Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@17:46:06 GMT

کاغذ سلولزی سهم کمی در صادرات دارد

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۵۶۶۶۸

کاغذ سلولزی سهم کمی در صادرات دارد

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حقیقی استاندار زنجان در شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی بابیان اینکه صنایع سلولزی مهم و نوپا بوده است، گفت: کاغذ سلولزی دارای سهم کمی در صادرات است که باید این ظرفیت افزایش یابد و این امر نیازمند سرمایه‌گذاری  است.

او بابیان اینکه مشکلات مربوط به حوزه برق و آب گذرا است و به زودی این مشکل برای واحد‌های تولیدی و مردم حل می‌شود، افزود: ایجاد جذابیت برای سرمایه‌گذاری در محصولات سلولزی مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حقیقی با تأکید برلزوم ضرورت افزایش کیفیت محصولات سلولزی در استان زنجان گفت: با ارائه کیفیت بهتر مشتریان بیشتری جذب محصولات استان زنجان می‌شوند و مدیریت و برنامه‌ریزی برای قطعی آب و برق در استان زنجان انجام شده و اگر در غیر ساعات تعیین شده واحد‌های تولیدی با قطعی برق مواجه شوند، تخلف است.

استاندار زنجان بااشاره به اینکه  ارائه آمار درست برای تصمیم‌گیری مناسب در حوزه‌های مختلف ضروری است، افزود: بانک اطلاعاتی از وضعیت استان زنجان وجود ندارد و بانک اطلاعاتی باید هوشمند بوده و از ارائه آمار نادرست جلوگیری کند.

او ادامه داد: شیوع ویروس کرونا خروجی فعالیت‌ها را با مشکل مواجه کرده و برای حل مشکلات واحد‌های سلولزی و کاغذی استان زنجان ضروری است کمیته‌ای تشکیل و پیشنهادات بررسی و نتایج در جلسه اصلی مطرح شود.

 

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری زنجان کاغذ سلولزی صادرات کالا استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۶۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

زین‌العابدین گنج‌خانلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: طی سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

وی افزود: ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: در این مدت حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن کالا به ارزش تقریبی ۳۱ میلیون دلار از گمرک استان صادر شده است که به لحاظ ارزش حدود ۲۶ درصد افزایش و از نظر وزن ۱۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

گنج‌خانلو ادامه داد: همچنین ۳۴ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۱۰.۶ میلیون دلار به صورت موقت وارد استان شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۱۸ درصد و از نظر وزن ۱۹ درصد افزایش دارد.

مدیرکل گمرک استان زنجان با اشاره به افزایش ۲۶ درصدی صادرات از گمرک زنجان گفت: همچنین در رویه ورود موقت نیز شاهد افزایش هستیم که امیدواریم با رونق فعالیت واحدهای صنعتی استان، سطح تجارت خارجی نیز افزایش پیدا کند.

وی افزود: در این مدت همچنین واردات قطعی بیش از ۲۴.۵ میلیون دلار کالا به وزن بیش از ۱۴ هزار تن ثبت شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۵۹ درصد کاهش و از نظر وزنی ۴۲ درصد کاهش دارد.

کد خبر 748375

دیگر خبرها

  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار عبور کرد
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • صادرات ۵۰۰ میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته
  • صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان