Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@23:13:04 GMT

ژاپن ۳ میلیون دز واکسن کرونا به ایران اهدا می‌کند

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۵۲۷۰۷

ژاپن ۳ میلیون دز واکسن کرونا به ایران اهدا می‌کند

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، آیکاوا کازوتوشی (AIKAWA KAZUTSHI) روز جمعه یکم مرداد ۱۴۰۰  در حاشیه بازدید از مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در نیاوران تهران در جمع خبرنگاران افزود: هفته گذشته محموله اول واکسن اهدایی ژاپن به تعداد یک میلیون و ۱۰۰ دز  در تهران تحویل مقامات ذیربط داده شد.

وی ادامه داد: انتظار می رود که در ۲ روز آینده هم بقیه واکسن های اهدایی ژاپن در قالب محموله دوم وارد تهران شود که درمجموع سه میلیون دز واکسن کرونا توکیو به ایران اهدا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر ژاپن در ایران افزود: امروز در یکی از مراکز واکسیناسیون کرونا حضور یافتم و مشاهده کردیم واکسن اهدایی دولت ژاپن به شهروندان ایرانی تزریق شده است.  

کاراتوشی ادامه داد: مبارزه با ویروس کرونا موضوع اضطراری جامعه جهانی است و همه باید برای کنترل بیماری به یکدیگر کمک کنند.

به گزارش ایرنا، ایکاوا کاراتوشی سفیر ژاپن در جمهوری اسلامی ایران و دکتر علیرضا زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران

 از روند تزریق واکسن اهدا شده دولت ژاپن به ایران بازدید کردند.

نخستین محموله از واکسن‌های ساخت ژاپن  شامل «یک میلیون و ۸۷ هزار و ۵۷۰» دُز واکسن، روز جمعه یکم مرداد ۱۴۰۰  از طریق سازمان ملل به وزارت بهداشت ایران تحویل شد.

ژاپن قرار است در مجموع، حدود سه میلیون دز واکسن به ایران اهدا کند. این مجموعه، بخشی از ۱۱ میلیون دُز واکسن اهدایی توکیو به کشورهای مختلف جهان است که در چارچوب برنامه کوواکس ارایه می شود.

سفارت ژاپن در تهران در پیام خود ابراز امیدواری کرد که همکاری دولت آن کشور و سازمان ملل، بتواند گامی مثبت برای افزایش مقاومت در برابر کرونا در میان کشورهای آسیا و اقیانوسیه باشد.

برچسب‌ها مراکز واکسیناسیون واکسن کووید 19 سفیر ژاپن پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مراکز واکسیناسیون واکسن کووید 19 سفیر ژاپن مراکز واکسیناسیون واکسن کووید 19 سفیر ژاپن واکسن اهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۲۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو

در آستانه نهم ماه می، سالروز پیروزی اتحاد جماهیر شوروی سابق در جنگ جهانی دوم، نمایشگاهی از تسلیحات نظامی اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو،  برپا شده است.

دریافت 4 MB

دیگر خبرها

  • سفیر نیوزلند در ایران: از سفر به قزوین هیجان زده شده ام
  • میزبانان لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ مشخص شدند
  • بازدید سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران
  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران بازدید کرد
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • ببینید | نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • اندیشکده آمریکایی بررسی کرد؛ رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی
  • فیلم/ نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی