Web Analytics Made Easy - Statcounter

از جمله دستگاه های جوجه کشی خارجی موجود در داخل کشور می توان به برند های آرکام ، برینسه آ و ... اشاره کرد که دارای محسان و معایبی هستند. چنین دستگاه هایی را می توانید در فروشگاه چیکن هچ مشاهده و خریداری کنید.

به گزارش برنا، با پیشرفت تکنولوژی دسترسی به دستگاه های جوجه کشی به منظور فراهم کردن شرایطی برای تبدیل تخم نطفه دار به جوجه در دسترس عموم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نوشتار به بررسی انواع دستگاه های جوجه کشی ایرانی و خارجی خواهیم پرداخت تا راهنمایی جامع برای انتخاب صحیح شما باشد.

همانطور که میدانید دستگاه جوجه کشی وسیله ای به منظور تبدیل تخم نطفه دار به جوجه می باشد. تخم های نطفه دار از جفت گیری بین پرنده ی نر و ماده حاصل می شوندو با فراهم کردن شرایط مناسب ، جوجه از تخم خارج خواهد شد.

دستگاه های جوجه کشی با فراهم کردن شرایط لازم ، عمل جوجه کشی توسط مرغ مادر را شبیه سازی می کنند. این شرایط شامل دما ، رطوبت ، تهویه ، چرخش تخم ها و ... می باشد. در صورتی که دستگاه از کیفیت بالایی برخوردار باشد ، راندمان جوجه کشی نیز بالا خواهد رفت.

در داخل کشور ، انواع دستگاه جوجه کشی خارجی و دستگاه های جوجه کشی تولید داخل وجود دارد که گاها تفاوت هایی بنیادی با یکدیگر داشته که همین تفاوت ها در راندمان پایانی دستگاه به مقدار بسیاری تاثیر گذار می باشند. از جمله دستگاه های جوجه کشی خارجی موجود در داخل کشور می توان به برند های آرکام ، برینسه آ و ... اشاره کرد که دارای محسان و معایبی هستند. چنین دستگاه هایی را می توانید در فروشگاه چیکن هچ مشاهده و خریداری کنید.

مهمترین حسن دستگاه های جوجه کشی خارجی دارای برند شناخته شده، کیفیت تولید بالای آنها و بهره مندی از تکنولوژی های روز در دستگاه می باشد . کیفیت تولید شامل بدنه های باکیفیت با طراحی بسیار حرفه ای و کیفیت مونتاژ بسیار بالای این قطعات است.

در این نوع از دستگاه جوجه کشی خارجی ، سعی شده است که بیشتر اعمال جوجه کشی شامل تنظیمات دستگاه و همینطور رطوبت رسانی و ... به صورت تماما اتوماتیک انجام گیرد . همچنین به گونه ای برنامه ریزی شده است که کاربر امکان جوجه کشی از انوع طیور را در دستگاه خریداری شده ی خود داشته باشد .

اما نکته ای که در خرید این دستگاه ها حائز اهمیت است ، قیمت بالا و مشکلات خدمات پس از فروش آن ها می باشد. به دلیل اینکه این دستگاه ها با ارز آزاد وارد بازار می شوند ، قیمت تمام شده ی آنها نسبت به نمونه های داخلی چندین برابر می باشد که جز در مواردی خاص همچون جوجه کشی از تخم های گرانقیمت و ... خرید آنها صرفه ی اقتصادی ندارد.

علاوه بر قیمت بالای دستگاه های جوجه کشی خارجی، قطعات جانبی آنها در صورتی که در بازار پیدا شوند نیز قیمت بالاتری نسبت به نرم جهانی دارند که بیشتر به دلیل کم بودن این قطعات و واردات محدود آنها می باشد که در بسیاری از مواقع خرید این قطعات به صرفه نمیباشد (هر چند عدم خرید نیز باعث بدون استفاده ماندن دستگاه خواهد شد ! )

در سال های اخیر تولید کنندگان داخلی اقدام به وارد کردن تکنولوژی های روز تولید دستگاه های جوجه کشی کرده اند و از این رو توانسته اند دستگاه هایی مشابه با کلاس جهانی تولید کنند. گروه صنعتی اسکندری از جمله تولید کنندگان بروز انواع ماشین جوجه کشی در داخل کشور می باشد که با توجه به تولید محصولات باکیفیت در سطح جهانی، علاوه بر داخل کشور ، دستگاه های تولیدی خود را به کشورهای همسایه نیز صادر می کند.

