Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-08@19:52:28 GMT

صعود طلا به بالای مرز ۱۸۰۰ دلار

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۵۴۷۸۵

هر اونس طلا با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۸۰۶ دلار و ۹۰ سنت رسید. قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر ضعیف شدن ارزش دلار، به بالای مرز ۱۸۰۰ دلار صعود کرد.

هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۸۰۶ دلار رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۸۰۶ دلار و ۹۰ سنت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهای معاملات این بازار شب گذشته تغییر چندانی نداشت و در ۱۷۹۹ دلار و ۸۰ سنت بسته شد.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA در این باره گفت: طلا از ریسک پذیری سرمایه گذاران در آستانه نتیجه نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا بهره برده است. در مجموع طلا در محدوده ۱۷۹۰ تا ۱۸۱۰ دلار مانده و فاقد نیروی صعودی برای شکستن قیمت بالاتر است اما این وضعیت ممکن است پس از اعلام نتیجه نشست بانک مرکزی آمریکا تغییر کند.

این نشست دو روزه از روز سه شنبه آغاز شد و بعدازظهر روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای پایان پیدا می کند و سپس کنفرانس مطبوعاتی جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا برگزار می شود.قیمت طلا در ژوئن پس از این که بانک مرکزی آمریکا در پایان نشست خود لحن موافقی برای افزایش نرخهای بهره نشان داده بود، هفت درصد ریزش کرده بود که بزرگترین ریزش ماهانه در چند سال اخیر بود.

سرمایه گذاران می خواهند بدانند بانک مرکزی آمریکا در بحبوحه افزایش سریع قیمتها چگونه تعدیل سیاست انبساطی خود را آغاز خواهد کرد و چه دیدگاهی نسبت به خطر ناشی از شیوع کرونای دلتا دارد.ادوارد مایر، تحلیلگر بازار در یادداشتی نوشت: بانک مرکزی آمریکا احتمالا نخستین دور کاهش خرید اوراق قرضه را اعلام می کند اما نرخهای بهره را تغییر نمی دهد. با این حال هر گونه ریزش قیمت طلا محدود خواهد بود زیرا اقدامات مذکور پیش از این در قیمتها تاثیر خود را بر جای گذاشته است.

در این بین دلار آمریکا از بالاترین رکورد سه ماه و نیم اخیر که هفته گذشته ثبت کرده بود، فاصله گرفت. بازارهای سهام آسیا در پایینترین رکورد هفت ماه اخیر ایستادند.در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، به ۲۴ دلار و ۸۱ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، ۲۶۱۵ دلار و ۶۰ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش، به ۱۰۵۸ دلار و ۶۱ سنت رسید.
/ایسنا برچسب ها: صعود طلا ، بازار جهانی ، معاملات لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000OmN

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: صعود طلا بازار جهانی معاملات برای تحویل فوری با ۰ بانک مرکزی آمریکا درصد افزایش سنت رسید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۴۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد

آفتاب‌‌نیوز :

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۳ سنت معادل ۰.۴۰ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۲۹ سنت رسید.

به گزارش رویترز، قیمت نفت در روز دوشنبه پس از بالا رفتن قیمت نفت خام عربستان برای فروش به اکثر مناطق و همچنین کمرنگ شدن دورنمای آتش‌بس در غزه افزایش یافت. بدین ترتیب ترس از گسترش جنگ رژیم صهیونیستی و حماس در منطقه نفت‌خیز خاورمیانه تشدید شده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۳ سنت معادل ۰.۴۰ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۲۹ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۳۶ سنت معادل ۰.۴۶ درصد افزایش ۷۸ دلار و ۴۷ سنت معامله می‌شود.

عربستان قیمت رسمی فروش نفت خام خود به آسیا، شمال غرب اروپا و منطقه مدیترانه را در ماه ژوئن افزایش داده که حاکی از افزایش تقاضا در این مناطق در فصل تابستان است.

هر دوی این شاخص‌های نفتی بیشترین کاهش قیمت هفتگی طی سه ماه گذشته را در هفته گذشته تجربه کردند. نفت برنت بیش از ۷ درصد و نفت آمریکا ۶.۸ درصد از ارزش خود را طی یک هفته گذشته از دست داد. انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و به تعویق افتادن احتمالی زمان کاهش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور از دلایل کاهش قیمت نفت بود.

آغاز دوباره مذاکرات برای آتش بس در غزه هم تاثیر مخاطرات ژئوپلیتیکی در افزایش قیمت نفت را کاهش داده بود.

اما دورنمای رسیدن به یک قرارداد آتش‌بس کمرنگ شده است. حماس خواستار پایان جنگ در ازای آزادسازی گروگان‌ها شده و بنجامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی این درخواست را رد کرده است.

از طرف دیگر، شرکت‌های انرژی آمریکا تعداد چاه‌های فعال نفت و گاز خود را برای دومین هفته پیاپی کاهش داده‌اند. تعداد چاه‌های نفت آمریکا تا ۴۹۹ حلقه پایین آمده که بیشترین کاهش هفتگی از نوامبر ۲۰۲۳ را نشان می‌دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی چین طلایی شد
  • بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
  • چرا دلار آمریکا باعث هرج و مرج در سراسر آسیا می‌شود؟
  • چرا دلار آمریکا باعث هرج و مرج در سراسر آسیا می شود؟
  • بانک دی در مسیر کاهش شناوری سهم و افزایش سرمایه نقدی
  • بانک دی در مسیر کاهش شناوری سهم و افزایش سرمایه نقدی 
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