Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@03:07:51 GMT

آبرسانی به هفت روستای قم به اتمام رسید

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۵۱۰۸۶

آبرسانی به هفت روستای قم به اتمام رسید

سرهنگ محمود داودآبادی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه کم آبی مشکلات زیادی را برای مردم به ویژه در گرمای تابستان ایجاد کرده است، اظهار کرد: سپاه پاسداران به عنوان اولویتی مهم در موضوع آبرسانی به روستاها ورود کرده و رفع این مشکل را جزو ماموریت های خود قرار داده است.

وی ادامه داد: با رصد و مطالعاتی که در استان قم انجام دادیم بالغ بر ۲۵ روستا با مشکل جدی کمبود آب مواجه هستند که مشکل برخی روستاها فرسودگی شبکه انتقال آب و برخی دیگر از جمله روستاهای جاده قدیم قم - تهران نبود شبکه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین فرماندهی قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان قم افزود: پیگیری هایی از سوی قرارگاه محرومیت زدایی سپاه و سپاه استان قم انجام شد و با هماهنگی و تعامل با شرکت آب و فاضلاب استان قم و حمایت خیری که در این عرصه ورود کرد قرار شد این ۲۵ روستا را به عنوان روستاهای هدف انتخاب کرده و گام به گام برای آبرسانی به مردم این مناطق حرکت کنیم.

داودآبادی گفت: چهار روستای قره سو، نایه، جیریک آغاج و اسپید نیازمند حفر چاه بودند که با تعامل با شورای برنامه ریزی استان این کار به عنوان پروژه های بسیج سازندگی تعریف شد. برای حفر سه روستا از خیر نیک اندیش آقای ابراهیمی کمک گرفتیم که حفر چاه دو روستای قره سو و جیریک آغاج به اتمام رسیده و روستای اسپید در حال اجراست.

وی با بیان اینکه در روستاهایی که شبکه انتقال آب آنها نیازمند اصلاح بود نیز ورود کردیم، ابراز کرد: در روستاهای قمرود، حسین آباد میش مست، ایلیخ بلاخی و ورزنه اصلاح شبکه انجام شده و برای روستاهای چاهک و ونارچ نیز تامین لوله شده که در حال پیگیری برای اصلاح شبکه این دو روستا هستیم.

وی با اشاره به اینکه کمک خیر در قالب تامین لوله از سایز ۲۰ تا ۱۲۵ به میزان بیش از ۲۰ میلیارد ریال و کمک نقدی به مبلغ بیش از یک میلیارد ریال برای اجرای پروژه بوده است، خاطرنشان کرد: ایجاد شبکه انتقال آب در روستاهای حد فاصل جاده قدیم قم - تهران از جمله فیض آباد، قوجه داغی و خیر آباد در دست اجراست که در صورت تامین قطعات و لوازم مورد نیاز این سه روستا نیز در اسرع وقت به شبکه آبرسانی متصل خواهند شد.

برچسب‌ها روستائیان قم توسعه روستایی آبرسانی سیار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روستائیان قم توسعه روستایی روستائیان قم توسعه روستایی آبرسانی سیار استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۱۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر اکبریان امروز چهارشنبه در جلسه بررسی مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب لرستان هشت مصوبه در دور اول سفر رئیس‌جمهور به استان داشته است که شش مورد از آنها در حوزه فاضلاب و دو مورد در حوزه آب است، اظهار داشت؛ مشکلی که در لرستان وجود دارد این بوده که هیچ‌کدام از شهرهای استان آب شرب پایدار ندارند.

وی با اشاره پیشرفت ۷۵ درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب خرم‌آباد، پیشرفت ۶۸ درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب بروجرد، پیشرفت ۴۴ درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب دورود، پیشرفت ۶۷ درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب کوهدشت و پیشرفت ۹۵ درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب پلدختر، عنوان کرد: همچنین یکی دیگر از طرح‌ها، پروژه «قمرود» است که تا کنون هیچ اعتباری برای آن اختصاص پیدا نکرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان، ادامه داد: بخشی از این پروژه در لرستان از سوی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اجرا و برخی از روستاها از آب شرب بهره‌مند شده‌اند، گفت: همچنین آبرسانی به شهر «شاپورآباد» الیگودرز در قالب این پروژه تا کنون عملیاتی شده است.

اکبریان، افزود: مابقی پروژه آبرسانی به روستاها در قالب طرح «قمرود» اعتباری برای تکمیل ندارند.

کد خبر 6087679

دیگر خبرها

  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیلزده زرآباد آغاز شد
  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی
  • ۸۰۰۰ میلیارد ریال صرف اصلاح و توسعه آبرسانی مازندران شد
  • اصلاح ۱۳ کیلومتر از خط انتقال آب شهرستان گناباد
  • اصلاح ۱۰۰ متر شبکه آبرسانی روستای یزدکان شهرستان خوی
  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان