Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آی ای؛ در تاریخ ۲۰ دسامبر سال ۲۰۱۹، آنچه که قرار بود آخرین آزمایش فضاپیمای بوئینگ Starliner باشد قبل از اینکه بتواند فضانوردان ناسا را ​​به فضا بفرستد، شکست خورد و موشک به ارتفاع مناسب و لازم برای رسیدن به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) نرسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناسا در آن زمان گفت که با وجود پرتاب موفقیت آمیز از ایستگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال در فلوریدا، این موشک در مدار برنامه ریزی شده خود نبود و در حال حاضر در یک پیکربندی پایدار قرار دارد، در حالی که کنترل کننده‌های پرواز از بین رفته اند. سپس، در ۲۳ دسامبر ۲۰۱۹، ناسا فرود ایمن بوئینگ استارلاینر را دوباره بر روی زمین جشن گرفت. این رویداد اولین برخورد زمینی یک کپسول دارای رتبه انسانی در تاریخ ایالات متحده است.

بیشتر بخوانید

گیرنده gecko دانشگاه استنفورد در ایستگاه فضایی بین المللی آزمایش شد بوئینگ استارلاینر آماده امتحان مجدد است

ناسا با انتشار بیانیه‌ای در این باره گفت: "ناسا و بوئینگ در حال برنامه ریزی برای مأموریت چرخشی Orbital Flight Test-2 (OFT-2) به ایستگاه فضایی بین المللی در مرکز فضایی کندی آژانس در فلوریدا هستند. پرتاب فضاپیمای CST-100 Starliner بر روی موشک United Launch Alliance Atlas V قرار است به عنوان بخشی از برنامه خدمه تجاری ناسا، در ساعت ۲:۵۳ بعد از ظهر جمعه، ۳۰ ژوئیه، از Space Launch Complex-41 در ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال انجام شود. "

بسیاری از دانشمندان به این مرحله از پرتاب خوشبین هستند، زیرا اگر پرواز موفقیت آمیز باشد، ناسا با آزمایش خدمه Starliner به جلو حرکت می‌کند. این برای ناسا که اکنون برای پرواز‌های خدمه‌ای فقط به SpaceX متکی است، بسیار مهم است.

ناسا برای ارزیابی اینکه آیا این کپسول می‌تواند از جنبه‌های مختلف سفر به ایستگاه فضایی بین المللی، از جمله پرتاب، لنگر انداختن و همچنین ورود مجدد اتمسفر به درستی عمل کند، این آزمایش را انجام می‌دهد. اگر همه چیز خوب پیش برود، ناسا دو وسیله نقلیه برای رفتن فضانوردان به فضا در اختیار خواهد داشت و این کار کمی نیست!

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ماموریت فضایی ایستگاه فضایی سازمان ناسا ایستگاه فضایی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۲۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی هما برای انجام پرواز حج عمره از فرودگاه بندرعباس

تین نیوز

رئیس شعبه هما در بندرعباس و قشم از آمادگی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برای انجام پروازهای حج عمره از فرودگاه بندرعباس خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد جواد شلتوک کار رئیس شعبه هما در بندر عباس و قشم در نشست کمیته تسهیلات حج عمره فرودگاه بین المللی بندرعباس با اعلام آمادگی هما برای انجام پروازهای عمره گفت: پس از ۹ سال وقفه مأموریت انجام عملیات حج عمره به هما واگذار و این عملیات با شوری وصف ناپذیر در هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران آغاز شده است.

شلتوک کار در ادامه این نشست که رئیس ایستگاه و مسئول حراست شعبه بندرعباس نیز حضور داشتند با اشاره به لزوم برنامه ریزی دقیق جهت جلوگیری از بروز تاخیر در انجام پرواز حج عمره، خواستار همپوشانی لازم بین دستگاه ها و نهادهای مرتبط با این عملیات شد.

در ابتدای این جلسه مدیر کل فرودگاه های استان هرمزگان ضمن تقدیر از هما برای برقراری پروازهای عمره در بندرعباس، نسبت به برقراری پروازهای عتبات عالیات از فرودگاه بندرعباس نیز ابراز امیدواری کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ایستگاه فضایی چین آسیب دیده است
  • فعالیت «تلسکوپ فضایی هابل» متوقف شد!
  • فضانوردان چینی به ایستگاه فضایی رسیدند
  • آمادگی کره شمالی برای آزمایش یک سامانه موشک‌انداز جدید
  • آسیب ریزسیارک ها به آزمایشگاه فضایی چین در مدار زمین
  • ۳ فضانورد چینی به سمت ایستگاه فضایی چین رفتند
  • ۳ فضانورد چینی به ایستگاه فضایی می‌روند
  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی شان می شوند
  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند
  • آمادگی هما برای انجام پرواز حج عمره از فرودگاه بندرعباس