Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: وزارت صمت با همکاری مجلس شورای اسلامی تا زمان بهبود وضعیت بازار از صادرات سیمان جلوگیری می‌کند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خانه ملت، آقای عبدالجلال ایری در تشریح نشست روز گذشته (سه‌شنبه) کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد افزود: بررسی علل افزایش نرخ مصالح ساختمانی به خصوص سیمان و فولاد در دستور کار ابتدایی کمیسیون قرار داشت و وزیر صمت در این خصوص توضیحاتی ارائه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی علل اصلی افزایش قیمت مصالح ساختمانی را قطعی برق و کم شدن تولید ارزیابی کرد در حالی که این موضوع برای اعضای کمیسیون عمران قانع کننده نبود.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمایندگان در سوالات خود از وزیر صمت تاکید کردند که بر اساس گزارش‌ها و بررسی‌ها صورت گرفته سالانه حدود 80 میلیون تن سیمان در کشور تولید شده که حدود 60 میلیون تن آن نیاز داخل کشور بوده و مصرف می‌شود و مابقی مازاد مصرف است. از طرفی میانگین مصرف ماهانه سیمان 6 میلیون تن است لذا در صورت قطعی برق و کاهش تولید هم باید با استفاده از مازاد تولید و ذخایر ماه‌های قبل بازار را مدیریت می‌کردند.
نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز، گمیشان در مجلس افزود: اعضای کمیسیون عمران مجلس معتقد بودند، قطعی برق علل اصلی و قانع کننده‌ای برای افزایش سرسام آور قیمت سیمان نبوده بلکه دلالان و واسطه‌ها در این افزایش قیمت موثر هستند چرا که امروز کمبود سیمان در بازار وجود نداشته و تنها قیمت آن چندین برابر شده است. متاسفانه وزیر صمت هیچ پاسخ قانع کننده برای این موضوع نداشت.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در این نشست مقرر شد، وزیر صمت با همکاری مجلس شورای اسلامی تا زمان بهبود وضعیت از صادرات سیمان جلوگیری کرده و با همکاری نهاد‌های نظارتی مانند سازمان تعزیرات حکومتی بازار داخلی را مدیریت کند.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: درخواست تحقیق و تفحص از شرکت آب و فاضلاب کشور موضوع دیگری بود که در نشست کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته و با رای نمایندگان به تصویب رسید. از طرفی کمیسیون عمران همواره موضوع تفکیک وزارت راه و شهرسازی پیگیری کرده که خوشبختانه امروز در صحن اعلام وصول شده و در جلسه آینده مورد بررسی خواهد گرفت و در صورت تصویب، وزارت راه و شهرسازی به دو وزارت‌‍خانه "راه و ترابری" و "مسکن و شهرسازی" تفکیک می‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: صادرات سیمان کمیسیون عمران مجلس وزیر صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۰۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزیر کشور بر برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس

وزیر کشور بر برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا،‌ احمد وحیدی عصر دوشنبه ضمن تقدیر از استانداران سراسر کشور در برگزاری مطلوب انتخابات، نکات تکمیلی را در برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز جمعه ۲۱ اردیبهشت به حاضرین در جلسه یادآور شد.

وزیر کشور انتخابات مرحله اول مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در اسفند ۱۴۰۲ را از جهات مختلف قابل قبول و مطلوب دانست و افزود: با عنایت به راهبردهای چهارگانه انتخاباتی رهبر معظم انقلاب اسلامی، مرحله دوم انتخابات نیز به یاری خداوند متعال به شکل مطلوب برگزار خواهد شد.

رییس شورای امنیت کشور با اشاره به مسئولیت توأمان استانداران در ستاد انتخابات و شورای تأمین استان اظهار کرد: همواره ممکن است اشکالات و خطاهای کوچکی در عرصه اجرا وجود داشته باشد، اما استانداران محترم باید فرمایش مقام معظم رهبری در حق الناس بودن رأی مردم را در نظر داشته باشند و تلاش کنند تا انتخابات پیش رو در مطلوب ترین وضع ممکن برگزار شود.

وحیدی افزود: انتخابات یکی از عرصه هایی است که معاندان و بداندیشان آن را فرصتی برای ایجاد بدبینی نسبت به نظام جمهوری اسلامی در جامعه می شمارند و از این رو تمامی دست اندرکاران برگزاری انتخابات، باید پیش بینی های لازم را انجام دهند تا چنین افکاری همانند گذشته ناکام بماند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • تصویب جدول مربوط در مورد مصارف استانی در مجلس
  • شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند
  • جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد
  • تاکید وزیر کشور بر برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس
  • حمایت مجلس ؛ به مردم زمین رایگان بدهید | زمین اگر برای خود مردم باشد ماشین و طلای خودشان را می‌فروشند تا زمین‌شان را بسازند
  • سردار کوثری: کار آمریکا به جایی رسیده که دانشجو سرکوب می‌کند
  • مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند
  • مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود