Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بانه، ماموستا عبدالرحمن خدایی در جلسه هماهنگی برنامه‌های دهه امر به معروف و نهی از منکر بانه اظهار کرد: همه مسائل جامعه در چهارچوب و شاکله امر به معروف و نهی از منکر قرار می‌گیرد که برای راهنمایی و هدایت و شکوفایی جامعه بر همگان واجب است.

وی تصریح کرد: هیچ فریضه‌ الهی بنیادی‌تر از امر به معروف و نهی از منکر نیست و فاصله گرفتن ما از امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند ریشه بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بانه گفت: احیا و اجرای امر به معروف و نهی از منکر، اکسیر سلامت جامعه است و بدون شک امر به معروف هم حق، هم وظیفه و هم تکلیف است همه مردم باید به دنبال نهادینه کردن این امر مهم و ضروری در جامعه باشند.

در ادامه ماموستا خدایی اشاره‌ای به فواید و برکات امر به معروف و نهی از منکر کرد و افزود: عمل به فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر بالاترین صیانت‌بخش جامعه از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های متعدد است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اصلی‌ترین مشخصه‌های جامعه اسلامی عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر برای سالم‌سازی فضای جامعه است چرا که عمل به این فریضه  تمام آسیب‌ها، ناهنجاری‌ها و خطرات ناشی از دیگر بسترهای انحراف و انحطاط را از بین می‌برد.

امام جمعه بانه با تاکید بر همگانی‌بودن امر به معروف و نهی از منکر تشریح کرد: همه باید در این مسیر با رفتار، اقدام و سخن خود نگذاریم که کار خلاف و گناه در جامعه ترویج پیدا کند چرا که هر فرد حتی می‌تواند با شروع کردن از خود و با یک اخم ساده از ترویج و اشاعه گناه جلوگیری کند.

در پایان ماموستا خدایی اظهار داشت: در صورتی که منکرات و گناهان به طور علنی در سطح جامعه شیوع یابد و احدی در قبال آنها واکنش نشان ندهد، فرایند آن گریبانگیر عموم مردم در جامعه خواهد شد و اینجا اهمیت و  ضرورت امر به معروف و نهی از منکر آشکار می‌شود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰

منبع: فارس

کلیدواژه: معضلات و آسیب های اجتماعی امر به معروف و نهی از منکر امر به معروف و نهی از منکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۶۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی

احمد احمدی صدر در این باره گفت: در طرح مشارکتی بین سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی و سازمان پسماند شهرداری تهران مقرر شده معتادان متجاهر بهبود یافته و افراد آسیب دیده با هدف خروج از چرخه آسیب و بازگشت به خانواده و جامعه در حوزه پاکبانی فعالیت کنند که در این راستا بخشی از این افراد جامعه پذیر مشغول به کار شدند و بخش دیگر در حال ثبت نام و ارزیابی قرار دارند.

به گزارش مهر، او افزود: عوامل این سازمان و سازمان پسماند به شکل دوره‌ای در تمامی ۲۰ مددسرا حضور پیدا می‌کنند و پس از تمایل این افراد و نام نویسی مورد پایش قرار می‌گیرند و در یک بازه زمانی کوتاه مشغول به کار می‌شوند.

احمدی صدر ادامه داد: حقوق و مزایای این افراد مطابق با قانون وزارت کار است که از سوی پیمانکاران سازمان پسماند با نظارت مدیریت شهری پرداخت می‌شود.

دیگر خبرها

  • عفاف و حیا حافظ حریم انسانی و شخصیت وجودی زن و مرد است
  • کیهان: با تخلف باید برخورد شود چه دزد باشد چه زن بی‌حجاب!
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • حمله خرس خرابکار به کندو‌های زنبورداران در بانه (فیلم)
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل‌واوباش
  • جزییات ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی
  • امر به معروف در حجاب به گونه‌ای باشد که مردم به اصل نظام بدبین نشوند
  • مسوولان برای درمان سراغ پزشکان معروف می روند
  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم
  • (ویدئو) حمله خرس خرابکار به کندوهای زنبورداران در بانه