فاکتورهای انتخاب بین دستگاه داخلی یا خارجی :

فاکتورهای زیادی در انتخاب دستگاه های جوجه کشی وجود دارد که بسته به نوع پرنده ای که جوجه کشی میشود متفاوت می باشد . به طور کلی میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

- بدنه دستگاه : بدنه دستگاه های جوجه کشی صنعتی خارجی از PVC و دستگاه های خانگی از ABS می باشد. این نوع بدنه ها سال هاست که مورد استفاده قرار گرفته و به بهترین شکل ممکنه تاثیر مثبت خود را نشان داده اند.

در بین تولید کنندگان داخلی کشور نیز ، علاوه بر گروه صنعتی اسکندری ، دستگاه جوجه کشی فاخته  نیز از بدنه ی PVC بهره می برد. این بدنه عایق بندی مناسبی داشته و به طور کامل در مقابل زنگ زدگی ایمن می باشد .

- سنسور جوجه کشی : سنسور های مورد استفاده در دستگاه های جوجه کشی خارجی از نوع SHT تولید کشور سوئیس می باشند که توانایی سنجش همزمان دما و رطوبت با دقت بسیار بالایی را دارند. این سنسورها میزان خطای بسیار کمی داشته و از این رو بهترین گزینه برای استفاده در دستگاه های جوجه کشی می باشند. در بین تولید کنندگان داخلی نیز ماشین جوجه کشی اسکندری دارای این سنسور است.

- شانه : تولید کنندگان خارجی اغلب سعی میکنند که هزینه های جانبی اضافی برای کاربر ایجاد نکنند. از این رو از شانه های همه کاره یا شانه های 360 درجه استفاده میکنند. در مقابل تولید کنندگان داخل کشور از شانه های مخصوص استفاده میکنند که بدین ترتیب برای جوجه کشی از طیور مختلف نیاز به شانه های متفاوتی بوده و در نتیجه هزینه ی تمام شده ی دستگاه افزایش می یابد.

- کنترلر : از جمله مهمترین بخش های دستگاه های جوجه کشی برد یا کنترلر دستگاه می باشد که وظیفه ی چک دما و رطوبت و چرخش و تهویه و ... دستگاه را به عهده دارد. کنترلر نقشی اساسی در دستگاه جوجه کشی ایفا میکند و در صورت مشکل در عملکرد آن کل دستگاه جوجه کشی با مشکل مواجه شده و راندمان به شدت افت خواهد کرد . کنترلرهای مورد استفاده در دستگاه های جوجه کشی خارجی از طراحی و قطعات بسیار باکیفیت بهره می برند که از جمله مهمترین موارد در افزایش قیمت و کیفیت این دستگاه ها بشمار می آیند.

خدمات پس از فروش : یک بعد استفاده از دستگاه های جوجه کشی ، این است که دستگاه راندمان بالایی داشته باشد و درصد جوجه خارج شده بالا باشد، اما بعد بعدی این است که امکان دسترسی به قطعات دستگاه به آسانی مهیا باشد . این بعد همان خدمات پس از فروش دستگاه های جوجه کشی است که در مورد دستگاه های خارجی در داخل کشور بسیار با مشکل مواجه می باشد. تهیه قطعات دستگاه های جوجه کشی خارجی در داخل کشور بسیار مشکل می باشد و از سویی دیگر در صورت تهیه نیز قیمتی بسیار بالا خواهند داشت. برای مثال در صورتی که کنترلر دستگاه دچار مشکل شود، شما دسترسی به سرویس دهنده ی مجاز نخواهید داشت و مجبور خواهید شد کنترلر گرانقیمت خود را در اختیار افراد متفرقه قرار دهید تا تعمیر کنند. همین موارد می تواند ضرری بسیار بالا برای شما ایجاد کنند. از سویی دیگر ممکن است امکان تهیه ی برخی قطعات در داخل کشور وجود نداشته باشد و در نتیجه دستگاه معیوب شما به طور کامل غیر قابل استفاده خواهد شد !

بعد از جوجه کشی :

بهتر است افرادی که به دنبال جوجه کشی می باشند، تمامی موارد را بررسی و پیش از خرید دستگاه، آنها را اماده کنند. این موارد شامل شرایط نگهداری طیور پس از خروج از تخم ، همچون محل مناسب ، دمای مناسب محیط ، تغذیه مناسب برای طیور ، شرایط نگهداری و یا فروش جوجه ها و ... می باشد.

از دیگر وسایلی که در پرورش طیور بخصوص برای پرورش دهندگانی که طیور کمی دارند بسیار پرکاربرد می باشد پرکن طیور می باشد. پرکن وسیله ای است که با سرعت بالا و بدون اسیب به لاشه پر طیور را کنده و امکان استفاده از آن لاشه یا ارائه ی ان به بازار را فراهم میکند.

نتیجه گیری :

توضیحات مفصلی در مورد تفاوت های دستگاه های جوجه کشی خارجی و داخلی در این نوشتار داده شد و به شباهت های این دستگاه ها با تولیدات داخلی نیز اشاراتی شد. انتخاب بین دستگاه های مد نظر بسته به شرایط مالی و پیشبینی های لازم در مورد خدمات پس از فروش دستگاه ها باید انجام گیرد. در صورتی که قصد هزینه ی های هنگفت برای دستگاه های خارجی را ندارید می توانید به تولید کنندگان شناخته شده ی داخلی که در دستگاه های خود از تکنولوژی های روز دنیا بهره می برند اعتماد کنید و دستگاهی متناسب با نیاز خود خریداری کنید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دستگاه جوجه کشی جوجه کشی تولید کنندگان داخل خدمات پس از فروش دستگاه جوجه کشی دستگاه ها داخل کشور بسیار بالا تولید کنند ی دستگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۵۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس حسینی پیش ازظهر یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای حمایت از مرغداران استان، گوشت مرغ مازاد استان بدون محدودیت و با قیمت ۸۴ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم خریداری می‌شود.

وی افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون هزار و ۸۴۶ تن گوشت مرغ منجمد خرید و در سردخانه‌های استان ذخیره سازی شد تا در زمان کمبود برای کمک به تنظیم بازار، عرضه شود.

وی تصریح کرد: میزان جوجه ریزی استان در فروردین ماه سال‌جاری بیش از ۱۷ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه بوده که ضمن ثبت رکورد جدید، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد افزایش داشته است.

حسینی تصریح کرد: با توجه به تأمین به موقع و موجودی کافی نهاده‌های مورد نیاز مرغ داران در استان و همچنین کاهش قیمت جوجه یک روزه تا ۲۳ هزار تومان در روزهای اخیر، قطعاً شاهد افزایش تولید گوشت مرغ در دوره آتی در استان خواهیم بود.

کد خبر 6090819

دیگر خبرها

  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • بهترین تلویزیون های ساخت داخل و با گارانتی
  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد
  • روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود
  • دلایل حذف یک سریال از پلتفرم‌ها ایرانی
  • ۱۳ مزرعه غیر فعال تولید مرغ مادر آرین احیا می‌شود
  • بخشی از رونق تولید با خرید کالای ایرانی محقق می‌شود
  • داروی ایرانی بهتر است یا داروی خارجی؟
  • روی هر مرغ بالای ۱۰ هزار تومان ضرر می‌کنیم
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران