Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق گزارش امروز چهارشنبه رسانه دولتی کره‌شمالی، کیم جونگ اون در کنفرانس کهنه‌سربازان جنگ گفت نیروهای مسلح کشورش کاملا آماده مقابله با هر تهدید خارجی هستند اما بر خلاف سال گذشته هیچ اشاره‌ای به بازدارندگی هسته‌ای نداشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، این کنفرانس سالانه سه‌شنبه به مناسبت سالروز صلح موقت که به جنگ کره از ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ پایان داد، برگزار شد و همزمان با احیای تماس برون مرزی بین دو کره بود که یک سال قبل قطع شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جریان این سخنرانی، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی گفت کشورش از چالش‌های ناشی از قرنطینه کرونا رنج میبرد اما حرفی درباره تقویت زرادخانه هسته‌ای این کشور یا روابط با کره جنوبی و ایالات متحده مطرح نکرد.

کیم جونگ اون در سخنرانی سال گذشته خود گفت، کره شمالی "بازدارندگی هسته‌ای قابل اتکا و موثر برای دفاع از خود" دارد.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی موسوم به کی.سی.ان.ای، کیم در سخنرانی امسال گفت: ما با مشکلات و سختی‌های ناشی از بحران بهداشت جهانی بی سابقه و قرنطینه طولانی مدت روبرو هستیم که چالش آن کمتر از جنگ نیست. این ماموریت افتخارآمیز برای فرزندان نسلی است که در این جنگ به پیروزی رسیدند تا تحکیم بیشتر و سعادت همیشگی برای این کشور به ارمغان آورند.

این دومین مرتبه از سال ۲۰۱۵ است که کیم جونگ اون در این کنفرانس کهنه‌سربازان جنگ سخنرانی میکند. کره شمالی اولین کنفرانس را در ۱۹۹۳ مصادف با چهلمین سالروز پایان جنگ کره برگزار کرد. جنگ کره در ۲۷ ژوئیه ۱۹۵۳ با صلح موقت به پایان رسید و عملا کره شمالی و کره جنوبی اکنون به لحاظ فنی در وضعیت جنگی به سر میبرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کره شمالی کیم جونگ اون کره شمالی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۱۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| جدیدترین عکس از اکبر عبدی در پشت صحنه سریال جدید منوچهر هادی/لاغری شدید اکبرعبدی در سریال جدیدش

در جدیدترین تصویر منتشر شده از پشت صحنه سریال جدید منوچهر هادی، یوسف تیموری، قدرت‌الله میرزایی یا آقا رشید و اکبر عبدی حضور دارند که لاغری شدید آقای بازیگر مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. 

تصویری از اکبر عبدی در پشت صحنه سریال منوچهر هادی

دیگر خبرها

  • زاخارووا: بازدارندگی هسته‌ای روسیه جای تردید ندارد
  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی
  • سفر یک هیات دیپلماتیک کره شمالی به ایران
  • عکس| گریم متفاوت بازیگر سریال یاغی/ عکس‌های علی شادمان در سریال جدیدش
  • عکس| جدیدترین عکس از اکبر عبدی در پشت صحنه سریال جدید منوچهر هادی/لاغری شدید اکبرعبدی در سریال جدیدش
  • انتقاد اولیانوف از سخنان دبیرکل ناتو درباره همسایگی با روسیه
  • کره شمالی: ما یک قدرت نظامی فوق العاده می‌سازیم
  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم
  • بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید