Web Analytics Made Easy - Statcounter

اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا روز سه شنبه اعلام کرد که هفتاد درصد بزرگسالان در اتحادیه اروپا حداقل یک دز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

به گزارش «انرژی امروز» از یورو نیوز، فن در لاین در بیانیه‌ای گفت: «اتحادیه اروپا به قول خود عمل كرد و ماموریتش را انجام داد. هدف ما حفاظت از۷۰ درصد جمعیت بزرگسال در اتحادیه اروپا با حداقل یک دز واكسن در ماه ژوئیه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز ما به این هدف رسیده‌ایم.»

او در ادامه اعلام کرد که در حال حاضر در اتحادیه اروپا، نسبت افراد ۱۸ ساله و بالاتر که به طور کامل واکسینه شده‌اند، ۵۷ درصد است.

خانم فن در لاین با بیان اینکه روند واکسیناسیون در اروپا «بسیار» موفقیت آمیز بوده است، گفت که اتحادیه اروپا با این تعداد افراد واکسینه شده در جایگاه پیشروان در جهان قرار گرفته است.

او در ادامه با تأکید بر اینکه آن‌ها باید به تلاش خود در زمینه واکسیناسیون ادامه دهند، هشدار داد که گونه دلتای کرونا «بسیار خطرناک» است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در حال حاضر ۶۰ درصد از بزرگسالان آمریکایی کاملا واکسینه شده اند و ۶۹ درصد از آن‌ها حداقل یک دز واکسن دریافت کرده‌اند. در بریتانیا هم این آمار ۷۰.۵ و ۸۸.۱ درصد است.

بیشتر کشورهای اروپایی در هفته‌های گذشته شاهد افزایش موارد جدید ابتلا به کرونا بوده‌اند که عامل اصلی آن‌ها گونه جهش‌یافته دلتا بوده است. البته تا به دلایلی که بیشتر آن مربوط به واکسیناسیون است، تعداد افراد بستری شده در بیمارستان‌ها و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در اروپا کمتر از آمار زمستان است.

دفتر اروپایی سازمان جهانی بهداشت و مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های اروپا اعلام کردند که هم‌اکنون گونه دلتای کرونا که اولین بار در هندوستان مشاهده شد، در ۱۹ کشور از ۲۸ کشور اتحادیه که اطلاعاتشان را از توالی ژنتیکی ویروس کرونا گزارش کرده‌اند، غالب است.

در این کشورها نوع دلتا که مسری‌تر از گونه اصلی ویروس کرونا و نوع آلفا است، به طور متوسط ۶۸.۳ درصد از کل موارد جدید را تشکیل می‌دهد.

مدیر بخش اروپای سازمان جهانی بهداشت: پایان همه‌گیری کرونا دور است

از همین رو هانس هنری پی کلوگ، مدیر بخش اروپای سازمان جهانی بهداشت گفت: «ما از پایان همه گیری (کرونا) خیلی دور هستیم و متأسفانه در بسیاری از کشورهای منطقه شاهد افزایش قابل توجه موارد مرتبط با گسترش نوع بسیار قابل انتقال دلتا هستیم.»

او گفت: «با وجود تلاش‌های بزرگ کشورهای عضو (اتحادیه اروپا) برای واکسیناسیون مردم در سراسر منطقه، میلیون‌ها نفر همچنان واکسینه نشده‌اند، بنابراین آن‌ها در معرض خطر بستری شدن در بیمارستان قرار دارند.»

با وجود این مدیر بخش اروپای سازمان جهانی بهداشت گفت: «خبر خوب این است که داده‌ها به وضوح نشان می‌دهند که واکسیناسیون کامل به طور قابل توجهی خطر بیماری شدید و مرگ و میر را کاهش می‌دهد. پس افراد هنگامی که برای انجام این کار فراخوانده می‌شوند، باید واکسن را دریافت کنند.»

برچسب هااتحادیه اروپا (EU) اورزولا فن در لاین سازمان بهداشت جهانی (WHO) کرونا هانس هنری پی کلوگ واکسیناسیون

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: اتحادیه اروپا EU سازمان بهداشت جهانی WHO کرونا واکسیناسیون آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو سازمان جهانی بهداشت اتحادیه اروپا حداقل یک دز فن در لاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۲۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون

به گزارش خبرآنلاین، آسترازنکا شرکت بزرگ تولیدکننده دارو سرانجام پس از چندسال تایید کرد که واکسن کرونای این شرکت می‌تواند عوارض جانبی لخته خون و کاهش پلاکت‌ ایجاد کند.

تسنیم در خبری نوشت: آسترازنکا ـ شرکت بزرگ تولیدکننده دارو ـ سرانجام پس از چندسال تایید کرد که واکسن کرونای این شرکت با نام تجاری کوویشیلد (Covishield) که در سطح گسترده‌ای استفاده شده، ممکن است عوارض جانبی نادر از جمله لخته خون و کاهش پلاکت‌ خون ایجاد کند.

شرکت بریتانیایی ـ سوئدی آسترازنکا، کوویشیلد را با همکاری دانشگاه آکسفورد ساخت و تولید آن در دوران همه‌گیری کرونا در مؤسسه سرم هند انجام شد. این واکسن در بیش از ۱۵۰ کشور از جمله انگلیس و هند تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد مؤثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که این واکسن ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود که می‌تواند مرگبار باشد.

تعدادی از افراد در بریتانیا یک شکایت جمعی را ثبت و اعلام کرده‌اند که این واکسن منجر به بروز مرگ و میر و صدمات شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی هستند.

در حالی که آسترازنکا ادعای افراد را رد می‌کرد، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن در موارد بسیار نادر، باعث سندرم لخته خون می‌شود که علامت اصلی ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901644

دیگر خبرها

  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان