Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مدتی است تحویل خودروهای ثبت نامی از سوی خودروسازان با تأخیر روبرو شده و این کاهش عرضه خودرو باعث رشد بیش از پیش قیمت‌ها در بازار شده است. یکی از دلایل این مسئله عدم تکمیل بخشی از خودروهای تولیدی شرکت های خودروساز است.

در این رابطه برخی کاربران با ثبت سوژه‌هایی با عنوان «درخواست تحویل فروش فوق‌العاده سایپا» و «رسیدگی به عدم اجرای تعهدات کرمان موتور در تحویل خودرو» خواستار تسریع در تحویل خودروهای ثبت نامی خودروسازان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آرش محبی نژاد، دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور در این مورد با اشاره به مشکلات صنعت قطعه سازی در دوران تحریم و شیوع ویروس کرونا، گفت: قطعه سازان صنعت خودرو به غیر از معضلات کرونا و تحریم‌های خارجی با مشکلات داخلی نیز دست و پنجه نرم می‌کنند، به عبارت دیگر تحریم‌های داخلی بیشتر به صنعت خودرو و قطعه سازی ضربه وارد می‌کند.

وی با بیان اینکه تحریم های داخلی ضربه بزرگی به صنعت خودروسازی و قطعه سازی وارد کرده است، گفت: چند سالی است که درگیر تحریم‌های خارجی هستیم، اما متاسفانه تحریم‌های داخلی بیشتر از تحریم های خارجی به این صنعت ضربه وارد کرد و توان قطعه‌سازان و خودروسازان را گرفت.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو تشریح کرد: در کنار این مسائل برخی موضوعات بحرانی و بین المللی مانند ریزتراشه‌ها وجود دارد که در سطح بین المللی پیش آمده است. به عبارتی کل جهان با کمبود تراشه مواجه شده که تاثیر منفی بر صنایع خودروسازی گذاشته است، اما این مسائل موقت است و ناشی از کرونا و بحران‌های دیگر است که رفع می‌شود.

محبی نژاد افزود: ما از بحران‌های جهانی کمتر از بحران‌های داخلی لطمه می‌خوریم. قریب به ۱۴۰ هزار خودروی ناقص کف پارکینگ‌های خودروسازان وجود دارد که بسیاری از آنها به دلیل نقص قطعات و به ویژه بحث بحران است که شاید نصفی از آن به دلیل بحران ریز تراشه‌ها باشد که تجاری نمی‌شوند.

وی ادامه داد: تمرکز سیاست گذاری و تصمیم گیری راجع به صنعت خودرو در کشور وجود ندارد و مجلس، دولت و ارکان داخلی و قسمت‌های مختلف دولت مانند وزارت اقتصاد با وزارت صمت همسو نیست، وزارت صمت با بانک مرکزی همسو نیست و تفرق آرا و نظرات و تصمیم گیری هم در داخل دولت بیداد می‌کند و هم در مجلس و قوه قضاییه وضع همین شکل است.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو افزود: نمایندگان مجلس هم درون خود درباره صنعت خودرو اتفاق نظر ندارند و هم مجلس با دولت اتفاق نظر ندارد و هم دولت درون خود اتفاق نظر ندارد.

وی گفت: پیشنهاد برای برون رفت از این وضعیت سردرگم این است که باید یک کمیته ملی خودرو تشکیل شود و از تمام ارکان تاثیرگذار یا سیاست‌گذار دعوت شود تا در آن کمیته نمایندگان تام‌الاختیار داشته باشند.

وی گفت: مصوبات و خروجی‌ این کمیته باید لازم الاجرا باشد و بدون تفسیر و درخور این مصوبات اجرایی شود.

پربیننده ترین ثبت نام ایران خودرو (فروش ۵ محصول پرطرفدار) آغاز فروش ویژه SX5 از ششم مرداد + جزییات ارزان ترین لاستیک های بازار چند؟ قیمت جدید لنت ترمز (مرداد ۱۴۰۰) قیمت جدید خودرو شاسی بلند + جدول

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بازار خودرو قطعه سازان صنعت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۶۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲ هزار و ۵۰۰ قطعه مرغ زنده فاقد مجوز بهداشتی در سرایان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، فرمانده انتظامی سرایان گفت: ماموارن انتظامی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی در بازرسی از یک کامیون، ۲ هزار و ۵۰۰ قطعه مرغ زنده فاقد مجوز بهداشتی به ارزش ۵۲۵ میلیون تومان کشف کردند. 


سرهنگ شکوهی راد افزود: ماموران در این خصوص یک خودرو توقیف و یک متهم را دستگیر کردند.

وی گفت: متهم دستگیر شده به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

دیگر خبرها

  • ۴ حالتی که حمل خودروهای توقیفی با جرثقیل را الزامی می‌ کند
  • کشف ۲ هزار و ۵۰۰ قطعه مرغ زنده فاقد مجوز بهداشتی در سرایان
  • تجهیز خودرو‌ها به ردیاب برای جلوگیری از سرقت خودرو
  • اجرای پروژه توسعه زیرساختی پارکینگ باران در مجتمع گردشگری صفه
  • مافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ان
  • مافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند
  • اعلام قیمت ارزان ترین خودروی برقی/ کاکایی: قرار بود از مونتاژکاریها کم شود/ خودروی برقی، مصرف سوخت کشور را بالا می برد / چرا درباره مافیا آدرس غلط می دهند/ رشد داخلی سازی ارزش افزوده ایجاد می کند
  • تاکید بر ساخت پارکینگ‌های حاشیه در منطقه ۱۶ تهران
  • تحولات جهانی به سود ایران است
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس های جدید