Web Analytics Made Easy - Statcounter

«ایرج افراسیابی» در حاشیه سی و پنجمین اجلاس سراسری روسای آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این رقم در مقطع ابتدایی ۷۰ درصد و متوسطه اول ۸۵ درصد است.

وی اضافه کرد: رفع مشکل دسترسی به اینترنت در مناطق روستایی و تهیه گوشی و تبلت برای دانش آموزان بی بضاعت با محوریت مناطق و مدارس روستایی و محروم می تواند در ارتقای بهره مندی دانش آموزان مؤثر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سلماس در رابطه با ارتقای کیفیت آموزش مجازی نیز گفت: موضوع افزایش کیفیت در آموزش مجازی نیازمند ارتقای نرم افزاری و سخت افزاری است و ارتقای امکانات و سرعت برنامه شاد، رایگان کردن استفاده از برنامه به خصوص برای مناطق محروم، نهادینه کردن کار گروهی در آموزش مجازی، نهادینه کردن کار گروهی در آموزش مجازی و ایجاد آزمون های برخط  و اعلام نتایج برای برآورد وضعیت تحصیلی افراد از جمله راهکارها برای تحقق این مهم هستند.

وی ادامه داد: از مهم ترین برنامه ها برای افزایش ورودی رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش، عملیاتی و اجرایی کردن تبصره ۷۵ در راستای درآمدزایی هنرستان ها و تقسیم عواید براساس دستورالعمل های موجود بین عوامل دخیل و هنر جویان است که در کنار تحصیل و مهارت آموزی به کسب درآمد می پردازند.

افراسیابی در رابطه با بکارگیری معلمان با سنوات بالا در فعالیت در  فضای مجازی برای تدریس گفت: متاسفانه معلمان با سابقه بالا رغبت و توان لازم برای کار با سیستم های جدید و فناوری نوین را ندارند بنابراین لازم است تدابیری چون تشکیل کارگاه های تخصصی و دوره های ضمن خدمت به صورت حضوری و آنلاین جهت آموزش آنان اندیشیده شود، ضمن آنکه وجود مشوق های انگیزشی برای تقویت روحیه آنان فراهم شود؛ الزامی کردن طی دوره آموزشی یا کارگاه تخصصی استفاده از فناوری نون آموشی در امر تدریس نیز حائز اهمیت می باشد.

سی و پنجمین اجلاس روسای اموزش و پرورش کشور به صورت همزمان و ویدئو کنفرانس در سراسر کشور پنجم و ششم مرداد ماه برگزار می شود.

شهرستان سلماس در شمال آذربایجان غربی واقع شده است و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

بیش از ۴۰ هزار نفر دانش آموز و افزون بر ۲ هزار ۸۰ نفر کادر فرهنگی در ۳۰۰ باب مدرسه دولتی و غیردولتی سلماس در حال تحصیل و تدریس هستند .

برچسب‌ها مدارس آذربایجان غربی ارومیه سلماس شبکه شاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس آذربایجان غربی ارومیه مدارس آذربایجان غربی ارومیه سلماس شبکه شاد آموزش مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۵۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،مدیر کل آموزش و پرورش استان ، حرفه آموزی را مهم‌ترین گام در راستای ایجاد اشتغال عنوان کرد و گفت: مدارس شبانه روزی بهترین ظرفیت برای رسیدن به این هدف است.
موسوی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان هم خود اتکایی و ایجاد کار و اشتغال را از اهداف برپایی این نمایشگاه عنوان کرد.
این نمایشگاه در قالب ۹۱ غرفه بر پا شده است.
حدود ۵ هزار نفر از دانش آموزان دوره دوم متوسطه استان در مدارس شبانه روزی مشغول تحصیل هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • تکلیف کلاسهای درس شلوغ مشخص شد ‌
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری