Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی جواد آقازاده در صدوسی و چهارمین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت کرونا درباره آخرین وضعیت کرونا در استان اظهار داشت : استان آذربایجان‌غربی از لحاظ گسترش و شدت بیماری جز پنج استان آخر کشور می‌باشد و وضعیت آذربایجان‌غربی نسبت به سایر استان‌ها خوب بوده اما باید هوشیار بود تا از این وضعیت شکننده خارج نشویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طی روزهای گذشته تعداد بیماران مراجعه کننده به مراکز ۱۶ ساعته و همچنین تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌ها در استان افرایش یافته است.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی در خصوص راهکارهای مهار بیماری بیان کرد: با اعمال محدودیت‌ها و خود مراقبتی توسط مردم و انجام واکسیناسیون می‌توان کرونا را مهار کرد.

وی اضافه کرد: به منظور تسریع در واکسیناسیون پایگاه‌ها و مراکز تجمیعی در سراسر استان افزایش می‌یابد.

آقازاده بیان کرد: در حال حاضر ۷۹ درصد جمعیت بالای ۷۰ سال در استان واکسینه شدند اما بسیاری از این افراد برای دریافت دوز دوم مراجعه نکرده‌اند و باید برای دریافت دوز دوم واکسن به مراکز و پایگاه‌های سلامت مناطق خود مراجعه کنند.

وی با اشاره به تاثیرات واکسن تصریح کرد: واکسیناسیون شدت بیماری و تعداد بیماران بستری در بیمارستان را کاهش می‌دهد و  پس از تزریق واکسن بستری افراد بالای ۷۰ سال در استان کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی با اشاره به تغییر دولت افزود: برای خادمین عرصه سلامت فرقی نمی‌کند چه زمانی تغییر و تحول دولت رخ دهد زیرا موضوع اصلی سلامت مردم است و باید تا آخرین لحظه در خدمت مردم باشیم و تمام تلاش خود را برای این مردم عزیز انجام دهیم.

آقازاده با بیان اینکه موج پنجم بیماری سهمگین‌تر از موج چهارم است یادآور شد: بیمارستان‌های ارومیه از جمله طالقانی و امام خمینی (ره) و امام رضا (ع) در حال تکمیل ظرفیت هستند و در صورت نیاز بیمارستان‌های ارتش و عارفیان و همچنین بیمارستان‌های خصوصی وارد عمل می شوند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان غربی سالمندان واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۷۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد

آفتاب‌‌نیوز :

دیوان پادشاهی عربستان اعلام کرد که دلیل بستری ملک سلمان در بیمارستان، انجام معاینات دوره‌ای به مدت چند ساعت بوده است.

به گزارش «عربی ۲۱»، ملک سلمان بن عبدالعزیز در سال ۲۰۱۵ و پس از آنکه به مدت ۲ سال و نیم ولیعهد عربستان بود، به پادشاهی این کشور رسید.

ملک سلمان ۸۸ ساله، در ماه ژوئیه ۲۰۲۲ نیز برای انجام معاینات پزشکی در بیمارستان بستری شد و در سال ۲۰۲۰ نیز تحت عمل جراحی برداشتن طحال قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است
  • مبارزه با بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • مبارزه با  بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان غربی علیه بیماری زنگ زرد غلات سم پاشی شد
  • کوهپیمایی کارکنان سپاه شهدای آذربایجان غربی
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان را بشناسید
  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد