Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@23:56:05 GMT

میگرن و سرگیجه چه ارتباطی دارد؟

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۵۲۶۴۷

میگرن و سرگیجه چه ارتباطی دارد؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  باشگاه خبرنگاران بر اساس یک پژوهش جدید، افراد مبتلا به میگرن، احتمال بیشتری دارد که دچار سرگیجه شوند.

به گزارش دیلی میل، بر اساس یافته‌های این پژوهش جدید، افرادی که به طور منظم از میگرن رنج می‌برند، احتمال بیشتری دارد که دچار سرگیجه شده یا زمانی که سوار ترن هوایی می‌شوند، دچاری «بیماری حرکت» (یا بیماری سفر که عارضه‌ای است که سیستم تعادلی گوش داخلی دچار تغییر می‌شود و فرد احساس سرگیجه و تهوع می‌کند) شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروهی ۴۰ نفره از افراد که نیمی از آن‌ها به طور مداوم از میگرن رنج می‌بردند و نیمی دیگر به این بیماری مبتلا نبودند، مورد مطالعه قرار گرفتند و در همین راستا، از مغز این افراد در زمانی که در حال مشاهده فیلمی از سوار شدن بر یک ترن هوایی به شکل مجازی بودند، اسکن صورت گرفت.

علاوه بر اینکه محققان دریافتند افرادی که با میگرون دست و پنجه نرم می‌کنند، بیشتر دچار سرگیجه می‌شوند، این تیم تحقیقاتی از دانشگاه هامبورگ آلمان متوجه شدند این افراد فعالیت سلول‌های عصبی آن‌ها در بخش‌های مشخصی از مغز بیشتر بوده و در مناطقی دیگر کمتر است.

ناحیه پردازش بینایی مغز یکی از مناطق اصلی بود که افراد مبتلا به میگرن، به هنگام تماشای ترن هوایی، فعالیت بیشتری را در این ناحیه تجربه کردند.

بر اساس اعلام سرویس سلامت همگانی انگلیس (NHS) حدود ۱۰ میلیون از افرادی که در سنینی مابین ۱۵-۶۹ سال در انگلیس دارند، از میگرن رنج می‌برند که با این حساب، سالانه رقمی تا میزان ۱۶ هزار و ۵۰۰ مورد پذیرش اورژانسی را موجب می‌شود. محققان امیدوارند با شناسایی و مشخص کردن این تغییرات، پژوهش‌هایی که در آینده انجام می‌شود بتواند بهتر میگرن را درک کرده و این امر به توسعه درمان‌های جدید منجر شود.

یافته‌های این محققان در مجله نوولوژی که ژورنال پزشکی آکادمی مغز و اعصاب آمریکاست، منتشر شده است.

پربیننده ترین ۲۹ مزیت شگفت انگیز کنجد ! بواسیر داخلی چیست؟ تسکین زخم معده با دو خوراکی خوشمزه آب‌ درمانی ژاپنی! مخلوط کردن این دو خوراکی ممنوع! + عکس

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: میگرن سرگیجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۲۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی فیبر نوری در ۳۴ روستای رشت

به گزارش خبرنگار مهر، کیا عاشوری ظهر یکشنبه در نشست شناسایی و رفع مشکلات بستر اینترنت تلفن همراه در سطح شهرستان رشت با گرامیداشت روز شوراها اظهار کرد: شوراهای اسلامی پل ارتباطی بین نظام، دولت و حاکمیت با مردم هستند و نقش بسزایی در توسعه و پیشرفت ایفا می‌کنند.

فرماندار رشت با اشاره به چالش‌های ارتباطی در این شهرستان بیان کرد: قطعی‌های مکرر تلفن و اینترنت به دلیل سرقت‌های گاه بی گاه اتفاق می‌افتد.

عاشوری با اشاره به دست درازی سارقان به زیرساخت‌های ارتباطی گیلان و رشت اضافه کرد: با توجه به ارزشمند بودن سیم‌های مسی در شبکه ارتباطی مورد توجه سارقان قرار می‌گیرد.

وی، برخورداری از تلفن ثابت را جزو ملزومات خانوارها برشمرد و افزود: اگرچه ورود تلفن همراه در عرصه ارتباط طیف گسترده‌ای از نیازها را پاسخ داده است اما بهره مندی از تلفن ثابت از ضروریات خانوارها به شمار می‌رود.

فرماندار رشت با تاکید بر لزوم تقویت زیرساخت‌های ارتباطی در این شهرستان بیان کرد: تمام نقاط رشت دارای دسترسی‌های مکالمه‌ای است که این مهم باید تقویت شود.

عاشوری با اشاره به خسارت‌های جبران ناپذیر سرقت به شبکه ارتباطی اضافه کرد: تلفن ثابت برخی روستاهای رشت به دلیل سرقت‌های مکرر قطع است.

وی با تاکید بر لزوم گسترش فیبر نوری در رشت افزود: برای جلوگیری از دست درازی سارقان نیاز است که فیبر نوری جایگزین کابل‌های مسی شود.

فرماندار رشت از راه اندازی فیبر نوری در ۳۴ روستای این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: این روستاها دارای بالای ۱۰۰ خانوار جمعیت هستند و با نصب فیبر نوری نیازهای های ارتباطی شأن برطرف می‌شود.

عاشوری با اشاره به تقویت تجارت الکترونیک در رشت بیان کرد: تقویت زیرساخت‌های ارتباطی تجارت الکترونیکی در روستاها را به همراه دارد.

کد خبر 6091035

دیگر خبرها

  • بازگشایی راه ارتباطی مازندران به قزوین
  • مسکن‌ها؛ مهم‌ترین علت بروز سردرد‌های میگرنی!
  • سرگیجه در کشتی؛ محمدعلی گرایی به تیم ملی دعوت شد
  • «استون‌هنج» چه ارتباطی با «ماه» دارد؟ (+عکس)
  • اجرای ۳۰۰ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد
  • این داروها عامل میگرن هستند
  • اختلالی در اینترنت مناطق مرکزی تهران نداریم
  • راه اندازی فیبر نوری در ۳۴ روستای رشت
  • سرگیجه در پرسپولیس؛ ستاره تیم بازی با سپاهان را از دست داد؟
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده