Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از شورای حل اختلاف استان تهران، مراسم گلریزان آزادسازی ۱۱۰ نفر از زندانیان نیازمند ندامتگاه تهران بزرگ با حضور محمدجواد حشمتی مهذب رئیس کل دادگستری استان تهران، غلامرضا مهدوی معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف استان تهران و سید حشمت الله حیات الغیب مدیرکل زندان‌های استان تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین علی فیروزجایی معاون دادگستری تهران در امور زندان ها ضمن تبریک عید سعید غدیر خم گفت: هفت دادیار به طور تمام وقت در ندامتگاه تهران بزرگ مستقر هستند و در یک سال گذشته سه شعبه در این ندامتگاه فعال شده و امروز ۲ شعبه اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: امروز ۱۱۰ نفر مددجویی که آزاد می شوند برخی آنها نه تنها امکان پرداخت دین را نداشتند بلکه حتی خانواده آنها به دلیل ناتوانی به ملاقات ایشان نمی آمدند.

فیروزجانی ضمن انتقاد از طولانی شدن رسیدگی به پرونده های اعسار ابراز امیدواری کرد به درخواست های اعسار خصوصا پرونده‌های مهریه توجه شود تا پرونده‌های اعسار با کمک خیران هرچه سریعتر منجر به آزادی مددجویان نیازمند شود.

غلامرضا مهدوی معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف استان تهران گفت: مجتمع ویژه زندان در گذشته در خارج از زندان واقع بود که کارآیی لازم را نداشت و پیگیری کردیم تا شعب شورای حل اختلاف به داخل زندان های استان تهران منتقل شوند که بعد از آن شاهد موفقیت چشمگیر آنها بودیم.

مهدوی یاد آور شد: در سال ۱۳۹۸، تعداد رضایت قصاص ۱۱ نفر بود ولی بعد از انتقال شعب به داخل زندان در سال ۱۳۹۹ آمار رهایی یافتگان محکومان قصاص به ۳۶ نفر رسید.

رئیس شورای حل اختلاف استان تهران افزود: ورودی سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ در زندان ها هزار و ۵۴۶ پرونده بود که ۷۵۷ فقره با سازش قطعی مختومه شده و ۲۴۱ نفر زندانی آزاد شدند یعنی میزان سازش  ۵۰.۵ درصد است همچنین میانگین سازش شورای حل اختلاف استان تهران در شهر تهران ۴۸.۵ درصد و در کل استان تهران ۴۳.۵ درصد است و همه مجتمع های شورای حل اختلاف در خصوص سازش اقدامات جدی به عمل می آورند و با این وجود ۶ هزار فقره در سه ماهه نخست کاهش موجودی داشته‌ایم.

در ادامه مراسم محمدجواد حشمتی مهذب رئیس کل دادگستری  استان تهران ضمن تبریک عید سعید غدیر از اقدامات خیرین که موجبات آزادی ۱۱۰ نفر از نیازمندان و درماندگان را فراهم می کنند تا آزاد شوند قدردانی کرد.

وی به استفاده بیشتر از ظرفیت مددکاران در زندان ها و در مسائل اجتماعی تأکید کرد و افزود: با توجه به جمعیت زندانیان در استان تهران و شرایط خانواده های آنان  شایسته است از همه ظرفیت‌ها برای کمک به زندانیان و خانواده‌هایشان استفاده شود همچنین شایسته است از ظرفیت سمن ها و ظرفیت تأسیسات حقوقی و ظرفیت قانونی عفو در عین حفظ حقوق طرفین پرونده نهایت استفاده صورت گیرد.

حشمتی مهذب گفت: ضرورت دارد هم محاکم و هم شورای حل اختلاف کمک کنند تا در بحث زندانیان مهریه به افراد ناتوان کمک شود.

برچسب‌ها سازمان زندان‌ها شورای حل اختلاف اداره ‌کل زندان های استان تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان زندان ها شورای حل اختلاف اداره کل زندان های استان تهران سازمان زندان ها شورای حل اختلاف اداره کل زندان های استان تهران شورای حل اختلاف استان تهران رئیس کل دادگستری زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۴۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتهارد؛ شهرستان بدون زندانی مهریه

حامد مومنی‌نژاد با اعلام اینکه این حوزه قضایی فاقد زندانی مهریه است گفت: در حالی که پیشر شهرستان اشتهارد دارای زندانی مهریه بود با تلاش‌های انجام شده از تیرماه ۱۴۰۱ هیچ شخصی بابت عدم تادیه مهریه محبوس نشده است و همچنین پیش از آن نیز با بررسی تک تک پرونده‌های مربوط به مهریه، هیچ شهروندی از این حوزه قضایی از این بابت در زندان نیست.

رئیس دادگستری اشتهارد  با تشریح اقدامات انجام شده در زمینه پرونده‌های مهریه در این حوزه قضایی متذکر شد: با اتخاذ سیاست‌های کاهش جمعیت زندان، این موفقیت کسب شد که مرهون برنامه‌های متعدد از جمله تسریع در پذیرش اعسار و استفاده از ظرفیت‌های قانونی ذکر شده در «قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی» برای شناسایی اموال و پرداخت مهریه و در صورت احراز اعسار زوج، تقسیط آن بوده است.

وی با بیان اینکه بر اساس شیوه نامه تدوین شده در این حوزه قضایی، پرونده‌های مربوط به مهریه را رئیس دادگستری شخصا رسیدگی می‌کند تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از سیاست‌های قوه قضائیه کاهش زندانی مهریه است تلاش شده با رسیدگی توسط رئیس حوزه قضایی از ظرفیت موجود قانونی استفاده شود تا ضمن افزایش رضایت، بررسی درخواست‌های اعسار با سرعت بیشتری انجام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • قصاص یک زن و ۲ مرد در زندان
  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • اشتهارد؛ شهرستان بدون زندانی مهریه
  • مصالحه بیش از ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل در پی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل درپی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل اختلاف خانوادگی با همت شورای حل اختلاف دزفول
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت
  • ۳هزار زندانی ندامتگاه قزلحصار کرج از تسهیلات حمایتی بهره مند شدند