Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@19:15:45 GMT

به يک نهضت براي کمک به وزارت نيرو نياز داريم

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۵۵۴۰۸

خبرگزاری آریا- برای کمک به وزارت نیرو در رفع مشکلات کمبود برق، به یک نهضت نیاز داریم و اگر خانم‌های خانه دار بسیج شوند و نهضت کاهش مصرف شروع شود مشکل برق نیز برطرف می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، سردار سیف در رزمایش سراسری پایش و رصد مدیریت مصرف برق کشور با محور مصارف ادارات، اصناف و کسبه و جلب مشارکت مشترکان خانگی (طرح شهید عباسپور) افزود: در استان‌های گرمسیر کشورمان، افراد سالمند و مریضی وجود دارد که در خانه قرنطینه هستند که حتی اگر یک یا دو ساعت برق قطع شود با مشکل مواجه خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: برای افرادی مانند جانبازان شیمیایی که از دستگاه اکسیژن ساز استفاده می‌کنند یا نوزادان، قطع برق مشکل ساز است.
سردار سیف با اشاره به کمبود ده درصدی در تولید برق گفت: الان مصرف و تولید برق به مرحله سر به سر رسیده که باید همه دست به دست هم دهیم و به وزارت نیرو حتی با خاموش کردن یک لامپ، کمک کنیم.
وی با اشاره به اینکه بسیج در همه ادارات و وزارتخانه‌ها فعال است افزود: بسیجیان موظفند با امر به معروف و نهی از منکر، از اسراف جلوگیری کنند.
سردار سیف خطاب به مسئولان وزارت نیرو نیز گفت: تلاش کنید با بی تدبیری در خاموش کردن یک مجموعه یا یک مکان، باعث نارضایتی نشوید که این موضوع مانند تیری است که به اشتباه از تفنگ خارج می‌شود.
وی به دستور سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج کشور اشاره کرد و افزود: بر اساس فرمان ایشان در ماه جاری باید سی درصد مصرف برق ادارات با راهنمایی و کنترل بسیج، درمقایسه با ماه قبل کاهش یابد.
خانم بیابانی فرمانده بسیج خواهران کشور نیز در این مراسم به نقش خانم‌ها در کاهش مصرف اشاره کرد و گفت: زنان کشورمان توانستند چالش‌های بزرگی را در کنار مردان برطرف کنند و از آن جایی که زنان به عنوان فرهنگ سازان، نقش موثری دارند اگر از وسایل پرمصرف در پیک استفاده نکنند قطعا شاهد تاثیر آن در شبکه برق خواهیم بود.
وی همچنین به نقش زنان در اصلاح الگوی مصرف اشاره کرد و افزود: اگر الگوی مصرف از طریق خانم‌ها در خانواده با آموزش نهادینه شود برخی از مصارف کاهش می‌یابد و در آینده نزدیک دیگر با مشکلاتی مانند قطعی برق مواجه نخواهیم بود.
گفتنی است؛ در رزمایش سراسری پایش و رصد مدیریت مصرف برق کشور با محور مصارف ادارات، اصناف و کسبه و جلب مشارکت مشترکان خانگی (طرح شهید عباسپور) , 1500 خودروی عملیاتی, 5 هزار نیروی عملیاتی برقی و 8 هزار نیروی بسیج مشارکت کردند و این رزمایش در بیش از 2 هزار نقطه مورد پایش و بازرسی قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نهضت وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۵۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | روایت سردار رادان از ویدیوی جنجالی خانم بی‌حجاب قاریِ قرآن

261 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902218

دیگر خبرها

  • مصوبه شورای عالی انرژی درباره ممنوعیت تبلیغ کولرهای پرمصرف
  • وزارت نیرو: امسال خاموشی نداریم
  • فرصت‌ صادرات برق به اروپا در شرکت‌های دانش‌بنیان‌
  • سرانه مصرف سیب زمینی به ۴۵ کیلو رسید
  • بهره‌برداری از ۱۱۰۰ مسکن محرومین توسط بسیج سازندگی در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از 1100 مسکن محرومین توسط بسیج سازندگی در خراسان رضوی
  • ببینید | روایت سردار رادان از ویدیوی جنجالی خانم بی‌حجاب قاریِ قرآن
  • تامین ۲.۵ تا ۳ درصد برق کشور در نیرو‌گاه شهید مفتح
  • کلنگ‌زنی ۶۰واحد مسکن مددجویی در چهارمحال و بختیاری توسط سپاه
  • کاهش ۶۰ درصدی مصرف ازن با بهره‌گیری از سامانه نانو حباب در فرایند تصفیه آب