Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی رییس پنتاگون مدعی باز بودن درهای دیپلماسی به روی کره‌شمالی شده است که ۳ دُور گفتگوی مستقیم میان سران واشنگتن و پیونگ‌یانگ در دوران ترامپ با کارشکنی آمریکا به شکست منتهی شد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری یونهاپ، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا امروز چهارشنبه در مؤسسه مطالعات راهبردی سنگاپور مدعی شد که کشورش از برقراری خط تماس اضطراری میان کره شمالی و کره جنوبی استقبال کرده و آن را گامی مثبت قلمداد می کند!

وزیر دفاع آمریکا در ادامه سخنان خود در این مؤسسه اضافه کرد: ما در حال اجرای یک رویکرد عملی هستیم که درهای دیپلماسی با کره شمالی را باز می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی در حالی که آمادگی خود را برای جلوگیری از تجاوز و حفظ تعهدات معاهده خود حفظ می‌کنیم.

کره شمالی و کره جنوبی روز گذشته خط تماس اضطراری میان دو کشور را مجدداً احیا کردند حال آنکه طبق بیانیه منتشر شده از سوی کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی، سران دو کشور درباره اعتمادسازی متقابل و بهبود روابط هم به توافق رسیده اند.

کانال های تماس بین دو کره در ساعت ۱۰ صبح روز سه شنبه به وقت محلی بازگشایی شده است و این اقدام نتیجه نامه نگاری ها میان کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی است که از ماه آوریل به این سو ادامه داشته است.

خط تماس اضطراری میان دو کره در ژوئن ۲۰۲۰ بعد از شکست دومین نشست کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، قطع شد.

به گزارش مشرق، در شرایطی که چین همچنان به قدرت نمایی خود در منطقه شرق آسیا ادامه می‌دهد آمریکا به دنبال حفظ خود در هر شرایطی بوده و تلاش‌های گسترده‌ای برای معرفی چین و کره شمالی به عنوان یک تهدید منطقه‌ای انجام می‌دهد. به گفته کارشناسان، آمریکا با ترفندهایی از جمله نگرانی در مورد امنیت منطقه‌ای همپیمانان و لزوم تجهیز آنها به انواع و اقسام سلاح‌ها و جنگ افزارهای پیشرفته نظامی، به دنبال بقا در شرق آسیا است.

این در حالیست که ۳ دُور گفتگوی مستقیم میان سران آمریکا و کره شمالی در دوران ریاست جمهوری ترامپ با کارشکنی و اقدامات خصمانه واشنگتن به شکست منتهی شد.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان المپیک توکیو کره شمالی کره جنوبی لوید آستین پنتاگون واشنگتن پیونگ یانگ کره شمالی کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۸۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای تکراری وزیرخارجه انگلیس علیه ایران

به گزارش خبرآنلاین دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

به نقل از ایسنا این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بارها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بارها اعلام کرده نیروهای مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشورهای خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشورهای منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901148

دیگر خبرها

  • واکنش کره شمالی به تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران
  • هشدار هواشناسی سطح زرد در خراسان شمالی صادر شد
  • پاسخ کیهان به گزارش بی بی سی در باره نیکا شاه کرمی
  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی
  • پنتاگون: نه تنها اف-۱۶، بلکه تسلیحات دیگر به اوکراین ارسال می‌کنیم
  • آپشن جدید خودرو‌های آمریکا
  • آپشن جدید خودروهای آمریکا
  • ادعای تکراری وزیرخارجه انگلیس علیه ایران
  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • بلینکن: پیشنهادی «سخاوتمندانه» به حماس داده شده است