Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@10:12:34 GMT

همکاری بسیج و صنعت برق برای کاهش مصرف ادارات و اصناف

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۵۵۵۸۵

همکاری بسیج و صنعت برق برای کاهش مصرف ادارات و اصناف

امروز و با حضور بیش از ۱۳ هزار نیروی عملیاتی برقی و بسیجی، رزمایش سراسری پایش و رصد مدیریت مصرف برق کشور با محور مصارف ادارات، اصناف، کسبه و جلب مشارکت مشترکان خانگی (طرح شهید عباسپور) آغاز شد.

به گزارش ایسنا،  محمدحسن متولی زاده در رزمایش سراسری پایش و رصد مدیریت مصرف برق کشور با محور مصارف ادارات، اصناف، کسبه و جلب مشارکت مشترکان خانگی (طرح شهید عباسپور) افزود: کاهش بارش، خشکسالی شدید و کاهش تولید نیروگاه های برق آبی موجب شد امسال سال استثنایی از نظر محدودیت های تولید برق باشد گرچه با همکاری صدا و سیما و سازمان بسیج مستضعفان، تاکنون توانستیم با کمترین مشکل این شرایط را سپری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه  امیدواریم برگزاری این همایش، منشاء اصلاح الگوی مصرف شود و نتیجه موثری در میزان مصرف برق ادارات، اصناف و فرهنگ مصرف داشته باشد، ادامه داد: هرچه مصارف در این بخش ها کاهش یابد تاثیر بزرگی در پایداری شبکه برق کشور خواهد داشت.

وجود ۸۵۰ هزار مشترک پر مصرف

متولی زاده در مورد ابلاغیه مربوط به افزایش کردن تعرفه مشترکین پر مصرف برق اظهار کرد: این ابلاغیه در مورد مشترکین پر مصرف است. ۸۵۰ هزار مشترک پر مصرف وجود دارند که به طور متوسط ۲۰ برابر مشترکین کم مصرف برق مصرف می کنند. ما در کشور ۸  میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک داریم که در قالب طرح برق عمومی برق رایگان دریافت می کنند. ۸۵۰ هزار مشترک هم هستند که دو برابر این ۸  میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برق مصرف می کنند.

مدیرعامل توانیر ادامه داد: بر اساس مصوبه ای که به ما ابلاغ شده ابتدا به مشترکینی که بسیار پرمصرف هستند، اطلاع داده می شود. اگر مصرف خود را کاهش دادند، مشمول افزایش نخواهند شد، اما در صورت تداوم مصرف، مقدار مصرف مازاد آنها مشمول این مصوبه خواهد شد.

وی ضمن اشاره به استثنایی بودن سال جاری گفت: خشکسالی، کاهش بارندگی و خروج بخش مهمی از نیروگاه های برق آبی از مدار و افزایش مصارف امسال باعث شد تا شبکه دچار مشکلاتی شود، اما با تلاش همه کارکنان صنعت برق توانستیم از این شرایط عبورکنیم. با این حال از آنجایی که شرایط مذکور تداوم خواهد داشت برآورد ما این است که تا پایان مرداد ماه بایدبا مدیریت صحیح مصرف بر مشکلات غلبه کنیم.

مدیرعامل توانیر گفت: هدف از انجام رزمایش امروز نیز همین کاهش مصرف برق با تمرکز بر ارگان ها و نهادها و اصناف مختلف است.   هرچه مصارف در این بخش ها کاهش یابد، می تواند تاثیر بزرگی در پایداری شبکه داشته باشد.

طبق اعلام توانیر ، همچنین، سردار نصرالله سیف، جانشین عملیاتی سازمان بسیج در این مراسم گفت: به منظور رعایت حال هموطنانی که به خاطر درگیری با بیماری کرونا و داشتن شرایط خاص مانند جانبازان شیمیایی و سایر افرادی که به دستگاه اکسیژن نیازمندند، می بایست همه نسبت به کاهش مصرف برق اقدام کنیم و تا حد امکان مصارف غیرضروری را کاهش دهیم.

وی تاکید کرد: وضعیت مطلوب، چیز دیگری است اما اکنون بیش از ۱۰ درصد کمبود تولید برق داریم که باید به نحوی جبران کنیم.

سیف با بیان اینکه برق امکان ذخیره سازی گسترده ندارد بر لزوم برگزاری رزمایش مشابه در تمام وزارتخانه تاکید کرد و گفت: هر کس حتی اگر بتواند یک لامپ را خاموش کند، بخش مهمی از مشکل برق حل خواهد شد.

طبق گفته مسعود صادقی مدیرکل مهندسی و راهبری شبکه برق  در این رزمایش ۱۵۰۰ خودروی عملیاتی، ۵ هزار نیروی عملیاتی برقی و هشت هزار نیروی بسیج مشارکت دارند. همچنین تا بیش از ۲  هزار نقطه مورد پایش و بازرسی قرار می گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: برق قطع برق هزار مشترک مصرف برق پر مصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۵۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف برق همدان در بخش‌های مختلف انضباط یابد

استاندار همدان با بیان اینکه برق استان با اولویت‌بندی‌های خاص تقسیم و توزیع شود، گفت: مصرف برق خانگی، کشاورزی، صنعت، گردشگری و معادن باید انضباط پیدا کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، جلسه‌ شورای مدیریت مصرف برق پیش از ظهر امروز در سالن شهدای استانداری همدان و با حضور علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و اعضای این شورا برگزار شد.

علیرضا قاسمی‌فرزاد با تبریک روز صنعت برق بر فعالان این عرصه بر اینکه مصرف برق در استان باید انضباط پیدا کند تاکید کرد و اظهار داشت: مصرف برق خانگی، کشاورزی، صنعت، گردشگری و معادن باید انضباط پیدا کند.

وی افزود: رویکرد شعار سال باید سرلوحه امور قرار گیرد به نحوی که جهش تولید محقق شود، یعنی افزایش چند برابری نسبت به گذشته ایجاد شود.

استاندار همدان با بیان اینکه چهار هزار و 300 میلیون کیلووات حجم برق مصرفی استان، با اولویت‌بندی‌های خاص تقسیم و توزیع شود، افزود: در شرایطی که در موضوع انرژی با محدودیت مواجه هستیم، شعار سال باید با بهره‌وری در تولید محقق شود.

قاسمی فرزاد عنوان کرد: باید نقاط هدررفت برق شناسایی و کاهش پیدا کند و مدیریت انرژی با اولویت‌های مشخص در استان پیگیری شود و در زمانی که مصرف برق واحدهای صنعتی یا خانگی از حد نرمال خارج شد، باید علت آن مورد بررسی قرار گیرد تا رعایت مصرف با بهره‌وری انجام شود.

وی با بیان اینکه صنایع پاک، دانش‌بنیان و نوآور در همدان رشد بسیار خوبی داشته است، گفت: به پدافند غیرعامل در راستای پیشگیری از آسیب‌ها و مخاطرات احتمالی توجه ویژه شود.

در پایان جلسه از دستگاه‌های اجرایی برتر در حوزه مصرف بهینه انرژی تقدیر شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مصرف برق همدان در بخش‌های مختلف انضباط یابد
  • مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان
  • با«مست عشق» کرک و پر حسن فتحی ریخت؟!
  • بازتخصیص آب غیرمتعارف به ۳۱ صنعت استان یزد
  • صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • خبر خوش وزیر نیرو/ صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد
  • قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی