Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک دادگاه کانادایی از انتشار یک سند کلیسای کاتولیک که در آن ادعای ارائه ۲۵ میلیون دلار غرامت "غیرنقدی" از سوی کلیسا به بازماندگان بومی مدارس شبانه روزی مطرح شده، خودداری کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، بر اساس گزارش سی.بی.سی نیوز، "بابی کامرون" از فدراسیون ملتهای بومی مستقل که بومیان کانادا را نمایندگی می‌کند اظهار کرد، این عدم وجود شفافیت از سوی کلیسای کاتولیک و هم اکنون از سوی دادگاه‌ها غلط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش سی.بی.سی نیوز کامرون اظهار کرد: این اطلاعات جزو اموال بازماندگان بومیان کانادا و نوادگان آنها است. او گفت: این برای من درکش سخت است که چرا دادگاه کوئینز بنچ از انتشار این سند خودداری می‌کند. آنها چه چیزی را دارند پنهان می‌کنند؟ ما از این موش و گربه بازی خسته و منزجر شده‌ایم.

سی.بی.سی نیوز به یک نامه مارتل پاپسکول، قاضی ارشد دادگاه کوئینز بنچ ساسکاچوان کانادا اشاره کرده که گفته، دادگاه "نقش نظارتی در قبال اسناد دادگاهی دارد".

پاپسکول با گفتن اینکه دادگاه دارد از رویه مناسب پیروی می‌کند، عنوان کرد: دادگاه رویه‌های خود را تغییر نخواهد داد و در فرآیندهایش شتاب نخواهد کرد یا مسئولیتهای بنیادین در قبال برآورده کردن ضرب‌الاجل شما را نادیده نمی‌گیرد.

این شبکه به نقل از مایو موران، رئیس سابق دانشکده حقوق دانشگاه تورنتو گزارش کرد که "افشای کامل و فوری با توجه به اکتشافات اخیر بیش از ۱۰۰۰ گور بی نام و نشان در نزدیکی مکانهای مدارس شبانه روزی در چند نقطه کانادا حتی مهمتر می‌شود".

موران که به عنوان رئیس کمیته مستقل غرامت در توافق ۲۰۰۵ حل و فصل مساله مدارس شبانه روزی بومیان گفت: ما لازم است هر کار ممکن را انجام دهیم تا به بازماندگان اطلاعاتی را شایسته‌اش هستند، بدهیم. این کار را بکنید. این کار را سریع بکنید. وضع را برای افرادی که تا کنون رنج زیادی دیده‌اند دردناکتر نکنید.

بر اساس گزارش سی.بی.سی نیوز، کلیسای کاتولیک سه قول را با ارزش مجموعا ۷۹ میلیون دلار به بازماندگان داده است.

این شبکه گزارش کرد: این کلیسا اول با پرداخت ۲۹ میلیون دلار پول نقد موافقت کرد. به نظر میرسد اکثر آن پرداخت شده و کلیسا در سال ۲۰۱۵ یک حکم دادگاهی دریافت کرد مبنی براینکه باید تنها ۱.۲ میلیون دلار از آنچه باقی مانده را پرداخت کند. دوم کلیسا قبول کرده نهایت تلاشش را برای جذب ۲۵ میلیون دلار اعتبار انجام دهد. کمتر از چهار میلیون دلار از آن به بازماندگان پرداخت شد.

سی.بی.سی نیوز اضافه کرد: سوم کلیسای کاتولیک اجازه یافت ۲۵ میلیون دلار نهایی را به عنوان خدمات غیرنقدی ادعا کند. این توافق عنوان کرد که این خدمات باید مستقیما به بازماندگان و نوادگان آنها سود برساند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كانادا بومیان کانادا کشف گور دسته جمعی کودکان بومی کانادا مدارس شبانه روزی کلیسای کاتولیک سی بی سی نیوز میلیون دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۱۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترجمه و شرح «فصوص الحکم» به قلم علی شالچیان منتشر می‌شود

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ترجمه و شرح «فصوص الحکم» به قلم علی شالچیان ناظر، پژوهشگر و استاد متون عرفانی و آثار محیی الدین ابن عربی، از سوی انتشارات سلوک ما وارد بازار نشر خواهد شد.

بر اساس این گزارش، این کتاب دو جلدی در 1240 صفحه نگارش یافته است و مشتمل بر تحقیقات گسترده و با استناد به بیش از 300 منبع نگارش یافته است و کم و بیش نظرات جمعی از شارحان فصوص همچون کاشانی و قیصری و ابن ترکه اصفهانی و مهائمی و جامی و بالی افندی و نابلسی را نیز در بر دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترامپ ۹ هزار دلار جریمه شد
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • قاضی آمریکایی ترامپ را برای توهین به دادگاه جریمه کرد
  • (عکس) مراسم رونمایی از کتب نقض حقوق بشر در کانادا و سوئد
  • ترجمه و شرح «فصوص الحکم» به قلم علی شالچیان منتشر می‌شود
  • انتشار گزارش مکتوب از وضعیت حقوق بشر در ایران
  • ۷۱۰ آموزگار جدید از ماه مهر تدریس را در مدارس آذربایجان‌غربی آغاز می‌کنند
  • خرید شبانه روزی گندم از کشاورزان دهلران
  • نمایشگاه تولیدات خوداتکایی مدارس شبانه‌روزی در سنندج برپا شد
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج