Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@20:25:36 GMT

۷۵۰ زندانی کرمانشاهی آموزش های مهارتی دیده اند

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۵۶۹۵۳

۷۵۰ زندانی کرمانشاهی آموزش های مهارتی دیده اند

به گزارش خبرنگار مهر یاور محمدی بعد از ظهر امروز در نشست خبری مجازی با اشاره به لزوم رعایت دستورالعمل‌های کرونایی، اظهار کرد: از ابتدای سال گذشته و شیوع کرونا در کشور، سازمان فنی و حرفه‌ای کرمانشاه کارگاه‌های مهارتی خود را تنها سه ماه در سال ۹۹ فعال کرد.

وی افزود: آموزش‌های مجازی در حوزه فعالیت‌های رسمی مثل دانشگاه، آموزش و پرورش که انتقال دانش قابل اجرا است امکان پذیر بوده ولی کارهای فنی و حرفه‌ای با توجه به کار با ابزار و تجهیزات نیازمند حضور مستقیم فرد بوده، به دلیل اینکه مهارت‌های عملی به راحتی قابل انتقال نیست کیفیت یادگیری و اثر بخشی را پایین می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: با همکاری کارشناسان فنی و حرفه‌ای رشته‌هایی را که امکان آموزش آنلاین و مجازی بود را مشخص و متناسب با آن رشته از طریق فضای مجازی آموزش‌های لازم ارائه شده است.

وی گفت: برای تأمین هزینه‌های آموزش مجازی خصوصاً بستر سازی آن، خرید تجهیزات و فراهم کردن زمینه‌های آموزش مجازی، خرید خوبی انجام شده که بتوان نسبت به سال ۹۹ آموزش‌های مجازی به صورت گسترده انجام بگیرد.

محمدی بیان کرد: حوزه مد نظر دیگر در سال ۹۹ پادگان‌های نظامی بود که با توجه به فرمان مقام معظم رهبری که هر فردی در دوره خدمت سربازی حرفه مهارتی را باید بیاموزد، تعاملات خوبی با واحدهای نظامی استان کرمانشاه داشته و بر اساس تفاهم نامه دوره‌های گسترده‌ای در پادگان‌ها و نیروهای انتظامی انجام و از مربی‌ها، تجهیزات و افراد نیروی انتظامی استفاده و فنی و حرفه‌ای هم کمک‌هایی در حوزه کارشناسی، مدیریتی و مشاوره‌ای را داشته که جز استان‌های برتر با آموزش حدود یک هزار و هفتصد نفر در رابطه با تعهد به آموزش شده است.

وی گفت: حوزه بعدی در مورد سکونت گاه‌های غیر رسمی و حاشیه نشینان که در استان کرمانشاه زیاد است و شهرهایی مثل جوانرود، روانسر، سنقر، کنگاور و هرسین که از آموزش‌ها محروم بوده با همکاری استانداری و شهرداری‌های هر شهر آموزش‌های مهارتی به افراد و سرپرستان خانوارها انجام شده است.

محمدی گفت: واحدهای صنفی کرمانشاه که با همکاری اتاق اصناف بخش قابل توجهی از افراد که حدود ۸۳۰ نفر را که جویای مهارت بوده را آموزش دادیم که به کار بگیرند.

وی بیان کرد: در حوزه زندان‌ها هم یک فرد به لحاظ بحث اجتماعی نمی‌تواند به راحتی شغل به دست آورده که با همکاری اداره زندان‌ها در سال گذشته حدود ۷۵۰ نفر آموزش مهارتی در زندان دیده‌اند.

کد خبر 5268055

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری فنی حرفه ای کرمانشاه مهارت آموزی دوره های مهارت آموزی ویروس کرونا عید غدیر خم واکسن کرونا آمار کرونا بوشهر کرمانشاه گرگان اردبیل ایلام شیوع کرونا واکسیناسیون عکس استانها خشکسالی مجلس شورای اسلامی فنی و حرفه ای آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۶۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد در بازدید سرزده از کارگاه‌های فنی‌و‌حرفه‌ای این شهرستان، گفت: بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات در کنار تعمیر و ساماندهی فضای آموزشی و اداری این مرکز در اعتبارات شهرستانی و ملی در نظر گرفته خواهد شد تا بتوان در چند سال آینده شاهد رونق و توسعه فضای آموزشی مناسب برای استفاده متقاضیان کسب فن و مهارت باشیم.

وی افزود: آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای به عنوان پل ارتباطی واحد‌های تولیدی و صنعتی با آموزش، علاوه بر حرفه‌آموزی و آماده‌سازی افراد برای احراز شغل، با ارتقای کارایی و توانمندی نیرو‌ها به توسعه کسب‌وکار و اقتصاد کشور نیز کمک می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ۲۴۰۰۰ خدمت مشاوره‌ای و روانشناسی به مددجویان کرمانشاهی ارائه شد
  • «طرح نفس» جان ۱۴ نوزاد کرمانشاهی را نجات داد
  • بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • برگزاری آزمون سمپاد مهارتی در ۱۱ استان کشور
  • ۲۰ هزار جوان قمی عضو جمعیت هلال‌احمر هستند
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • یک‌میلیون و ۷۱۹ هزار و ۵۶۵ نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در قم ارائه شد