Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@23:30:39 GMT

افتتاح و کلنگ زنی چند طرح دانشکده علوم پزشکی در ساوه

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۵۱۸۹۳

افتتاح و کلنگ زنی چند طرح دانشکده علوم پزشکی در ساوه

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، در طرح نخست کلنگ ساخت مرکز خدمات جامع سلامت روستایی در روستای نورعلیبیک از توابع بخش مرکزی در زمینی به مساحت ۵ هزار متر مربع با زیربنا ۱۰۰۰ متر اهدایی یکی از خیران بر زمین زده شد.

این مرکز که قرار است با همت دو تن از خیران با اعتباری در حدود 2.5 میلیارد ساخته شود قرار است اهالی روستای نورعلیبیک و اطراف را تحت پوشش خدماتی خود قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرکز خدمات جامع سلامت سرداران بعنوان دومین طرح در زمینی به مساحت 500 متر مربع به همت یکی از خیران با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد تومان از محل کمک کمیساریای عالی پناهندگان تا آذرماه سالجاری ساخته خواهد شد و به محل برای خدمت به مهاجرین تبدیل خواهد شد.

افتتاح پایگاه سلامت رجبی شماره 2 واقع در میدان شهید آوینی ساوه یکی دیگر از طرح های امروز دانشکده بود که در مکانی استیجاری 110 متری بالغ بر 12 هزار نفر از اهالی این منطقه را تحت مراقبت بهداشتی و سلامت قرار خواهد داد.

مسئولان در ادامه با حضور در سالن کوثر واقع در خیابان امیرکبیر ساوه مرکز شماره 2 واکسیناسیون شهر ساوه را مورد بهره برداری قراردادند که با افتتاح این مرکز، ظرفیت واکسیناسیون در ساوه بصورت روزانه حداقل 1500 نفر و حداکثر تا 3 هزار نفر افزایش پیدا خواهد کرد که در مجموع با مرکز شماره 1 حوزه علمیه تا 6 هزار دز در روز قابل انجام خواهد بود.

این مرکز با کمک ارگان هایی نظیر شهرداری، دانشکده علوم پزشکی، سپاه و مشارکت بخش صنعتی تجهیز و راه اندازی شده و کمک شایانی به افزایش میزان واکسیناسیون و همچنین کاهش زمان انتظار برای دریافت واکسن خواهد کرد.

افتتاح آزمایشگاه اردوگاه شهید ناصری یکی دیگر از برنامه های امروز بود که با افتتاح این بخش جمعیت 6 هزار نفری ساکن در اردوگاه اتباع شهید ناصری که جمعیتی آسیب پذیر هستند نیاز به تردد در مسیر سی کیلومتر به ساوه برای آزمایشات خود نخواهد داشت و دسترسی به امکانات برای آنها راحت تر خواهد بود.

به گفته مسئولان دانشکده مرکز تعذیه و روانشناسی اردوگاه نیز تا عید غدیر خم در این اردوگاه راه اندازی خواهد شد.

بازدید از مرکز جامع سلامت شهرک فجر آخرین برنامه امروز مسئولان بود که به گفته مسئولان دانشکده این مرکز در دو بخش مرکز خدمات جامع سلامت و اورژانس 115 در زمینی به مساحت 1000 متر مربع و زیربنا 1100 متر در دو طبقه با همت دکتر علی جراحی زاده خیر ساوجی ساکن آمریکا ساخته خواهد شد.

 اعتبار پیش بینی شده برای اتمام این طرح که از عید مبعث سال گذشته آغاز شده 6 میلیارد تومان بوده که 4 میلیارد آن توسط خیر و مابقی از محل درآمدهای دانشکده تامین خواهد شد تا جمعیت 3 هزار نفری منطقه را تحت پوشش قرار دهد.

منبع: فارس

کلیدواژه: علوم پزشکی سلامت افتتاح ساوه جامع سلامت خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۱۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکر درخشان دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر/ برنامه‌های مراقبتی بدون وقفه تداوم دارد

  شهنام عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در نشست مشترک با رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به وسعت سیل اخیر در مناطق جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به نوپا بودن دانشکده علوم پزشکی چابهار، خوشبختانه اقدامات و برنامه‌ریزی‌های دقیق تیم مدیریتی دانشکده باعث شده تاکنون هیچ موردی از اپیدمی و طغیان بیماری در مناطق سیل زده پدیدار نشود و گزارش تیم‌های ارزیاب اعزامی از سوی وزارت بهداشت نیز عملکرد این دانشکده را فوق‌العاده اعلام کرده است.

  عرشی گفت: علی رغم مشکلات گذشته در حوزه تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی چابهار، دو بارندگی منجر به سیل در آن منطقه و همچنین خسارات وارده به برخی زیرساخت‌های بهداشتی، خوشبختانه با تلاش شبانه روزی کادر بهداشت به خصوص در مناطق روستایی، اقدامات پیشگیرانه تداوم داشته و وقفه‌ای در برنامه‌های مراقبتی ایجاد نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آغاز فاز مطالعاتی روی جلبک‌های دارویی
  • آغاز فاز مطالعاتی جلبک‌های دارویی در چابهار
  • نخستین دوره برداشت جلبک‌های دریایی در چابهار آغاز شد
  • آغاز نخستین دوره برداشت جلبک‌های دارویی در چابهار
  • عملکرد دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر خوب بوده است
  • عملکر درخشان دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر/ برنامه‌های مراقبتی بدون وقفه تداوم دارد
  • جدیدترین نتایج اعتباربخشی دانشکده‌های پزشکی کشور اعلام شد
  • لزوم عزم همگانی برای پیشگیری از بیماری‌های منتقله از آب و غذا
  • افتتاح نخستین دانشکده علوم خانواده ایران در دانشگاه تهران
  • افتتاح اولین دانشکده علوم خانواده ایران در دانشگاه تهران