Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا مصطفی پوردهقان اردکان روز چهارشنبه در نشست ستاد پیشگیری از کرونا اظهار داشت: از زمان شیوع کرونا در حالی که سایر اصناف بر اساس برنامه‌های ستاد کرونا از تعطیلی‌های مکرر برخوردار شدند، فروشگاه های زنجیره‌ای ، سوپرمارکت ها و خواربافروشی ها با توجه به اینکه ساعات کاری آنها بیشتر از بقیه اصناف و تعطیلی آنها کمتر بود اما متاسفانه کمترین رعایت ها را دارند و این باعث عذاب وجدان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 پوردهقان اردکان تاکید کرد: این واحدها ملزم به استفاده از ماسک و ممانعت از ورود افراد بدون ماسک و عدم ارائه فروش اجناس به آنها هستند در صورت عدم رعایت این موارد برخورد جدی می شوند.

فرماندار اردکان با توجه به اعلام گزارش های مردمی به ستاد کرونا و ابراز تاسف از عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در تعدادی از داروخانه ها، درمانگاه ها ،تالارهای عروسی و باشگاه های ورزشی در شهرستان اظهار نمود: در صورتی که این مکان ها نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی اقدام ننمایند با آنها برخورد جدی خواهد شد .

وی با اشاره به اینکه در ویروس دلتا، فاکتور آلودگی رده‌های سنی پایین هم مطرح است افزود: در ویروس دلتا اگر جوانان و سنین پایین تر آلوده شوند، نه تنها دیگران را آلوده می‌کنند بلکه خودشان هم در معرض خطر جدی هستند، در حالی که در گونه های قبلی با ابتلا به ویروس کرونا، برای خودشان خطر جدی ایجاد نمی‌شد و فقط دیگران را آلوده می‌کردند.

وی افزود با توجه به اینکه ۶.۱۸ درصد جمعیت شهرستان واکسیناسیون شده اند و در بحث واکسن جزو شهرستان های نمونه هستیم باید پروتکل ها و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت و آموزش و اطلاع رسانی لازم در خصوص واکسیناسیون به خصوص برای رده های سنی بالا را در دستور قرار دهیم .

فرماندار اردکان تصریح کرد:  اگر چه اقدامات زیادی انجام گرفته و موفقیت‌های خوبی در حوزه پیشگیری و مقابله با کرونا کسب شده اما این اقدامات قابل قبول نیست و باید درحوزه‌هایی که سطح رعایت پروتکل‌ها پایین است ورود و چاره‌اندیشی کرد .

در پایان  نشست ضمن قرائت مصوبات پنجاه و چهارمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا و پس از بحث و تبادل نظر تصمیمات ذیل مصوب شد .

 شهرستان ۱۱۸ هزار نفری اردکان که مرکز آن در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد، متشکل از شهرهای عقدا، خرانق،  احمدآباد و اردکان است.

برچسب‌ها ویروس کرونا یزد اردکان بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا یزد اردکان ویروس کرونا یزد اردکان بهداشت و سلامت پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۴۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی

محمدعلی ملک‌زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در بارش‌های اخیر به جز مواردی آب گرفتگی مورد جدی در بافت تاریخی رخ نداد چرا که با هماهنگی‌های قبلی و آمادگی ایجاد شده در داخل بافت تاریخی زمینه برای بروز مشکل برای بناهای تاریخی کاهش یافت.

وی با تشکر از اهالی محله‌های قدیمی به دنبال دریافت آموزش‌ها و اقدامات پیشگیرانه برای ورود آسیب به بافت تاریخی یزد، بیشترین آسیب از ناحیه بارندگی اخیر را متوجه زیرساخت‌های استان به ویژه راه‌ها و بخش کشاورزی عنوان کرد.

وی با اشاره به فعالیت ۴۹۰ تیم امدادی در نقاط مختلف استان یزد برای مدیریت بحران‌های احتمالی، اظهار کرد: در حال حاضر ۷ محور مواصلاتی استان شامل محورهای یزد- دربید، یزد- خضرآباد، اردکان – هامانه، بهاباد- بنستان، ده جمال- ببروئیه، مهریز- کنجکوه برای ایمنی جان مردم استان مسدود است.

مدیرکل مدیریت بحران اظهار کرد: بخش کشاورزی استان به ویژه قنوات نیز در این بارش‌ها با خسارت مواجه شده اند که ارزیابی این خسارت‌ها بعد از پایان بارش‌ها اعلام خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها در حالت آماده باش قرار دارند، اعلام کرد: ۱۰ شهرستان از ۱۲ شهرستان استان درگیر سامانه رگباری بودند و بیشترین بارش‌ها و در نتیجه خسارت‌ها مربوط به شهرستان‌های یزد، تفت، اشکذر، زارچ، میبد، اردکان، مهریز و بهاباد بوده است و ابرکوه و خاتم و مروست کمترین مشکل را داشتند.

کد خبر 6087890

دیگر خبرها

  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • میزان خسارت بارش شدید باران و رانش در رامیان چقدر بود؟
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی
  • ۲۷.۳ سالگی میانگین سن مادران ایرانی در تولد اولین فرزند؛ پدر ۳۲.۱ سالگی
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی
  • امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی
  • سیل و آب گرفتگی در برخی نقاط استان یزد + فیلم
  • رعایت حجاب و عفاف در واحدهای صنفی اسلامشهر الزامی است