال برنامه ریزی داریم که امیدواریم بتوانیم از این طریق خدمات رسانی را گسترده انجام داده و از سوی دیگر وزارت بهداشت نیز بسته حمایتی در حوزه دندانپزشکی را در حال تدوین دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه‌های نکوداشت هفته شیراز از ۱۲ اردیبهشت
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • فاز دوم خط ۲ مترو ؛ چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز
  • انتقاد استاندار گلستان از سنگ‌اندازی‌ در اجرای مصوبه رییس جمهور در آشوراده
  • راه‌اندازی اپراتور هوش مصنوعی در کشور / GPU هایتان را با اپراتور به اشتراک بگذارید
  • فوت دو کارگر حین اجرای عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در شیراز
  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • روحانیون کاروان‌های حج مشعل داران معارف و مناسک هستند
  • راه‌اندازی بزرگ‌ترین مزرعه بادی فراساحلی بریتانیا
  • بازهم سرعت غیر مجاز حادثه آفرید/ فوت جوان ۱۷ ساله قمی در بلوار غدیر